De Refowebkids deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 06 jun 2008 08:53

Toen mijn zoontje 2 was heb ik ook weleens geprobeerd om hem vast te leggen aan het ledikantje. Er zaten lussen aan zijn slaapzak waar je touwtjes doorheen kon doen en zo kon je die touwtjes weer om de spijlen van het ledikant doen, maar niks hielp hoor.
Hij rolde ook door heel zn bed, klauterde het ledikant uit met zak en al, liep naar beneden met zn slaapzak, ging ook weer naar boven met dat ding... Ik heb heel wat angsten uitgestaan... :roll: Maar goed...heel kalm blijven en goed in de gaten houden en zorgen dat ze niet schrikken als ze op de trap lopen, daar red je een hoop mee :wink:
Gelukkig is er nooit wat gebeurd.
Hij is ook een keer in het raam geklommen, wat open stond. Stoel naar het raam gesleept, erop geklommen en zo in de vensterbank. Gelukkig was ik er snel bij...maar brr...wat kunnen ze die kleintjes ondernemend zijn... :D
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 06 jun 2008 08:54

hier een extreem wakker meisje.. ze is niet oe en niet naar bed te krijgen! dus ligt ze bijna hele dagen in de box! al slaapt ze wel s nachts van acht tot acht, of van negen tot negen! en dat is ook heeeerlijk!

vlinder... wel pedagogisch hoor.. om even bij hem te gaan zitten, met een aai over de bol.. misscihen ahd hij een droom en was hij bang geworden.. nu is hij lekker gerust gesteld!

ennn.. never nooooit vastleggen! bij de buren was ze er net op tijd bij, doordat ze hoe het kan.. ma gjoost weten, met haar hoofdje, bij het nekje onder het koord was gekomen... vreeeeeselijk als ze een kwartier later was geweest!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 06 jun 2008 09:18

Ik zal mn kind ook echt niet vast leggen denk ik...

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 06 jun 2008 10:09

ik vond dat ze wel veel rustiger sliepen, want anders stonden ze meteen op en dan waren ze helemaal wakker.
en het grote voordeel, met de safetsleep heb je ook geen campingbedje
nodig want het past ook om een 1 persoonsmatras, ideaal en het geeft toch het vertrouwde gevoel van thuis, ik heb geen auto, en vroeger had je nog niet van die mooie lichtgewichtdingen en in de trein met zon loodzwaarding is niks, dus ik sleepte altijd de safetsleep overal mee naar toe
je hoort het al ik ben een grote fan van safetsleep :mrgreen:

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 06 jun 2008 11:54

paprikameisje2 schreef:vlinder... wel pedagogisch hoor.. om even bij hem te gaan zitten, met een aai over de bol.. misscihen ahd hij een droom en was hij bang geworden.. nu is hij lekker gerust gesteld!

ennn.. never nooooit vastleggen! bij de buren was ze er net op tijd bij, doordat ze hoe het kan.. ma gjoost weten, met haar hoofdje, bij het nekje onder het koord was gekomen... vreeeeeselijk als ze een kwartier later was geweest!

Tsja soms weet je niet meer goed wat nou wel en wat nou niet kan, nu ben ik gewoon op mijn moedergevoel afgegaan :wink: :)

En wat het vastleggen betreft...
Ik heb Merel ooit met een riem vastgelegd ( waren toen te koop bij Prenatal)
Je deed hem door de slaapzak heen onder het matras door en vast lagen ze.
Tot die keer dat ik een raar geluid hoorde..ik rende meteen naar haar kamertje en daar lag ze bovenin het ledikant en ze had zichzelf helemaal in de knoop gedraaid met haar slaapzak.
Doordat die riem erdoorheen zat was de slaapzak heel strak om haar nekje komen te zitten.
Als ik wat later was geweest was ze echt gestikt :|
Kort daarna werden die dingen ook uit de handel gehaald.

Timo ligt al een hele tijd niet meer in de slaapzak, vanaf 1,5 waren ze bij mij uit de slaapzak.

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 06 jun 2008 12:24

Toen mijn zoontje 2 was heb ik ook weleens geprobeerd om hem vast te leggen aan het ledikantje. Er zaten lussen aan zijn slaapzak waar je touwtjes doorheen kon doen en zo kon je die touwtjes weer om de spijlen van het ledikant doen, maar niks hielp hoor.
Hij rolde ook door heel zn bed, klauterde het ledikant uit met zak en al, liep naar beneden met zn slaapzak, ging ook weer naar boven met dat ding... Ik heb heel wat angsten uitgestaan... Maar goed...heel kalm blijven en goed in de gaten houden en zorgen dat ze niet schrikken als ze op de trap lopen, daar red je een hoop mee
Gelukkig is er nooit wat gebeurd.
Hij is ook een keer in het raam geklommen, wat open stond. Stoel naar het raam gesleept, erop geklommen en zo in de vensterbank. Gelukkig was ik er snel bij...maar brr...wat kunnen ze die kleintjes ondernemend zijn...

Wow, dan ben ik blij dat mijn zoon een beetje een voorzichtige aard heeft.
Ik zal mn kind ook echt niet vast leggen denk ik...

Ik in principe ook niet, maar in het geval van ansje kan ik me er wel iets bij voorstellen.

