De Refowebkids deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

sela

Berichtdoor sela » 07 jun 2008 21:54

TJ: Gefeliciteerd met Matteo

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 07 jun 2008 21:58

Memmem schreef:Jamillah, hoe doe je het nu? Op vaste tijden op het potje?
Mijn zus had allemaal hele kleine kadootjes gemaakt (2 stiften, een kleurplaat, een klein haarknipje enz) mijn nichtje mocht dan elke keer een kadootje als ze op de wc wat had gedaan. Zij is nu van het plassen zindelijk. Poepen lukt haar nog niet.

tantetortel schreef:overigens altijd zonder verkleiner
Hier hebben ze van die dunne billen dat ze er gewoon in wegzakken.

Ik had wel eens begrepen dat je meteen op het toilet moet proberen.. Met verkleiner idd ook omdat hij hele kleine billen heeft :lol: Ik zet hem op het moment geloof elk uur op de wc. Ik heb ook wat cadeautjes in huis gehaald maar hij heeft dus pas 1 keer geplast en dan ook nog met mn moeder erbij.. Ik ben er niet heel erg gefrustreerd over hoor, hij is nog geen drie maar als je al een tijd bezig bent dan word je wel nieuwsgierig hoe anderen dat toch doen. Ik zie mn schoonzusje ook bezig maar die heeft zoveel ongelukken dat het misschien toch ook beter is om nog maar even te wachten. Als ze het zelf niet door hebben wat doe je er dan nog aan?

(SJa, tt zal het wel weten natuurlijk maar niet elk kind is hetzelfde) Gerlinde roept nu met 1.5 jaar al bah als ze gedrukt heeft, dat heeft Boudin ook nooit gedaan, nu nog niet, het interesseert hem niks. Volgens mij boeit het hem niks dat hij in zn eigen poep zit te kleien :mrgreen: )

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 07 jun 2008 22:07

Joshua was met 3 jaar zindelijk wat plassen betreft en met 6 jaar pas zindelijk wat poepen betreft.

Merel was met 2,5 jaar helemaal zindelijk.

Zo zie je maar ieder kind is weer anders en de orthopedagoog waar wij met Joshua liepen ( omdat het poepen echt een probleem was bij hem) zei altijd, een kind geeft het vanzelf wel aan.
Tuurlijk kun je oefenen maar leg er niet teveel druk op want dan bereik je alleen maar het tegenovergestelde.
Voor een kind moet het leuk zijn en geen moeten.

Die tip hou ik dus in mijn achterhoofd en ik zie wel weer wat er met Timo zal gebeuren.
Over het algemeen zijn jongens vaak wat later dan meisjes ( zei zij ) maar Timo is net 2 dus ik heb er nog geen haast mee :wink:

sela

Berichtdoor sela » 07 jun 2008 22:11

met noes doe ik het [na wat mislukte pogingen] vlak nadat ze wat gedronken heeft en als ze uit bed komt. met als gevolg dat ze dan plast op een potje of op de wc met verkleiner. gaat perfect.
poepen lukt nog niet. nadat het eens misgegaan is [bed volgesmeerd met..] was ik uitgevallen tegen haar omdat ik bijna moest kotsen. vervolgens heeft ze een week lang niet gepoept en zij ze elke keer 'poep weg' 'poep stout'. hmm.. daarom laat ik dat nog maar even voor ik obstipatie verder stimuleer.

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 07 jun 2008 22:19

Ik heb Joshua en Timo sinds vandaag op 1 kamer liggen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Joshua vroeg al een hele tijd of Timo bij hem op de kamer mocht dus ik dacht ach waarom ga ik het niet eens proberen.
Beide vonden het geweldig en vanavond zijn ze ook meteen gaan slapen ( Timo ging natuurlijk ook wel 1,5 uur eerder naar bed :wink: )
Ik ben benieuwd hoe het zal gaan :roll:

Zoals jullie kunnen zien zit het behang er nu ook eindelijk op.
Nu alleen de plinten nog en dan kan de linnenkast neergezet worden en kunnen we verder gaan met inrichten van de kamer.
Maar het word steeds leuker :)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 07 jun 2008 22:45

Ik krijg de schijt van het zindelijk worden van die kids. De oudste 2 waren ook ruim 3 en al zaten ze uuren in de eigen poep, het boeide ze nix. De oudste zei zelfs: ik heb lekker op me poep op skelter gezit. De kinderen gaan enorm stinken, die lucht blijft gewoon in hun kleren hangen als je ze niet snel verschoont. Danny zijn onderbroek was na zo'n 3 keer wassen (persil!) redelijk stankvrij.

Ik ken ook iemand die de kinders op de pot zet zodra ze kunnen zitten en die moeten met 1,5 jaar zindelijk zijn want dat waren de 16 kinders van haar moeder ook. Ze werd er zelf ontzettend zenuwachtig van en als het kind maar even in een hoekje ging zitten rende ze al op hem af, misschien moet hij wel naar de wc. Of ze schreeuwde naar haar man dat ie met ... naar de wc moest gaan.

Lieve Jammie, laat Boudin maar lekker in zijn broek kakken, tegen de tijd dat ie naar school gaat breng je hem naar TT, maakt die hem wel zindelijk!

Caroline wil soms al wel op de wc zitten maar ze is zo slank ze zakt gelijk in de pot. En dan is het brullen.

Ik heb echt geen tijd en zin om een half uur met een kind op de wc te gaan staan/zitten wachten.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 08 jun 2008 06:38

*Annet* schreef:.

