columbus schreef:oh oh! wat een reactie!
Boekenlezer zielig noemen terwijl jouw reactie druipt van zelfmedelijden, wat ik trouwens wel vaker opmerkt bij reacties van homo's die denken dat christenen die menen op grond van de Bijbel homosexualiteit te moeten afkeuren.
Zelfmedelijden? waar dan?
je gebruikt woorden als haat en intolerantie richting Boekenlezer maar jouw reactie is zeker niet echt een voorbeeld van naastenliefde zoals het moet zijn.
haat was net even een brug te ver omdat ik niet 100% zeker kan van kan zijn dat er sprakke is v haat. Ik kan wel in zijn reacties teruglezen dat hij intolerant is. Als je vind dat homo's eigenlijk niet hand in hand zouden moeten mogen lopen waar heteros (zelfs 2 mannen van een cultuur waar hand in hand lopen gebruikelijk is !) dan ligt het woord intolerantie meer dan voor de hand.
Verder is dit natuurlijk een typische: "wat je zegt ben je zelf reactie" bedoeld om te laten zien dat ik eigenlijk hetzelfde ben als B. Nu, ik kan je verzekeren dat dat niet het geval is. En volgens mij is intolerantie voor intolerantie geen intolerantie. Maar verlicht me hierin.
Wat ik steeds meer opmerk is dat er van kant van homo's steeds minder begrip is (als er al begrip was) voor christenen die hun Bijbelse standpunt handhaven, en dat de homosexuele medemens steeds intoleranter tegen Bijbelgetrouwe christenen is en direct begint met woorden komen als moord en brand (of racisme en homohaters) als men het niet met hun eens kan zijn.
Onzin: B. zou het liefst aan mijn verworven basisrechten knabbelen als hij de mogelijkheid had. Dwz dat hij mij en een paar honderd duizend met mij zou benadelen. Enige pissige reacties kan je dan wel verwachten. Overigens hoef ik helemaal geen begrip te hebben voor mensen die vinden dat ik niet voor mezelf zou mogen bepalen of ik al dan niet zou mogen trouwen. Of moet ik dan ook maar begrip gaan hebben voor bep. moslims die vinden dat homo's dood moeten?
Overigens ben jij degene die hier naar medelijden vist, want na eeuwenlange "pesterijen" van christenen naar zijn homoseksuele medemens vind ik de holebi reactie verrassend mild. En dan heb ik eea nog mild uitgedrukt.
Ja natuurlijk mag je tegen homoseksualiteit en het homohuwelijk zijn zo lang je je standpunten maar niet op gaat dringen aan mensen die geen behoefte hebben aandat soort christelijke inmenging in hun leven. Ik zal het even kort uitspellen voor je: Ik ga deze zomer trouwen, en als je daar tegen bent is dat jouw probleem. Ga je echter proberen om mijn huwelijk te verhinderen dan maak je jouw probleem mijn probleem en dan ben je met stip mijn aartsvijand nummer één wss.
Let wel dat ik geen christelijke eigenaardigheden heb op het gebied van naastenliefde. De antihomohuwelijklobby is voor mij gewoon een obstakel wat uit de weg geruimd dient te worden en als het geweldloos gaat is mi alles geoorloofd om dat te bereiken. Waar haal je de onbeschoftheid vandaan om je in mijn liefdesleven te mengen? Wie denk je wel dat je bent?