Refoweb is REFO-web?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 jun 2008 06:22

Sabra: als henkie een hoog bedrag per uur wilde verdienen dan zou hij waarschijnlijk beter een andere baan kunnen zoeken... Zo commercieel is het niet mijns inziens.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 06 jun 2008 09:43

En al zou hij er miljonair van worden, boeiend. Daar heb ik geen last van. Hij kan het tenslotte ook niet meenemen, en wij hebben ondertussen wel een mooie tijd gehad. Tenminste, ik heb het best naar mn zin hier.

Wat Lammetje zegt herken ik wel overigens. Soms word je overlopen door bepaalde mensen. Toch geef ik meestal mezelf de schuld, ik moet mn bijbelkennis nodig is bijwerken dan kan ik misschien ook eens wat meer meepraten.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Refoweb is REFO-web?

Berichtdoor Marnix » 06 jun 2008 11:44

Boekenlezer schreef:
lammetje schreef:Deze vraag houdt me nu al een tijdje bezig.

Ik kom regelmatig mensen tegen op refoweb die zichzelf geen refo noemen. Nu vraag ik me dus af, wat drijft mensen naar refoweb als ze zelf geen refo zijn?

Eigenlijk stoor ik me wel een beetje aan mensen die op refoweb komen, maar er een hele andere gedachtengang op na houden. Aan de andere kant is natuurlijk iedereen welkom (mits hij/zij zich aan de regels houdt).

Bestaat het merendeel van de RefoWeb-bers eigenlijk nog wel uit REFO's?

Tja, ik herken dit wel, wat je hier zegt. Ik heb ook wel eens het gevoel dat wanneer je een echt christelijk/gereformeerd standpunt inneemt, dat dat vooral bekritiseerd wordt.
Als je in de religietopics de gereformeerde belijdenis hoogacht, dan krijg je kritiek. En als je duidelijk zegt, dat je het niet zo hebt op charismatische standpunten, dan weet je dat je daarover ook meer dan volledig ondervraagd gaat worden.
In de andere topics staan ook zat anderen klaar om je christelijke/gereformeerde standpunten te bekritiseren, zodat je het idee krijgt een eenling te zijn. Er zouden talloze voorbeelden genoemd kunnen worden.

Echter, het besef dat dit forum naar mijn idee niet echt gezien kan worden als een representatie van de reformatorische gezindte, sterkt mij alleen maar in het idee dat ik mijn mening gewoon kan neertypen, en dat ik geen rare ben als ik veel kritiek krijg. Ik ben er tegendraads genoeg voor om dat wel te kunnen hebben. 8)

Precies. Overigens moet je wel een beetje uitkijken met dat het geen representatie van de reformatische gezindte zou zijn. Ik denk dat daarin ook een hoop vragen leven... en dat lang niet iedereen daar, vooral jongeren, klakkeloos zich voor 100% achter de belijdenisformulieren scharen en net zo kritisch richting de evangelishe hoek zijn als jij soms kan zijn ;)

Ik noem me gereformeerd maar heb bij bepaalde dingen vraagtekens, ik koester enige sympathie voor de evangelische hoek omdat ik ook een hoop sterke punten zie en dingen er waardeer. Die twee dingen kunnen samengaan :) De tijd van kritiekloos overal mee instemmen en andere stromingen onherroepelijk als verkeerd bestempelen is een beetje voorbij ;) En om eerlijk te zijn zie ik dat als een positieve kant van het postmodernisme.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 06 jun 2008 13:55

Ik zie vandaag een artikel in het RD staan over een plan van reformatorische kerken in Tholen om een deel van de algemene begraafplaats alleen te bestemmen voor overleden reformatorische christenen. Is dit dan de verzuiling die we zoeken? Alles refo, onszelf afscheiden, tot zelfs op de begraafplaats toe? Lieve mensen, we vormen toch geen reservaat met elkaar? Het hokjesdenken lijkt steeds ernstiger vormen aan te nemen in onze achterban. Ik zou me er diep voor schamen als Refoweb daar ook aan mee zou doen.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

