Moderator: Moderafo's
Smurffie schreef:Hm..ik kan prima met mijn eigen ouders overweg, zolang er geen discussies zijn. Over bepaalde dingen hebben ik geprobeerd mijn mening duidelijk te maken, maar als het afwijkt van hun denkbeelden, ben ik op het verkeerde pad. Discussies mijd ik daarom zoveel mogelijk. Zonde..maarja, het heeft gewoon geen zin. Er moet altijd met stemverheffing gesproken worden als ze het ergens niet mee eens zijn, een normaal gesprek over beladen onderwerpen lukt niet.
Mijn schoonouders daarentegen kunnen dat wel. Ik merk gewoon dat er meer wederzijds begrip is, ondanks verschillende meningen. Ze geven ook duidelijk hun mening aan, maar laten aan ons over wat we ermee doen. ''Jullie zijn volwassen, het is jullie verantwoordelijkheid''
Het sheelt denk ik ook dat zij al heel veel hebben meegemaakt, in tegenstelling tot mijn ouders. Dan heb ik het dus over ehtisch beladen dingen.
Op de één of andere manier krijgt m'n schoonmoeder er veel meer uit bij mij.
Neemt niet weg dat ik hele lieve ouders heb hoor. Maar een hechte band? Nee. Straks woon ik trouwens ook dichter bij mijn schoonouders dan bij mijn eigen ouders. Gek genoeg zie ik er ook niet tegenop om zover bij mn ouders vandaan te wonen, maar dat zeg ik nu. Misschien kom ik daar nog van terug
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten