Hoe was jouw zondag?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 02 jun 2008 21:55

Denkertje21 schreef:Verder hier niemand naar de kerk geweest die de moeite waard was?

Ik ben naar Hillsong geweest in Londen; wat is dat anders dan hier!
Veel muziek....preek....en dansen en springen!
Best shocking als je dat niet gewend bent! :wink:

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 05 jun 2008 13:24

ik kom eens per zondag bij een christengemeente in voorthuzen

Daar kun je de hillsongs aardig mee vergelijken

Dansen en springen zeker als er celebration is.

Vlaggen om de gemeente heen tijdens het singen de de hillsongs

Echt geweldig!!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 05 jun 2008 14:34

Wij hadden ps. Scheltinga uit Utrecht die predikte over het huis op de rots en het huis op het zand.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 08 jun 2008 21:51

Tekenend dat dit topic het moet doen met drie armzalige pagina's en het topic 'hoe was jouw zaterdagavond' al 13 volgekalkte pagina's heeft...

waar ligt dan je hart?

Niemand vandaag iets gehoord, beleefd?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 08 jun 2008 21:53

Dat is wel een erg snelle conclusie die je trekt. :roll:

Soms kan het ook zijn dat je nog over nadenkt en dat je daarom nog niet de behoefte voelt om er al over te praten.
Aangaande de zaterdag is eht loos kletsen met elkaar en staat het niet voor niets in slow chat. Deze 2 topics zijn niet met elkaar te vergelijken.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 09 jun 2008 07:55

Wij hadden gisteren een preek over Zondag 1. Thema was: Ik ben het eigendom van Jezus Christus.
Het ging erover dat Jezus ons heeft gekocht met Zijn bloed en wij slaven van Hem zijn. Dat het woord slaaf bij ons vaak iets negatiefs oproept en wij mensen graag vrij willen zijn. Maar dat die vrijheid vaak slechts schijn is. Je bent slaaf van Jezus of van de Satan: verslaafd aan uitgaan, drugs, seks, de wereld...
Slaaf zijn van Jezus betekent dat er niets gebeurd buiten Zijn wil om. Onze Hemelse Vader zorgt voor ons, Hij leidt ons door Zijn Geest.
Op de vraag waarom wij dan moeten lijden en waarom er verdriet is, wij mogen delen in het lijden van Christus. Christus die zo erg geleden heeft voor ons. De Bijbel zegt namelijk dat slaven niet meer mogen zijn dan hun meester. Zo delen wij ook in het lijden van Christus.
En we mogen geloven en erop vertrouwen dat God ons Zijn Geest geeft die ons bij Hem brengt als wij afdwalen en dat Hij ervoor wil zorgen dat Hij de belangrijkste is in ons leven.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 jun 2008 09:55

Jij bent een lekker positief ingesteld mens, of niet Denkertje? :roll:

Ik was gistermorgen veel te moet om naar de kerk te gaan, ik kon mijn bed niet eens uitkomen, dus zijn we allebei niet gegaan. 's middags moest ik werken, dus naar de kerk ben ik niet geweest, maar ik heb wel een fijne zondag gehad
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Marie Popelin
Mineur
Mineur

Berichtdoor Marie Popelin » 09 jun 2008 09:56

Denkertje21 schreef:Tekenend dat dit topic het moet doen met drie armzalige pagina's en het topic 'hoe was jouw zaterdagavond' al 13 volgekalkte pagina's heeft...

waar ligt dan je hart?

Niemand vandaag iets gehoord, beleefd?

Moeten alle refoweb-mensen iedere week hier iets verplicht neerzetten dan?
De natuur kent het geheim en glimlacht.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 09 jun 2008 10:02

Ik ben vanwege mn rug (toch eens naar de dokter het duurt nu al 3 weken :? ) niet naar de kerk geweest. Ik heb een paar preken van onze eigen ds zitten lezen. Toch wel een fijne zondag gehad want mn man is voor het eerst sinds een paar jaar weer 's avonds (smorgens ging hij meestal wel) naar de kerk geweest. Hij heeft er een poos teveel tegen op gezien en nu gaat het weer heel goed, daar word ik blij van.

