zomervakantie 2008

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 jun 2008 12:55

Haha, op Qwerty reageren heeft gewoon geen zin :)
Maargoed, ik vind samen op vakantie ook wel lekker, al was ik het twee jaar terug wel zat na 1 week. Dus ben benieuwd hoe dit gaat. Mijn man verveelt zich nogal snel, en word daar lamlendig van, terwijl ik het liefst lang uitslaap, en gewoon in het gras ga liggen en naar de zon ga turen. Maar we zien wel. We hebben 2 weken, en dan zien we vast heel wat van Europa. En die tent...ik ben benieuwd hoe ik het ga vinden :D

Maar wat ik wel herken Tuinfluiter: als je elkaar elke dag al ziet (want volgens mij werken jullie allebei thuis), dan is samen op vakantie niet persé nodig ofzo.
Al gaan mijn ouders echt weg, liefst 3 x per jaar, al is het maar een midweekje naar een bungalowpark, omdat mijn vader anders steeds weer achter zijn computertje kruipt. En mijn moeder anders nog continu wordt gebeld voor haar werk.
Daarom gaan ze gewoon weg, niet omdat ze dat perse zo geweldig vinden, ze zijn dol op hun huis en op hun grote tuin, maar gewoon om even alles achter zich te laten.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 jun 2008 12:59

Qwerty schreef:
Galateia schreef:
Tuinfluiter schreef:maar dan moeten we samen en aangezien we altijd samen zijn, is het niet zo leuk om ook nog eens samen op vakantie te gaan.

Huh? Dat snap ik niet. Mijn man en ik zijn samen, gaan altijd samen op vakantie. En op die vakanties hebben we de grootste lol. We vinden het heerlijk! Lekker samen weg uit de dagelijkse beslommeringen, uit Nederland, uit alles gewoon :mrgreen:

Samen hangmatten op een wit strand tussen de palmbomen en uitkijken over de zee.... 8)

Zucht... vakantie...

Zo lui en.....dat voor jonge mensen?
En die zee blijft altijd hetzelfde. Na 5 minuten kijken heb je het wel gehad lijkt me.

Nuchtere Hollander :D Je weet niet wat je mist :)

Overigens hou ik van een mix van ontspanning en inspanning op vakantie. Niet alleen maar luieren, dat kan je thuis ook wel doen... maar ook niet alleen maar vanalles moeten, dat moet je de rest van het jaar thuis ook wel :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 11 jun 2008 13:03

Nou, ik zie mijn man elke dag. We werken niet onregelmatig, dus ik zie hem echt heel wat uren per dag, per week, per maand, per jaar... en dat kunnen er wat mij betreft nooit teveel zijn!

We vervelen ons ook nooit. We hebben altijd wat om over te praten. We hebben altijd lol. We hebben altijd wel wat te doen. Als we op vakantie gaan dan gaan we gewoon onze spellenwedstrijden voortzetten. We spelen al sinds we samen zijn elke week een potje schaak (hoe lang dat potje dan ook duurt, soms dagen of weken), we spelen spelletjes waarvan we al JAREN de stand bijhouden. Dus dat loopt echt in de duizenden. We gaan door totdat een van ons dood gaat.

Ach, zo kan ik nog wel meer dingen noemen. Samen zijn is gewoon leuk. En we kunnen nooit genoeg samen zijn. Met hem in de buurt schijnt de zon toch net even wat leuker enzo...
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 11 jun 2008 13:12

Dit jaar ga k voor t eerst naar Italië... samen met Steven en zn ouders, broers en aanhang. Lekker clubje dus :wink:
We zullen waarschijnlijk wel van vrij inspannende ontspanning genieten, gezien Steven nogal graag wandelt en voornamelijk in de bergen... Ik word wel op sleeptouw meegenomen haha! :lol: Maar ik vind wandelen in de bergen ook super! Verder misschien nog wat zwemmen en wat ontspannen met zn ma... die is neit zo van de bergwandelingen... Verder weet k niet wat de plannen zijn, want Italië ken k nog niet.
Heel misschien gaan Steven en ik nog samen een paar dagen naar Chester (UK). We hopen daar op bezoek te gaan bij een veteraan met wie Steven al een kleine 13jaar schrijft. tIs nog even de vraag oftie de drukte aankan :wink: Dus das nog niet zeker.
Enne... als t goed is gaan we ook nog tandemen op Walcheren met mijn familie!!! :mrgreen: Steven wil er absoluut niet aan, maar daar gaan we ff verandering in brengen! :lol: Hij is benauwd voor de gekste dingen haha! Maar wordt wel leuk, dat weet k nu al!
Szent az Úr