DonWoozy
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DonWoozy » 06 jun 2008 14:03

Omega schreef:Ik zie vandaag een artikel in het RD staan over een plan van reformatorische kerken in Tholen om een deel van de algemene begraafplaats alleen te bestemmen voor overleden reformatorische christenen. Is dit dan de verzuiling die we zoeken? Alles refo, onszelf afscheiden, tot zelfs op de begraafplaats toe? Lieve mensen, we vormen toch geen reservaat met elkaar? Het hokjesdenken lijkt steeds ernstiger vormen aan te nemen in onze achterban. Ik zou me er diep voor schamen als Refoweb daar ook aan mee zou doen.

Daar ben ik het VOLLEDIG mee eens! We mogen ons best "apart" zetten maar dit soort dingen gaan toch wel een beetje veel te ver! en zo zijn er helaas nog vele andere dingen die we VEEL te veel overdrijven!

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 06 jun 2008 14:22

Te belachelijk voor woorden. Moet je dan ook maar niet naast onkerkelijke buren gaan wonen? Of je boodschappen gaan doen bij die man die koster is bij jou in de kerk?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 06 jun 2008 14:28

Omega schreef:Ik zie vandaag een artikel in het RD staan over een plan van reformatorische kerken in Tholen om een deel van de algemene begraafplaats alleen te bestemmen voor overleden reformatorische christenen.

:shock:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 06 jun 2008 14:34

Te bizar voor woorden... :?

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maja de Bij » 06 jun 2008 14:39

Omega schreef:Ik zie vandaag een artikel in het RD staan over een plan van reformatorische kerken in Tholen om een deel van de algemene begraafplaats alleen te bestemmen voor overleden reformatorische christenen. Is dit dan de verzuiling die we zoeken? Alles refo, onszelf afscheiden, tot zelfs op de begraafplaats toe? Lieve mensen, we vormen toch geen reservaat met elkaar? Het hokjesdenken lijkt steeds ernstiger vormen aan te nemen in onze achterban. Ik zou me er diep voor schamen als Refoweb daar ook aan mee zou doen.

Het geeft wel aan hoe het denkraam er uit ziet van degenen die hier klagen over refoweb.
Wie op milde toon spreekt, heeft meer overtuigingskracht

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 06 jun 2008 14:41

Maja de Bij schreef:Het geeft wel aan hoe het denkraam er uit ziet van degenen die hier klagen over refoweb.

Generaliseren is ook een vak. :?
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 06 jun 2008 14:42

jamillah schreef:Te belachelijk voor woorden. Moet je dan ook maar niet naast onkerkelijke buren gaan wonen? Of je boodschappen gaan doen bij die man die koster is bij jou in de kerk?
Uitgerekend C1000 8)
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 06 jun 2008 14:44

Het geeft wel aan hoe het denkraam er uit ziet van degenen die hier klagen over refoweb.

Nou, dat valt wel mee denk ik. Ik (h)erken sommige bezwaren best wel.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 06 jun 2008 14:46

Ik vind het gewoon echt iets voor mijn schoonmoeder. Serieus. Die vindt dat soort initiatieven echt prachtig. Als het bij haar in de buurt was dan zou ze echt een plekje reserveren.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

André

Berichtdoor André » 06 jun 2008 16:10

Galateia schreef:
Omega schreef:Ik zie vandaag een artikel in het RD staan over een plan van reformatorische kerken in Tholen om een deel van de algemene begraafplaats alleen te bestemmen voor overleden reformatorische christenen.

:shock:
Of je kijkt de aflevering Netwerk van gisterenavond. :shock:
Dan vraag je je ook af, wie is er de radicaal, de SGP (jongeren) of de moslim gemeenschap in NL.

Riska

Berichtdoor Riska » 06 jun 2008 16:11

Precies, ik schrok ervan...

Terug naar “Archief”