Gezin en huishouding deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 09 jun 2008 08:31

Met n plantensproeier krijg je volgens mij nog niet al het stof eraf..... magoed ieder zo zijn ding . Vind ze er zelf altijd heerlijk fris uitzien als ze onder de douche vandaan komen.

Ik vind het wel een goede tip. Maar verzuip je de planten niet heel makkelijk onder de douche. Of zijn jullie handiger dan ik?

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 09 jun 2008 10:34

marjo schreef:
Met n plantensproeier krijg je volgens mij nog niet al het stof eraf..... magoed ieder zo zijn ding . Vind ze er zelf altijd heerlijk fris uitzien als ze onder de douche vandaan komen.

Ik vind het wel een goede tip. Maar verzuip je de planten niet heel makkelijk onder de douche. Of zijn jullie handiger dan ik?

Wij zetten al jaren de planten onder de douche en nog nooit is dr 1 verzopen :P.

Het water wat ze teveel krijgen, om het zo maar ff te noemen, dat lekt er wel weer uit door de gaatjes aan de onderkant van dat plastic potje.
Wat de toekomst brengen moge........

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 09 jun 2008 11:07

Zo, inmiddels is het bed afgehaald, beddegoed gewassen, dekbed en kussens liggen heerlijk te luchten.
De keuken heeft een goede beurt gehad en ik heb de vloer op mijn knieën gedweild. We hebben twee katten en die zijn flink in de rui. Word ik niet echt vrolijk van... Heb je net de vloer gedaan, ligt er weer van alles... :( En ja, op een white wash laminaatvloer zie je nu eenmaal alles...
Afbeelding

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 09 jun 2008 11:23

Daphne schreef:Zo, inmiddels is het bed afgehaald, beddegoed gewassen, dekbed en kussens liggen heerlijk te luchten.
De keuken heeft een goede beurt gehad en ik heb de vloer op mijn knieën gedweild. We hebben twee katten en die zijn flink in de rui. Word ik niet echt vrolijk van... Heb je net de vloer gedaan, ligt er weer van alles... :( En ja, op een white wash laminaatvloer zie je nu eenmaal alles...

Hier een zwarte hond in de rui... Om te huilen gewoon.. :? Ik zuig iedere dag 2 keer en het heeft (bijna) geen enkel effect... Ik hoop echt dat het snel over is, want hier word ik echt niet goed van... :roll:

Verder heb ik een weekje vakantie genomen en ben ik ook niet van plan om veel te doen in het huishouden 8)
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 09 jun 2008 11:26

ja dat is echt vervelende van huisdieren. Was van de week bij vrienden die hadden ene jong poesje dan gaat het echt kriebelen ik vind ze zo lief. Alleen als ze groot zijn vind ik er niks meer aan.
Dus wij nemen echt geen huisdieren :D.
Mijn wassen zijn allemaal droog en opgevouwen. Nu ga ik weer heerlijk op mijn matras in de zon liggen

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 09 jun 2008 11:28

Ik vond huisdieren eerst echt 3 keer niks, maar toen ik onze katten zag toen ze nog maar 6 weken waren was ik helemaal verkocht. Inmiddels zijn ze al flink groot, maar ik vind ze nog steeds hartstikke lief en schattig.
Ik hoop ook, dat de rui snel over is, want dit is echt niet leuk meer!
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 jun 2008 11:29

Ik heb alleen ons bed even verschoond. Mijn man heeft eindelijk de schilderijen opgehangen, en daar zit oranje in. Terwijl ik nu donkerroze/paarse dekbedovertrekken erop had liggen. Dus dat vloekte ;)
Nu is de slaapkamer eindelijk af :D
De rest komt van de week wel, ik ben na vanavond eindelijk 3 dagen achter elkaar vrij(al heb ik donderdag nog wel eindpresentatie, dus die telt niet echt mee). Dan komt al het boenwerk vast goed :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 09 jun 2008 12:07

Lalage schreef:Borkdude zei laatst: er ligt stof op de planten. Dus ik zei: moet je ze onder de douche zetten :)
Hoe vaak ontdooien jullie je vriezer eigenlijk? En hoe pak je dat dan handig aan? We hebben een koel-vriescombinatie (zo heet dat toch) en er komt de laatste tijd veel ijs op de spullen in de vriezer, dus ik denk dat het wel tijd is om de boel een keer te ontdooien.

