Homofilie 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Wolkje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Wolkje » 10 jun 2008 14:13

helemaal mee eens meboy. wat een onzin!
seksueel zijn heeft er niks mee te maken dat je elke week seks moet hebben.

ik heb heel veel respect voor diegenen die besluiten om celibatair te blijven! homo of niet. seksuele gevoelens behoren gewoon bij je menszijn. die kun je niet zomaar even met een knop uit zetten. er zullen ongetwijfeld mensen zijn die nu denken was het maar waar! het is mooi als je daar van kunt en mag genieten maar het kan ook een kwelling zijn!
Afbeelding Afbeelding

Qwerty

Berichtdoor Qwerty » 10 jun 2008 14:45

Wolkje schreef:helemaal mee eens meboy. wat een onzin!
seksueel zijn heeft er niks mee te maken dat je elke week seks moet hebben.

ik heb heel veel respect voor diegenen die besluiten om celibatair te blijven! homo of niet. seksuele gevoelens behoren gewoon bij je menszijn. die kun je niet zomaar even met een knop uit zetten. er zullen ongetwijfeld mensen zijn die nu denken was het maar waar! het is mooi als je daar van kunt en mag genieten maar het kan ook een kwelling zijn!

Seksuele gevoelens is iets anders dan sex verrichten. Die moet je wel van elkaar kunnen scheiden.
Natuurlijk heeft een mens sexuele gevoelens. Maar dan kan het ook ophouden en hoeft het niet verder te gaan.

Velen getrouwde stellen die door omstandigheden voor lange tijd van elkaar gescheiden zijn weten hier, als het goed is, toch ook mee om te gaan.

kwelling wordt door mij niet begrepen.

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 10 jun 2008 17:05

Qwerty schreef:Ik begrijp ook niet waarom zij (homo's) zich zo verdedigen moeten, wanneer ze vinden dat ze gelijk zouden hebben.

Omdat als we niet voor onszelf waren opgekomen homoseksualiteit nog steeds strafbaar zou zijn wellicht? Doe nou niet of we aandacht te kort hebben, want we hadden namelijk alle aandacht voor een behoorlijke tijd. Alleen niet het soort aandacht wat de gemiddelde mens wenst.

Ik zal het nog één keer uitleggen. Het is nog niet zo heel lang geleden dat homo's hier in europa redelijk stelselmatig werden vervolgt of afgemaakt. Daarom verdedigen we ons. Niet omdat we het als een zonde zien, maar omdat anderen het als een zonde zien.

Als we de SGP zijn gang zouden laten gaan vermoed ik dat het binnen no time weer strafbaar zou zijn om nicht te zijn. Ja en dat soort achterlijkheid, daar willen we als nichtenclub niet naar terug.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 10 jun 2008 18:42

MarinusCopy schreef: Als we de SGP zijn gang zouden laten gaan vermoed ik dat het binnen no time weer strafbaar zou zijn om nicht te zijn. Ja en dat soort achterlijkheid, daar willen we als nichtenclub niet naar terug.

Spreek voor je zelf of je moet in pluralis majestatus hebben gesproken: "Wij Beatrix". Dus liever niet 'wij als nichtenclub'...

Beetje jammer dat je het standpunt van de SGP gelijk afdoet als 'dat soort achterlijkheid'. Ik begrijp hun aarzeling. Ben het er niet mee eens, maar ik begrijp het wel en ik ga veel liever naast hen zitten voor een goed gesprek om elkaar te laten zien waar wij beiden onze visie op baseren. Je kunt toch onmogelijk alles achterlijk noemen waar jij het niet mee eens bent...

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 10 jun 2008 19:17

We hebben al weer ruim honderd pagina's vol geschreven. Hier dus een slotje.

Terug naar “Archief”