sterilisatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 jun 2008 10:58

Ik heb in dit topic maar 1x het woord "condoom" langs zien komen. Das toch makkelijker, ook al heeft het vast ook zijn nadelen? Het is niet zo definitief enzo....

Waarom hebben jullie niet voor die optie gekozen Sientje?

Ik ben overigens van mening dat de opdracht om de aarde te vervullen aardig gelukt is. We hoeven dan ook niet als konijnen te fokken en moeder natuur zoveel mogelijk zijn gang laten gaan. Ik zou zelf alleen nooit voor deze optie kiezen, er zijn volgens mij betere opties dan.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 09 jun 2008 11:04

Sientje en haar man hebben hun besluit al genomen, dus heeft het eigenlijk niet zoveel nut meer om alternatieven aan te dragen...

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 09 jun 2008 12:27

Marnix schreef:Ik heb in dit topic maar 1x het woord "condoom" langs zien komen. Das toch makkelijker, ook al heeft het vast ook zijn nadelen? Het is niet zo definitief enzo....

Ik ben overigens van mening dat de opdracht om de aarde te vervullen aardig gelukt is. We hoeven dan ook niet als konijnen te fokken en moeder natuur zoveel mogelijk zijn gang laten gaan. Ik zou zelf alleen nooit voor deze optie kiezen, er zijn volgens mij betere opties dan.

Ik snap dat als je jong bent je niet zo snel voor sterrilisatie zal kiezen, maar als je ouder bent en je al kinderen hebt, lijkt me het een prima optie. Met condoom vrijen vinden veel toch minder leuk en je hele leven hormoontjes in je lichaam stoppen is misschien ook niet zo wenselijk.

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 09 jun 2008 12:33

Als ik alles goed gelezen heb heeft Sientje alle andere voorbehoedsmiddelen geprobeerd maar bleken deze niet te werken (condoom, anticonceptiepil enz.)
Vandaar dat ze nu een definitieve oplossing heeft gekozen.
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

sientje
Mineur
Mineur

Berichtdoor sientje » 09 jun 2008 12:35

esli schreef:
Marnix schreef:Ik heb in dit topic maar 1x het woord "condoom" langs zien komen. Das toch makkelijker, ook al heeft het vast ook zijn nadelen? Het is niet zo definitief enzo....

Ik snap dat als je jong bent je niet zo snel voor sterrilisatie zal kiezen, maar als je ouder bent en je al kinderen hebt, lijkt me het een prima optie. Met condoom vrijen vinden veel toch minder leuk en je hele leven hormoontjes in je lichaam stoppen is misschien ook niet zo wenselijk.

Jij snapt het hier sluit ik me bij aan!

sientje
Mineur
Mineur

Berichtdoor sientje » 09 jun 2008 12:36

Ansje schreef:Als ik alles goed gelezen heb heeft Sientje alle andere voorbehoedsmiddelen geprobeerd maar bleken deze niet te werken (condoom, anticonceptiepil enz.)
Vandaar dat ze nu een definitieve oplossing heeft gekozen.

PRECIES!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 jun 2008 13:30

Hoezo werkt een condoom niet dan?

(ik probeer gewoon de keuze en de argumenten daarvoor te begrijpen, niet alternatieven aan te dragen ofzo)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Alphonsus
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Alphonsus » 09 jun 2008 13:56

ex
Laatst gewijzigd door Alphonsus op 17 jun 2008 07:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Uit het feit dat iets niet wit is, moet men nog niet opmaken dat het zwart is

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 09 jun 2008 17:25

Marnix schreef:Hoezo werkt een condoom niet dan?

(ik probeer gewoon de keuze en de argumenten daarvoor te begrijpen, niet alternatieven aan te dragen ofzo)

Een condoom is voor 98% betrouwbaar. Dit betekent dat het 1 op de 50 keer mis gaat. Sommige vrouwen zijn extreem vruchtbaar . Nou, je mag zelf de puntjes verbinden.

cire
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor cire » 09 jun 2008 19:06

Ansje schreef:
Jo'tje schreef:
Je gaat ingrijpen in de natuur en de kinderzegen, die God je toch geeft, ga je in de weg staan...

Hoe kun je nou zeggen dat iemand de kinderzegen tegenwerkt terwijl ze al vier kinderen heeft gekregen?

Als je merkt dat je meer niet aan kunt, heb je daar je verantwoordelijkheid in. En ik begrijp je twijfel Sientje, het is natuurlijk best definitief. Logisch dat je daarover gaat piekeren af en toe.
Maar inderdaad: respect! 4 kids is niet niks! Wees er dankbaar voor en geniet ervan. En blijf bovenal bidden :) Daar kunnen geen 100 topics tegenop.

Misschien had God wel gewild dat ze er 6 kreeg, en dat houd je dan tegen. Dat bedoel ik te zeggen. En God geeft je nooit teveel om te dragen ;)

Nietemin heb ik respect voor Sientje, want ik ben net zo oud volgens mij en heb 1 kind...en kan me voorstellen dat je met 4 jonge kinderen af en toe helemaal aan het eind van je Latijn bent...en dat je echt niet meer kinderen erbij kan hebben.
Ik veroordeel ook echt niet dat ze tot deze keus gekomen is als je geen andere uitweg meer ziet. Maar ik blijf er bij dat het niet bijbels is.

Tja misschien wil God ook wel dat de Betuwe elk jaar onder water staat. Hebben wij er een dijk omheen gebouwd...

Wat ik bedoel te zeggen: op allerlei manieren grijpen wij in in de natuur. En misschien soms ook wel op de verkeerde manier. Maar dat neemt niet weg dat ik het gek vind dat dit bij anti-conceptie vaak als niet goed wordt gezien, maar het verder normaal is.

Eten is ook een zegen, maar dat wil niet zeggen dat je zoveel mogelijk moet eten...

Toetsenbord
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Toetsenbord » 09 jun 2008 19:20

Alleen dat laatste klopt in ieder geval niet. Overdaad is geen zegen...
Er is een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.

Het is de toon die de muziek maakt.

cire
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor cire » 09 jun 2008 19:31

Maar is meer kinderen dan wel per definitie meer zegen? Of kan het ook stommiteit zijn, zoals teveel eten ook niet goed is.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 09 jun 2008 20:54

Condoom is niet romantisch, ben je fijn aan het knuffelen en moet er weer een hoes omheen. Kun je die dingen niet gelijk vinden, is te donker moet er licht aan. Sommigen krijgen allergische reacties van rubber.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 jun 2008 22:38

*Annet* schreef:

Condoom is niet romantisch, ben je fijn aan het knuffelen en moet er weer een hoes omheen. Kun je die dingen niet gelijk vinden, is te donker moet er licht aan. Sommigen krijgen allergische reacties van rubber.

tuurlijk, maar het wordt als alternatief voor sterilisatie aangeboden. En dat IS een alternatief...Al moet ik eerlijk zeggen dat ik het ook niks vind. Dus voor mij dat ding niet (sterilisatie ook niet, maar das een ander verhaal, ik heb nog geen kinderen)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 10 jun 2008 06:48

Sterilisatie kan ook bij mensen die geen kinderen hebben. Nadeel van sterilisatie bij een vrouw is dat het onbetrouwbaarder is dan wanneer je elke dag de pil slikt....

Terug naar “Archief”