Hoe noem je je (toekomstige) schoonouders?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 jun 2008 12:59

En toch he....vind ik het altijd heerlijk als mijn schoonmoeder tegen me fluistert:' Ik ben dolblij dat hij met jou is getrouwd, maar toch mis ik hem.'
Ik zou het raar vinden als ze zou zeggen:' Ach, ga maar het huis uit hoor, maakt me niks uit.' Dat zei ze wel eens, maar dat bedoelde ze dan helemaal niet, want zo leuk vond ze het echt niet.
Ik weet niet hoe oud jouw vriend is, Alries, maar ik merk bij mijn ouders ook wel dat ze bij mijn broertje, die is 18, echt zoiets hebben van: die blijft nog jaaaaaaren thuis wonen. Terwijl ze van ons meiden verwachtten dat we wel eerder weg zouden zijn.
heeft ook wel met ontwikkeling te maken, mijn broertje loopt gewoon iets achter, maar volgens mij dat moeders eigen wel, een zoon een beetje beschermen.
het schijnt voor schoonouders ook veel erger te zijn om een schoondochter te krijgen dan een schoonzoon. Die schoondochters bemoeien zich maar overal mee...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 11 jun 2008 13:07

M, schoonouders. Tzijn best aardige mensen maar toch anders dan dat ik ben. Nu we getrouwd zijn helemaal, laat ons maar een beetje los. Vind het zo erg vervelend dat ze iedere keer als ik haar sprak vroeg: lukt het huishouden, wat eten jullie, kun je al goed strijken, is *man* wel vroeg thuis enzenz. Pas waren ze keer een hele zaterdag en toen heeft me man gezegd, je mag best mee maar je mag je niet met het huishouden bemoeien. Ze wilde al schoonmaken enzo. Nou, dat doe ik liever zelf. Klinkt miss. beetje overdreven, maar als ik zie het het met de andere schoondochter gaat. Die woont in hetzelfde dorp en dan heeft schoonmoeder het druk. Want haar schoondochter moest maandag naar de dokter, dinsdag moest haar (getrouwde) zoon ergens naar toen en woensdag was er iets met hun kindje. Dan denk ik: mens, maak je niet druk en laat ze het zelf uitzoeken. Verder kan ik wel heel goed met mijn schoonvader, die is echt lief :oops: !. Schoonmoeders ook wel, maar beetje te nieuwsgierig en te bemoeirig. Als ik me verjaardag vier vraagt mijn moeder, was het gezellig. En zij vraagt: ws het druk, wie waren er, lukte het allemaal etc.

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 11 jun 2008 13:19

MissF schreef:En toch he....vind ik het altijd heerlijk als mijn schoonmoeder tegen me fluistert:' Ik ben dolblij dat hij met jou is getrouwd, maar toch mis ik hem.'
Ik zou het raar vinden als ze zou zeggen:' Ach, ga maar het huis uit hoor, maakt me niks uit.' Dat zei ze wel eens, maar dat bedoelde ze dan helemaal niet, want zo leuk vond ze het echt niet.
Ik weet niet hoe oud jouw vriend is, Alries, maar ik merk bij mijn ouders ook wel dat ze bij mijn broertje, die is 18, echt zoiets hebben van: die blijft nog jaaaaaaren thuis wonen. Terwijl ze van ons meiden verwachtten dat we wel eerder weg zouden zijn.
heeft ook wel met ontwikkeling te maken, mijn broertje loopt gewoon iets achter, maar volgens mij dat moeders eigen wel, een zoon een beetje beschermen.
het schijnt voor schoonouders ook veel erger te zijn om een schoondochter te krijgen dan een schoonzoon. Die schoondochters bemoeien zich maar overal mee...

Tuurlijk maar vind het ook wel logisch dat ouders het jammer vinden als kinderen het huis uit gaan. Mijn ouders zullen mij denk ik ook wel missen, en broers/zussen ook! Maar mn vriend is al een jaar het huis uit, en nog steeds probeert ze alles te regelen, terwijl hij meer dan 100km bij haar vandaan woont. En ik zeg niet veel als ik daar ben, maar het schijnt dat mn gezicht al genoeg zegt. Ik doe heus wel mn best om dat allemaal niet te laten merken, maar ze is echt een dictator, ook naar broertjes en zusjes van mn vriend toe.

Ik heb trwns ook egt geen idee hoe zn moeder over mij denkt: volgens mij ziet ze me liever gaan dan komen. Omdat ze regelmatig wat van ons vraagt, maar wij vaak 'nee' moeten zeggen (om de simpele reden dat we te ver bij elkaar vandaan wonen) kan ze me denk ik niet hebben. Terwijl als het maar ff kan, we alles voor haar doen!

Maar goed, dit is allemaal erg offtopic.
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 jun 2008 13:23

en misschien groeit het allemaal nog :)
Ik heb me in het begin ook niet prettig gevoeld, tot het moment dat ik zelf dacht: dan maak je het gewoon zelf gezellig.
Dus vanaf dat moment ging het veel beter. Ik heb eerlijk gezegd dat ik ervan vond, als zij ruzie maken, en of ze mee deden met een spelletje, of een leuk gesprek aangeknoopt.
Mijn moeder heeft trouwens nooit tegen mij gezegd dat ze me mag, maar als er daar mensen zijn, en ik was er ook, dan zei ze opeens:' We zijn zo blij met Femke.'
Sommige mensen doen het nou eenmaal anders dan wijzelf, of ze vinden het moeilijker het te uiten.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 11 jun 2008 13:35