Maargoed, verder weinig te melden..

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 09 jun 2008 11:15

Wij hadden voorbereiding op het Heilig Avondmaal wat volgende week gehouden wordt. Het ging (uiteraard) over de zelfbeproeving n.a.v. psalm 26 vers 2. Was een mooie en duidelijke preek.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 09 jun 2008 11:24

Avondmaalszondag gehad, erg gezegend!

Beide preken een stuk uit het dankgebed na het Avondmaal (in het formulier) behandeld.

We zeggen wat als we afblijven, maar we zeggen ook zeker wat als we aangaan.

En verder de rode draad die door deze serie preken over het HAformulier heenliep: Ik voor u, daar gij anders de eeuwige dood had moeten sterven.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 09 jun 2008 11:44

Ik heb de avonddienst in het buurdorp Bergambacht (ik ben daar organist) aangegrepen om mijn fiets weer eens rijklaar te maken. De versnelling hapert, dus dat waren zeven kilometer op het lichtste voorblad en da's trappen - veel omwentelingen voor weinig snelheid en dan toch in een kwartier ter plaatse.

Zwetend en met een glaasje water naar het orgel geklauterd om te constateren dat er misschien twintig kerkgangers waren. Wel een bijzondere dienst over de worsteling van Jacob bij de Jabbok en het weerzien met Esau.

Het is wel wat improviseren als je pas twee uur van te voren de liederen opkrijgt en er ook nog een of ander opwekkingslied tussenzit - ik ben daar doorgaans niet zo kapot van (ik ben niet zo van het EO-gevoel), maar dit lied ging wel goed. Na de verkondiging heb ik een mooie variatie op psalm 85 gemaakt, "Gij waart goedgunstig voor uw land, o Heer".

Na afloop "The day Thou gaveth, Lord, has ended"
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 10 jun 2008 08:15

Wij hadden in de ochtenddienst ds. De Bruijne (volgens mij van Utrecht-C) en vond dat hij weinig inhoud had. Hij was ook ontzettend snel klaar met z'n preek (wat wij in West niet gewend zijn)
Ik vond het eigenlijk best jammer.
's Middags zijn wij met mijn schoonouders meegeweest naar Hilversum en een bezoek gebracht aan het graf van mijn schoonmoeder haar ouders (zijn overleden in '78 en '98 dus ik heb ze nooit gekend). Heel bijzonder om daar eens te kijken.
Het was heel indrukwekkend om ook de kindergraven te zien. Het liet mij inzien dat je zuinig moet zijn op leven en koesteren elk moment wat je met elkaar hebt!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Riannee
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Riannee » 10 jun 2008 14:53

Mijn zondag was wel oke.
Ik ben niet naar de kerk geweest, m'n ouders waren een weekendje weg en het was 's ochtends avondmaal. Ik heb op het kindje van m'n zus en zwager gepast zodat zij samen naar het avondmaal konden, ik heb er toch nog niet zo veel aan.

Verder heb ik daarna bij hun gegeten en 's middags even bij onze oma op bezoek geweest.. daarna naar huis gegaan om m'n tentamens voor te bereiden, 's avonds weer naar m'n zus wezen koffiedrinken en daarna nog even geleerd en tv gekeken.

Volgende week wordt het weer netjes naar de kerk, haha.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 10 jun 2008 15:02

Twee keer naar de kerk geweest, en beide keren waren bijzonder. Maar ik was sowieso emotioneel nogal lichtgeraakt dus dan heb je dat snel ;/

Verder lekker de hele middag genoten van zon en water :)

's Avonds bijgepraat met een vriendin en besloten dat we een weekje samen op vakantie gaan :)

Terug naar “Archief”