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 jun 2008 13:17

Nou, tandemmen met familie lijkt mij ook niet alles :D Ik snap hem dus wel.

Maar verder klinkt het erg leuk!
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 jun 2008 13:21

grmbl die ene reis van Beter uit is al volgeboekt :(
Nu hadden we bedacht dat we ook thuis kunnen blijven en ons eigen land verkennen en 's avonds in ons eigen bed slapen... Maar later zei Borkdude dat hij misschien toch wel een paar dagen naar Praag wil.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 11 jun 2008 15:05

Inderdaad wij werken allebei thuis, dus wij zien elkaar 24 uur per dag 7 dagen in de week.
Mijn man is echt een gezelschapsmens en hoe meer mensen om hem heen hoe beter.
Als je dan samen op vakantie gaat mis je in iedergeval tijdens het diner en savonds het gezelschap van vrienden e.d.
We hebben altijd veeeeeel lol, thuis maar ook als we op vakantie zijn, maar samen op vakantie gaan hebben we nu al 4 keer gedaan en we genieten dan met volle teugen en hebben veel lol, maar zoals ik al zei, met het diner bijvoorbeeld is het toch wel heel gezellig als je met meerdere personen bent.
Beetje duidelijk??

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 11 jun 2008 15:44

MissF schreef:We gaan eerst naar Duitsland, als het daar lekker weer is gaan we daar een nachtje staan, door naar zwitserland ofzo, daar een nachtje of 2 staan, door naar italie, daar wat langer blijven, terug via frankrijk, via mijn jarige zwager die met mijn familie op vakantie is in de Belgische Ardennen weer naar Nederland.

He, wij hebben dit vorig jaar ook gedaan, in twee weken.
Alleen dan Oostenrijk ipv Zwitserland.

Erg leuk en veel gezien, maar ook erg vermoeiend!..

Dit jaar weten we het nog niet.
M'n man wil graag (golf)surfen. Dan zou het Frankrijk worden.
Maar misschien blijven we gewoon thuis. Is ook wel eens lekker.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 11 jun 2008 20:42

Als je naar Rusland wilt, dan moet je ook een visum aanvragen.
Een visum voor Rusland, daar zitten nogal wat haken en ogen aan, zo heb ik begrepen. Op de ambassade gaat het er nogal bureaucratisch aan toe. Kom je bijvoorbeeld kwart voor twaalf, terwijl ze officieel om twaalf uur sluiten, dan kunnen ze al het luik voor je dicht trekken, zo heb ik vandaag gehoord.
Een visum regelen is een lastige klus. Dan schijnen er mensen te zijn die het dan maar zonder visum willen proberen. Maar dan kom je er ècht niet in.

Nou heb ik vandaag gehoord dat ze het visum via de reisvereniging willen gaan regelen, om het goed te laten verlopen. Ze willen niet dat er groepsleden niet naar Rusland kunnen omdat het niet goed gelukt is met het visum. Poe, dat scheelt wel even!
Ik vond het sowieso al wat ingewikkeld allemaal. Vandaag probeerde ik nog telefonisch contact te krijgen met de consulaire afdeling van de ambassade om vragen te stellen. Dat was zo rond 11:15. Dan zit je toch ruim binnen de tijd van openstelling als je het mij vraagt. Maar er werd niet opgenomen! :?
Ach, achteraf eigenlijk ook wel prima zo, als e.e.a. voor me geregeld gaat worden.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 jun 2008 21:22

het visum opzich valt nog wel mee....

