sterilisatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 12 jun 2008 10:31

@Tuinfluiter,
Tuurlijk heb je er samen een verantwoordelijkheid in, wij hebben samen ook goed nagedacht over de beste manier van anticonceptie. Mijn man heeft zelfs nog gekeken of er inmiddels al een 'mannenpil' beschikbaar is. Ik hou nl. helemaal niet van hormonen en toestanden. Uiteindelijk hebben we besloten de nuvaring te gebruiken en ja dan ben ik er toch echt meer verantwoordelijk voor. Ik moet er nl. 2x per maand aan denken om dat ding in en uit te doen. Het speelt zich nu zullen we maar zeggen in mijn lichaam af (evt. zwangerschap ook, dus...), dat zorgt dat ik er meer verantwoordelijkheid over kan hebben. Ik vind het daarom wel logisch dat bij sterrilisatie de man in eerste instantie zijn verantwoordelijkheid neemt.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 jun 2008 11:06

*Annet* schreef:Marnix,volgens mij ben jij bang dat wij Jo'tje op een idee brengen om jouw in de toekomst te laten "lijden" omdat je het geen goed argument vind om de man te laten lijden.

Het is voor een man ook geen pretje om zijn vrouw te zien bevallen en alles wat daarna soms nog komt kijken. Dus dan lijdt een man net zo hard mee.

haha, nou, daar ben ik niet bang voor hoor. :D Ik ben dan ook niet tegen sterilisatie. Ik vond alleen de argumentatie een beetje vaag :D Maar het is me al wel wat duidelijker geworden. Ik vraag me alleen af of het de beste optie is :) Ik zou er zelf niet snel voor kiezen, als er andere mogelijkheden voorhanden zijn. Ik weet niet precies waarom, maar operaties zie ik toch echt als puur noodzakelijke dingen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 12 jun 2008 16:19

Een argument tegen sterilisatie zou kunnen zijn dat mannen tot op hoge leeftijd nog kinderen kunnen verwekken. Je hoort toch wel af en toe van mannen die aan hun 'tweede leg' beginnen, vaak na een scheiding maar na het overlijden van de vrouw op relatief jonge leeftijd zou het ook kunnen gebeuren.

Terug naar “Archief”