Ik heb echt geen tijd en zin om een half uur met een kind op de wc te gaan staan/zitten wachten.

Neem een laptop mee en ga ondertussen refowebben :mrgreen:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 jun 2008 06:43

@vlinder, ziet er leuk uit.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 08 jun 2008 08:27

Zijn jullie nu zielig? Of kunnen jullie er niet tegen als iemand gewoon eerlijk antwoord geeft?

Het voorbeeld van een moeder die het kind elke keer zenuwachtig op het potje doet als het maar ergens gaat staan is precies zoals het niet moet.
Ik zei alleen: zet ze vanaf dat ze kunnen zitten drie x per dag op het potjes. Dat is toch niet zo moeilijk? Gewoon als ze s'morgens wakker worden, na het middag eten en voor het slapen gaan.
Zonder daarvan iets te verwachten. Ook niet om ze te puschen dat ze er iets op moeten doen maar gewoon om aan het potje te wennen.
En op een gegeven moment komt de rest vanzelf.

Als je pas gaat beginnen als je kind het aangeeft kun je bij somige kinderen wachten tot je een ons weegt want het boeit ze niets.
Verder zet ik ze zonder verkleiner op de wc, dan moet je ze wel vast houden in het begin, maar dat is omdat je anders als je kind in een winkel moet plassen ze moord en brand schreeuwen want ze durven niet op een gewoon toillet te plassen. Maar een verkleiner zit er daar meestal niet op.

Ik heb het ook gehad over je kind gewoon in een onderboek laten lopen. Alleen moet je daar ook niet gelijk de zelfde dag wonderen van verwachten. Maar gewoon geduld hebben. Binnen een week is het klaar.
Dus er gewoon een week voor uit trekken.
Een emmer met sop, een emmer om te dweilen en een hoop onderbroekjes. Laat ze b.v. zelf een mooie onderbroek uitzoeken in de winkel met de belofte dat ze die aan mogen als ze niet meer in hun luier plassen.
Maar zindelijk maken kost gewoon tijd en geduld.
En als je niet van plan bent om die ervoor te maken dan zal het je echt niet lukken. Als ik dus een half uur bij dat jongetje op het toillet blijf om hem te helpen zijn angst te overwinnen dan is dat geen verloren tijd.
Want het helpt.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 08 jun 2008 08:38

Bedankt voor de felicitaties... Nu is Matteo dan echt een dreumes!

Gister was het erg gezellig.. Matteo is flink verwend.... We hadden al zoveel speelgoed.. en nu helemaal... :lol:

jammer vond ik het wel een beetje dat veel mensen veel later kwamen dan was afgesproken en al veel vroeger weer weggingen :|

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 08 jun 2008 08:56

Leuke fotos vlinder!!! ik denk dat wij op een gegeven moment Milan en Matteo ook op 1 kamer leggen!!

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 08 jun 2008 10:12

Gefeliciteerd met Matteo TJ!

Tante tortel wij zijn niet zielig en jij weet helemaal niet hoeveel tijd wij er aan besteden dus hou er nu maar weer over op.

De rest van de zindelijkheidsperikelen doe ik wel per pb met mensen die er ook minder 'goed' in zijn dan jij.
Doe je tegen je kinderen ook zo over je kleinkinderen? JE doet me enorm aan mijn schoonmoeder denken nlk en ik heb er aan 1 al mn handen vol :mrgreen:

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 08 jun 2008 10:34

jamillah schreef:Doe je tegen je kinderen ook zo over je kleinkinderen? JE doet me enorm aan mijn schoonmoeder denken nlk en ik heb er aan 1 al mn handen vol :mrgreen:
:mrgreen:

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 08 jun 2008 10:50

tj gefeliciteerd met matteo, de eerste verjaardag, is altijd erg bijzonder zon10
leuke foto's allemaal, elburg is erg mooi(fietste er nog wel eens heen toen ik nog thuis in kampen woonde)

wij hebben de oudste dames op 1 kamer, niet echt een succes, ze hebben een totaal andere slaapbehoefte, maar we hebben helaas geen meer ruimte.

en over zindelijkheid, gewoon blijven vragen hoor!, ik werd er ook knettergek van :| en ieder kind is anders en de een doet het zo en de ander zus, en zelfs per kind is de aanpak totaal anders.
en ja TT we weten ook wel dat er tijd en geduld bij komt kijken.
maar daarom is het niet altijd even makkelijk

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 08 jun 2008 11:24

Lieve Danny komt beneden met de broek vol. Papa, wil je me schone luier om doen, ik heb poept en mama zit zo lekker............. :mrgreen:

op die manier vind ik het niet zo vervelend als hij een poepbroek heeft.

Eigenlijk heb ik nog van geen een kind gehoord dat niet zindelijk was voor hij naar school ging. Bij de oudste 2 ging het op gegeven moment min of meer vanzelf maar het duurde lang eer het zover was. Om ze buiten te laten lopen in een onderbroek en ze geven niet aan als er is gepoept op geplast wil je ook niet weten hoe het eruit kan zien. Drollen over de straat waar ze doorheen gelopen hebben enzo.

Schiet me ineens wat te binnen: de tweede was jaar of 3 en ook bezig met zindelijk worden. Hij was in de brandgang aan het spelen en had zijn luier vol gepoept. Maar dat wist ik niet. Kwam hij op gegeven moment binnen en had geen luier meer om. Had hij die luier afgedaan en bij iemand anders over de schutting gegooid...........

Terug naar “Archief”