maar de papieren die je moet invullen waar allemaal vragen in het Russisch staan....dat is pas erg... bbrrr.. en als je dan aankomt die mensen in al die pakken alsof je in een film terrecht komt van de tweede wereldoorlog.. :oops: bbrrr je moet echt een strak gezicht trekken en normaal doen anders wordt je al snel als verdacht gezien. En die schoenen die je uit moet trekken...gheghe... lachen joh.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 11 jun 2008 21:55

Met bureaucratische ambassades heb ik ook ervaringen, namelijk die van Rwanda. Echter, dit los je op door ruim van te voren en ruim een uur voor sluitingstijd je zaken te regelen. Altijd vriendelijk blijven en de mensen groeten in hun eigen taal zijn twee ingrediënten voor succes.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 11 jun 2008 22:18

ja daar wel, maar dat werkt helaas ook niet overal. Evelien haar posting kom mij bekend voor en mijn eerste gruwelijke vliegreis naar oekraine was ook zo'n vreselijk gebeuren en hebben we ook angst zweet over ons lijf gehad.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 12 jun 2008 08:09

Wij zijn in april al met huwelijksreis naar Egypte geweest, maar waarschijnlijk gaan we eind augustus nog een weekje naar Praag met vrienden. Allemaal nog onzeker, maar 't klinkt wel heel leuk!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 12 jun 2008 08:13

Lalage schreef:grmbl die ene reis van Beter uit is al volgeboekt :(
Nu hadden we bedacht dat we ook thuis kunnen blijven en ons eigen land verkennen en 's avonds in ons eigen bed slapen... Maar later zei Borkdude dat hij misschien toch wel een paar dagen naar Praag wil.

Huh? Beter Uit zijn toch van die groepsreizen?

Ik zou er niet aan moeten denken om met een groep op vakantie te gaan :|
Maar smaken verschillen,natuurlijk. Wat trekt jullie daar in aan, als ik vragen mag?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 12 jun 2008 08:22

Evelien schreef:het visum opzich valt nog wel mee....

maar de papieren die je moet invullen waar allemaal vragen in het Russisch staan....dat is pas erg... bbrrr.. en als je dan aankomt die mensen in al die pakken alsof je in een film terrecht komt van de tweede wereldoorlog.. :oops: bbrrr je moet echt een strak gezicht trekken en normaal doen anders wordt je al snel als verdacht gezien. En die schoenen die je uit moet trekken...gheghe... lachen joh.

Dat soort dingen is natuurlijk heerlijk :mrgreen:
Dan voel je echt dat je op vakantie bent. Als je naar de USA reist dan word je ook omringd door mannetjes met enorme mitrailleurs. Alsof je een crimineel bent... en inderdaad schoenen uit, door tienduizend poortjes, een 'psychologisch' praatje voor je het vliegtuig instapt. Ik vind dat soort dingen wel bijdragen aan het gevoel 'zo en nu ben ik even in een andere wereld'.

1 keertje vond ik er weinig aan: we gingen met de taxi de grens over tussen Maleisie en Singapore. Singapore is natuurlijk een heel streng land. Had manlief in 1 koffer alle pakjes kauwgom (verboden in Singapore) gedaan en al mijn oogmedicijnen. Die medicijnen zitten verpakt in kleine tubetjes. Nou ja, als je niet beter weet dan ziet het er uit alsof er verboden middelen inzitten: injectiespuit erin en injecteren maar. Dat idee. Wij aan de grens, komt er zo'n mannetje met een enorm machinegeweer en ja hoor, precies die koffer moest open. Ik stond echt even te shaken. En onze taxichauffeur keek echt met een blik van 'o nee he, dat heb IK in mijn taxi zitten'.

Wonder boven wonder vroeg hij aan de taxi-chauffeur, of hij ons direct naar het vliegveld bracht... en toen mochten we doorrijden.

Ik zat echt te trillen in die taxi en was zo boos op mijn man, dat hij alles bovenin die koffer had gedaan. Natuurlijk was het wel goed gekomen wanneer ze die oogmedicatie getest hadden, maar toch, in dat soort landen liever geen discussie...

Ah.... we had fun :mrgreen: 8)

Terug naar “Archief”