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 06 jun 2008 12:44

gempa schreef:
Merisja schreef:Ik zat pas ook een eens na te denken of we ons dochtertje van zeven maanden niet een soort vast moeten binden ofzo. Ze is altijd heel onrustig, dus ze slaapt nu ook ingebakerd. Maar zelfs ingebakerd kukelt ze het hele bedje door! Vaak vinden we haar 's morgens achterstevoren terug in dr bedje, dus met de hoofd aan het voeteind. En als we haar s avonds naar bed brengen leggen we dr op dr rug maar ze ligt echt in no time op dr buik, ingebakerd en al :roll: . Maar dat vastbinden zal ik toch maar niet gaan doen dan... Ach, misschien is het over een tijdje wel over...vind het alleen toch een beetje eng...

hele goede tip , koop een safe-t-sleep, zijn wel duur maar wel 2dehands te krijgen. helpt heel goed, en is erg veilig.
het is een band een hele brede om het matras, met een band van zon 20 cm om de buik, dan kunnen ze nog wel van buik naar rug draaien en andersom, maar niet staan enz.
ik gebruikte (toen dat nog mocht) slaapzak riem, maar daar had ik een onveilig gevoel bij. toen heb ik de safetsleep gekocht en die is absoluut veilig en geeft veel rust. google maar eens dan vind je wel meer info

Da's wel een goeie ja, daar ga ik zeker eens naar kijken! Die inbakerzak die ze nu heeft is al een stuk losser dan die ze eerst had. 't Is eigenlijk gewoon een soort slaapzak met een extra slaapzak eromheen. Ze kan dus wel dr armen bewegen maar niet om dr hoofd heen maaien. 's Nachts baker ik haar niet in. Ze krijgt nl 's avonds laat nog een fles en dan valt ze in slaap. Dan slaapt ze zó diep dat ik haar zo weg kan leggen en dan is die hele inbakerzak niet nodig. Maar overdag heeft ze het echt nodig, ja, en 's avonds. Ze kán wel zonder slapen, maar dan kan het zomaar een half uur duren dat ze slaapt. Dat is op zich niet zo erg maar ze krijst dan de hele boel bij elkaar en dat is iets minder... Wordt ze zelf ook vreselijk moe van en ze is dan ook weer eerder wakker. Maar goed...nog een paar jaar, dan is ze dr bed niet meer uit te branden!!

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 06 jun 2008 14:25

Zindelijk maken, hoe doe je dat? :roll: :? 8)

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 06 jun 2008 15:30

Ik sluit me aan bij de vragensteller. Alle tips welkom. Mijn zoon is bijna drie en weigert zonder kleding op een potje of wc te zitten. We houden hem al wortels (cadeautjes) voor als hij het een keer wil proberen. Hij vindt het spannend zegt hij en doet het wel 'morgen' (=later) als hij groot is. Dat andere kinderen het al wel kunnen kan hem niets schelen, lijkt het.

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 06 jun 2008 15:33

Bij mij is het eigenlijk 2 x vanzelf gegaan, 'k weet niet hoe ik het heb gedaan.... Alleen bij Margot duurde het 's nachts wat langer. Iig niet te veel pushen.Als ze het niet willen, krijg je het volgens mij toch niet voor elkaar.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 06 jun 2008 17:15

Ik denk dat je al heel vroeg met het potje moet beginnen, dan wordt het als ze drie zijn niet zo een drama. Het is toch vaak angst voor het nieuwe. Zoals het gaat is het toch goed? schijnen ze te denken.
Maar vanaf dat een baby goed kan zitten is het goed om ze elke dag tenminste een paar keer bij het verschonen op het potje te zetten. Niet om iets te doen maar om te wennen.

Als kinderen al ouder zijn zou je ze gewoon in hun onderbroek kunnen laten lopen met de po in de buurt. Zodat ze er ook snel op kunnen gaan zitten. En ze er op vaste tijden gewoon opzetten. Niet vragen wil je op de po maar gewoon doen. jij bent tenslotte de baas.
Het gaat dan meestal snel omdat ze het langs hun benen lopen van de plas vies vinden om te voelen. Dan gaan ze reageren door het te laten stoppen. En meestal gaat het dan snel.
Eén van mijn oppasouders had gelezen dat je bij je kind een onderbroek onder de luier aan moet doen en dat had ze gedaan bij haar dochter en binnen twee dagen was ze zindelijk.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 06 jun 2008 17:47

Ik ben al bezig met Sarah, maar moet zeggen dat ze het nu nog veel te leuk vind om met de pot op dr hoofd rond te rennen :mrgreen: Maar als ze straks weer buiten in dr blote billen rondhuppelt in en om het badje gaan we er serieus mee beginnen. Ze weet iig wel hoe 'vies' het is als ze in de douchebak poept, want dan wil ze er meteen uit, al krijsend.... :mrgreen:

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 06 jun 2008 18:37

idd gewoon rond laten huppelen als het mooi weer wordt zonder luier, dan leren ze het snel genoeg. Schijnt!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

sientje
Mineur
Mineur

Berichtdoor sientje » 06 jun 2008 18:45

Bij 3 van onze kids ging het vanzelf en ik geloof dat het bij de 4e (2,5) ook weer vanzelf gaat: vandaag kwam ze zelf zeggen als ze moest plassen en ze is de hele dag droog gebleven =D>
Heerlijk de luiertijd voorbij!!!!

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 06 jun 2008 18:50

Boudin is over 2 weken al 3... Maar hij plast echt niet op de wc. Mn ma kwam vanmiddag even.. Wat denk je? Een plas op de wc. En verder: Een plas in de tuin, een plas in de gang, een plas op het hek waar hij is opgeklommen.... GRmbl. Naja, als ie 16 is zal hij zich wel schamen om het nog in zn broek te doen. Maw, het komt vast goed :mrgreen:

Terug naar “Archief”