Moderator: Moderafo's
jamillah schreef:leclerc schreef:Uitgerekend C1000jamillah schreef:Te belachelijk voor woorden. Moet je dan ook maar niet naast onkerkelijke buren gaan wonen? Of je boodschappen gaan doen bij die man die koster is bij jou in de kerk?
Mary Pickford schreef:jamillah schreef:leclerc schreef:Uitgerekend C1000jamillah schreef:Te belachelijk voor woorden. Moet je dan ook maar niet naast onkerkelijke buren gaan wonen? Of je boodschappen gaan doen bij die man die koster is bij jou in de kerk?
Van de wal in de sloot, zeggen we dan in H'veld.
Rolf schreef:Niet helemaal ontopic, maar wel enigszins passend in deze sfeer denk ik,
is het volgende.
"Breed in de politiek, van de VVD tot de SP, klinkt de roep om religie te
weren uit de publieke ruimte. Die roep lijkt alleen maar sterker te
worden. Wat vindt u (Frans Halsema) daarvan?
Het heeft sterk te maken met de afkeer van de islam. Dat blijkt ook wel
uit de voorbeelden: de hoofddoekjes, boerkini’s. Ik vind het onzin om,
zoals de paarse regering, te zeggen dat religie alleen maar een privézaak
mag zijn. Geloof inspireert en troost mensen. Het diaconaat is op veel
plaatsen van grote waarde. En geloofsgemeenschappen hebben altijd een
belangrijke samenbindende functie gehad, ook en vooral in de
emancipatie van de eigen groep." Volledig artikel.
Zonder het geloof gaat het snel bergafwaarts, dat leert de geschiedenis.
Alle radertjes die in de fabriek in een klok gezet zijn, hebben een functie.
Omega schreef:Ik zie vandaag een artikel in het RD staan over een plan van reformatorische kerken in Tholen om een deel van de algemene begraafplaats alleen te bestemmen voor overleden reformatorische christenen. Is dit dan de verzuiling die we zoeken? Alles refo, onszelf afscheiden, tot zelfs op de begraafplaats toe? Lieve mensen, we vormen toch geen reservaat met elkaar? Het hokjesdenken lijkt steeds ernstiger vormen aan te nemen in onze achterban. Ik zou me er diep voor schamen als Refoweb daar ook aan mee zou doen.
Anderhalf jaar heb ik in Rijssen gewoond. Daar heb ik ervaren, dat hetLalage schreef:Ik zat me af te vragen: Praten refo's moeiljker over hun geloof, waardoor het hier lijkt alsof ze niet in de meerderheid zijn terwijl dat wel zo is? En hoe zou dat komen? Misschien zijn er refo's die niet zo van discussie houden, maar als ze iets willen weten dan zoeken ze het op in de drie formulieren of in een boek van Calvijn en nemen ze dat voor waar aan. Is dat zo of praat ik nu onzin?
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 19 gasten