Gezin en huishouding deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 09 jun 2008 19:05

haastige spoed is zelden goed he :mrgreen:

Zodra ik denk snel mijn huis schoon te maken kom ik van alles tegen wat ook nog moet of stoot weer wat om ofzo.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 09 jun 2008 20:24

Mijn ouders hebben 2 katten, die zijn vrij veel buiten en ik heb 't idee dat ze er lang niet zoveel rotzooi van hebben als ik van mijn 2 parkieten... en ja, die zijn ook regelmatig in de rui.. en ze doen graag vliegoefeningen, vooral als ik net gestofzuigd heb :mrgreen:.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 10 jun 2008 08:02

Wij hebben vroeger ooit een kat gehad die heel aggressief bleek te zijn (klom in de gordijnen, beet de tafelpoten kapot enzo), wat mijn ouders er mee hebben gedaan weet ik niet meer (ik was een baby) maar hij is hier iig niet meer 8)

wij willen graag een hond, maar dan niet als we allebei fulltime werken. Ik kan zowiso niet even heen en weer van m'n werk om m uit te laten (mijn man misschien wel) maar dan zit dat beest zowiso van half9 tot half4 alleen en dat vind ik sneu.

Vandaag stoffen, stofzuigen en koelkast schoonmaken! Vanochtend ook vereerd bezoek van een man die naar onze koelkast komt kijken :) dat ding werkt vanaf zaterdag al niet meer :? hij had beloofd gisteren te komen kijken voor 5 uur en hij moet nog steeds komen :x meteen aan de lijn gehangen natuurlijk vanochtend en hij komt vanochtend zeker nog! Ik hoop het want ik kan zo langzamerhand alle spullen weggooien :x
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 10 jun 2008 11:43

Balen van je koelkast! Is ie al gemaakt?

Ik heb vandaag niet veel gedaan: de gang gedweild, de WC en wastafel schoongemaakt en een was gedraaid. Zo nog ff afwassen en boodschappen doen en dan is het alweer tijd om te werken.
Afbeelding

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 11 jun 2008 12:49

zo zal ik dan es ff uitsloven om te vertellen dat ik heb gestofzuigd vanmorgen? 't Is toch jammer als er vandaag niets gepost word over poetseritus :mrgreen:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 11 jun 2008 12:53

Daphne schreef:Balen van je koelkast! Is ie al gemaakt?

Ik heb vandaag niet veel gedaan: de gang gedweild, de WC en wastafel schoongemaakt en een was gedraaid. Zo nog ff afwassen en boodschappen doen en dan is het alweer tijd om te werken.

Als ik zou doen wat jij allemaal opnoemt, dan zou ik echt roepen dat ik megaveel gedaan had :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 11 jun 2008 13:08

Galateia schreef:
Daphne schreef:Balen van je koelkast! Is ie al gemaakt?

Als ik zou doen wat jij allemaal opnoemt, dan zou ik echt roepen dat ik megaveel gedaan had :mrgreen:

:mrgreen:

Nou, dan moet je mijn man horen... Die zegt als ik 'zoveel' gedaan heb: "Had je dat en dat ook niet kunnen doen?" 8) Soms maar goed, als hij zegt: "Wil je morgen dit of dat ff doen?", anders zie ik het soms niet eens... 8)
Afbeelding

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 11 jun 2008 13:17

Gelukkig ziet mijn man dat allemaal niet hoor :) Wel als het een paar weken duurt natuurlijk maar zover komt het niet. Ben best proper van mezelf (lekker suf klinkt dat)
Mijn man stofzuigt en zet de kliko aan de straat. Oja, en droogt de vaat, de rest doe ik. (goed geregeld hè :lol: )

Als ik mezelf vergelijk met sommige anderen hier op het forum...dan lees ik over elke dag de toilet schoonmaken, dagelijks 3 wassen en de vloer dweilen :shock: nee zo fanatiek ben ik niet hoor.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 11 jun 2008 13:20

Gelukkig maar!

Galateia, leuk je te zien hier :mrgreen:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 jun 2008 13:21

Mijn man doet heel subtiel.
'Ik heb vandaag de container aan de weg gezet, krijg ik nu een knuffel?'
Oke, hij krijgt een knuffel.
'Maarre....als jij hem nu morgen weer terugzet bij het huis, dan krijg jíj morgen een knuffel van mij.'
Hoezo hint :) (ik laat het ding nogal eens aan de weg staan totdat hij hem haalt, of de buren hem al mee hebben genomen.)

Ik moet wel de was nog even ophangen en een witte was draaien. En als ik heel veel zin krijg nog even boven de boel doen, maar ik denk dat die zin toch niet komt
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 11 jun 2008 13:26

Ik probeer eigenlijk alles op zaterdagochtend schoon te krijgen. Zodat ik de rest van de week andere dingen kan doen. Oké, tussendoor nog een keer zuigen, toilet of een boodschap...maar thats it 8)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 jun 2008 13:32

waaah ik heb de ramen boven gelapt (van binnen) en van de werkkamer ook nog van buiten (maar dat vindt ik zo'n klus dat ik dat gewoon een volgende keer doe bij de overige ramen). Straks nog even boven stoffen en zuigen/dweilen en de wastafel en toilet... en dat ist wel weer vrijdagmiddag komt de rest wel aan de beurt.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 11 jun 2008 13:38

ik heb echt een gruwelijke hekel aan het huishouden, het is zo zinloos.
maar goed het moet helaas :(
maar ik heb een goede daad gedaan en de kelderkast uitgemest en het grof vuil gebeld

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 11 jun 2008 13:39

ChupaChups schreef:Ik probeer eigenlijk alles op zaterdagochtend schoon te krijgen. Zodat ik de rest van de week andere dingen kan doen. Oké, tussendoor nog een keer zuigen, toilet of een boodschap...maar thats it 8)

Ik doe wel elke dag wat in huis, als ik het op het weekend aan moet laten komen, komt er niks van... 8) Ik werk trouwens ook onregelmatig, dus moet om de week werken op zaterdag.
Door mijn onregelmatige tijden heb ik wel vaak 's ochtends vrij, wat als voordeel heeft dat ik dan veel in huis kan doen.
Als ik een dagdienst heb gehad, heb ik geen puf meer om wat te doen, dus wat dat betreft ben ik blij dat ik geen 9 tot 5 baan heb!
Afbeelding

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 11 jun 2008 13:40

het is idd weleens frustrerend dat als alles lekker glad en schoon is, je 2 dagen later alweer kunt beginnen... :?

Terug naar “Archief”