Moet je proberen in de winter te doen als het vriest. Kan je je spullen gewoon buiten zetten.
Zorg dat je de vriezer een heel end leeg hebt, en breng nog wat dingen even bij de buren ofzo als je het nu doet.
Wij hebben 2 vriezers, dus we laden gewoon over en we proberen met de zomervakantie de vriezer ook leeg te eten dat we ze alle2 uit hebben. Het restje zit dan in de koelkast, daar zitten ook nog 2 vriesvakjes in.

Marie Popelin
Mineur
Mineur

Berichtdoor Marie Popelin » 09 jun 2008 12:20

Als je een kat neemt weet je dat hij of zij twee keer per jaar in de rui is. Wees maar blij voor ze dat ze verharen want ze kunnen alleen maar warmte kwijt raken door hun bek en de kussentjes van hun voeten. Ik borstel Tobi iedere dag, neem de meubels wat vaker af, verschoon 2x in de week mijn bed en iedere dag even stofzuigen en neem daarbij direct de bank mee. Ik vind het geen ramp hoor. :)

En sowieso is het belangrijk goed voor te geven, dus bijv. brokjes van Royal Canin en geen whiskas-troep. Daar hebben ze ook erger haaruitval van.
De natuur kent het geheim en glimlacht.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 09 jun 2008 12:57

Marie Popelin schreef:Als je een kat neemt weet je dat hij of zij twee keer per jaar in de rui is. Wees maar blij voor ze dat ze verharen want ze kunnen alleen maar warmte kwijt raken door hun bek en de kussentjes van hun voeten. Ik borstel Tobi iedere dag, neem de meubels wat vaker af, verschoon 2x in de week mijn bed en iedere dag even stofzuigen en neem daarbij direct de bank mee. Ik vind het geen ramp hoor. :)

En sowieso is het belangrijk goed voor te geven, dus bijv. brokjes van Royal Canin en geen whiskas-troep. Daar hebben ze ook erger haaruitval van.

Whiskas krijgen ze bij ons ook niet, ze krijgen Smölke, schijnt net zo goed te zijn als Royal Canin.
En ja, ik wist van te voren dat ze zouden verharen en een ramp vind ik het ook niet; ik ben alleen niet zo dol op elke dag stofzuigen... :P
Afbeelding

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 09 jun 2008 13:07

Dat zuigen vind ik zo'n ramp niet. Ik heb ik de brokken van Royal Canin voor ze. De bank maakt ik schoon met mijn stofzuiger en dekbed een keertje extra buiten hangen scheelt ook al. Je bureau een keer extra afstoffen met de stofzuiger met borstel er extra over halen en er is geen enkel probleem.

Ik vind het irritanter dat ze mij willen helpen met de was, wat uiteidendelijk tot gevolg heeft dat ik mijn gehele huis moet doorzoeken om de goede sokken bij elkaar te vinden.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 09 jun 2008 13:09

leuk ja van die hulpjes :D
onze hond verstopt nu van alles, kan het allen niet meer terug vinden...

Alphonsus
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Alphonsus » 09 jun 2008 13:27

ex
Laatst gewijzigd door Alphonsus op 17 jun 2008 07:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Uit het feit dat iets niet wit is, moet men nog niet opmaken dat het zwart is

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 09 jun 2008 13:28

petra85 schreef:leuk ja van die hulpjes :D
onze hond verstopt nu van alles, kan het allen niet meer terug vinden...

Dat doet mijn man soms ook :mrgreen:

Alphonsus
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Alphonsus » 09 jun 2008 13:39

ex
Laatst gewijzigd door Alphonsus op 17 jun 2008 07:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Uit het feit dat iets niet wit is, moet men nog niet opmaken dat het zwart is

Terug naar “Archief”