Met mijn schoonmoeder liep het in het begin (4 jaar geleden) ook stroef. Ze heeft een keer een ronduit grove belediging naar mijn hoofd geslingerd. Ik ben toen een week of 8 niet bij mijn schoonouders geweest.
Dit is toen via mijn man uitgepraat. Mijn schoonmoeder vindt het moeilijk om haar excuses aan te bieden. Die bood ze mijn man aan en ik heb dat geaccepteerd. Sindsdien loopt het heel goed tussen ons, we kunnen goed met elkaar praten en tegen mijn man heeft ze wel eens gezegd, dat ze blij met me is. :D Tegen mij zegt ze dat niet zomaar, maar ik kan het wel aan haar merken. Ze is gewoon een schat! 8)
Afbeelding

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 11 jun 2008 13:38

Ik denk niet dat het ooit verder zal groeien als dat het nu is. Ik kan het zelf nu beter hebben dan toen we net verkering hadden. Ik weet wel dat als ze later bij ons op visite komt, ze een andere sfeer zal tegenkomen dan dat ze zelf thuis heeft.

Ze is gewoon niet hartelijk, alleen maar bloednieuwsgierig. En zodra er 'drama' is heeft ze belangstelling, verder niet. Ach ja, als zij daar gelukkig mee is, moet zij weten, ik niet iig! Ik elk geval heb ik nooit gespreksonderwerpen voor haar, want ik weet geen roddels!

Trwns, mijn ouders en zijn ouders hebben ook geen klik. Mn moeder zit echt in de stress als ze komen, want ze zijn zo stug, dat je er geen normaal gesprek mee krijgt! Dus ze bezoeken elkaar alleen hoognodig, met verjaardagen alleen dus!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 jun 2008 13:39

ik wordt altijd enorm fijn geknuffelt door m'n schoonmoeder.... 8)

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 11 jun 2008 13:42

haha! ja ik altijd door m'n schoonvader! Die van mij zijn gelukkig echt wel lief.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 jun 2008 13:43

die van mij ook.... gewoon heel de fam. echt super. Ook binnen mijn fam. zo tof en cool en gaaf. Geen geruzie of iets dergelijks. Geen bemoeizuchtige mensen.

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 11 jun 2008 13:48

Dan heb je het wel echt getroffen. Je hoort zo vaak over allerlei geruzie en misverstanden. Over het algemeen heb ik ook een leuke familie, maar niet heel close ofzo. Maar dat hoeft voor mij ook niet.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 jun 2008 13:54

Brrr, ik heb niks met knuffelen. Pas kreeg ik voor het eerst een knuffel en een zoen van mijn schoonmoeder, ik moet het allemaal niet. Zij gelukkig normaal gesproken ook niet ;)
En mijn eigen familie ook niet zo. Ik ben helemaal geen knuffelaar, alleen met mijn man en af en toe vriendinnen. Tis maar net wat je leuk vindt :P

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 11 jun 2008 14:09

Hahaha, knuffelen..nee daar zijn ze in beide families niet van! En mijn broers en zussen (excl. 1) feliciteren wel met 3 zoenen, maar verder dan ook echt niet. En mn schoonfamilie...die geven mekaar alleen maar een hand. Zelfs als 1 van de ouders jarig is! Ach ja, het went!

Ook wel makkelijk, je hoeft er nooit over na te denken! ;)

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 11 jun 2008 14:14

Bij mij in de familie is het ook allemaal niet zo van het knuffelen, ben er zelf dan ook niet zo kapot van (krijg je toch mee van je opvoeding), maar bij de schoonfam. is het wel meer. Vind het dan wel leuk om te zien dat mensen zo blij met elkaar zijn.

Maar ik knuffel alleen graag met m'n man :wink:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 jun 2008 14:38

Hm ik moet altijd zoenen met m'n schoonouders, terwijl ik daar helemaal niet van hou, maar ze zijn beledigd als ik 't niet doe. Cultuurverschilletje... toen ik 10 jaar was kon ik nog weigeren om mensen drie zoenen te geven, nu is dat helaas wat moeilijker. Gelukkig heb ik onze bruiloft al wel overleefd...

Zullen we nu weer on topic gaan? :mrgreen:

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 11 jun 2008 14:56

Daatje123 schreef:M, schoonouders. Tzijn best aardige mensen maar toch anders dan dat ik ben. Nu we getrouwd zijn helemaal, laat ons maar een beetje los. Vind het zo erg vervelend dat ze iedere keer als ik haar sprak vroeg: lukt het huishouden, wat eten jullie, kun je al goed strijken, is *man* wel vroeg thuis enzenz. Pas waren ze keer een hele zaterdag en toen heeft me man gezegd, je mag best mee maar je mag je niet met het huishouden bemoeien. Ze wilde al schoonmaken enzo. Nou, dat doe ik liever zelf. Klinkt miss. beetje overdreven, maar als ik zie het het met de andere schoondochter gaat. Die woont in hetzelfde dorp en dan heeft schoonmoeder het druk. Want haar schoondochter moest maandag naar de dokter, dinsdag moest haar (getrouwde) zoon ergens naar toen en woensdag was er iets met hun kindje. Dan denk ik: mens, maak je niet druk en laat ze het zelf uitzoeken. Verder kan ik wel heel goed met mijn schoonvader, die is echt lief :oops: !. Schoonmoeders ook wel, maar beetje te nieuwsgierig en te bemoeirig. Als ik me verjaardag vier vraagt mijn moeder, was het gezellig. En zij vraagt: ws het druk, wie waren er, lukte het allemaal etc.

Hebben wij niet per ongeluk dezelfde schoonmoeder? :shock: :shock: 8)

Terug naar “Archief”