huizen, tuinen, inrichtingen, hoe leef je?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 jun 2008 20:52

dat zijn geraniums

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 06 jun 2008 00:10

Klopt (3 jaar oud)
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 06 jun 2008 00:14

Smurffie schreef:Ik zag net een hele lichte houten vloer, voor 15,00 euro per vierkante meter..is dat veel? Was een aanbieding. *heeft er geen verstand van*

Even goed op de prijsomschrijving letten Smurfie. Vaak staat er een prijs omgeschreven voor de meter prijs. Laat er nu in een pak (laminaat) al gauw 2, zoveel meter2 zitten. Het prijskaartje komt er dan ineens heel anders uit te zien. Het is mij ook overkomen n.l. Ik ging ook voor een leuke aanbieding van 9,99 de meter naar de winkel...(Ik dacht dat het de weergeven prijs per pak was) Ik kwam terug met pakken van ruim 35 euro per pak. :mrgreen:

Dit omdat ik nadat ik de aanbiedingsprijs had omgerekend naar een heel pak toe, ik het laminaat ineens niet meer mooi vond....Toen maar verder gekeken..

Bij veel bouwmarkten kun je redelijk slagen, er zijn meestal vele soorten en varianten te vinden. De prijzen varieren van schappelijk tot idioot duur.

Mooie techniek trouwens dat patineren, ik kende het niet.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 06 jun 2008 06:05

Smurffie, (ga ik me weer met jouw zaken bemoeien 8) ) ik zou je geen licht houten vloer aanraden, je ziet er alles op!

Wij hebben nu een vloer bij het vloer het zelf vandaan (in Gorcum, bij Gamma op het terrein). Iedereen denkt dat het tegels/plavuizen zijn en het is gewoon laminaat. Vloer het zelf heeft meestal goede aanbiedingen en gewoon no-nonsense mentaliteit.

Afbeelding

Net als HJ zei: aanbiedingsprijs per m2 en niet per pak. En ik vond ook: je went snel aan hoge prijzen als je je eenmaal aan het oriënteren bent. Let op dat je op gegeven moment niet te makkelijk je geld gaat uitgeven omdat je toch eenmaal bezig bent.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 jun 2008 06:19

Hm wij hebben wel licht laminaat (niet de lichtste) waar we erg blij mee zijn en ik zie niet veel vlekken. Het was wel duurder dan 10 euro per m^2, maar dan heb je wel 10 jaar garantie en het gaat waarschijnlijk nog een stuk langer mee. In mijn studentenkamer had ik heel licht laminaat, lichte houtkleur en dat was van mindere kwaliteit (10 euro per pak of was het nou per m^2, weet ik niet meer) maar toch erg mooi voor een paar jaar.

Alphonsus
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Alphonsus » 06 jun 2008 08:39

Als je voor duurzaam wilt gaan en je weet dat je lang in je huis wilt/zult blijven wonen kan je ook aan parket denken.

Dat is niet ouderwets of zo. Er is tegenwoordig een overweldigende keuze.
Uit het feit dat iets niet wit is, moet men nog niet opmaken dat het zwart is

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 06 jun 2008 08:42

Vloerbedekking zou ik in huis nooit nemen. Ik dweil zo'n 2 keer per week de vloer (laminaat) en als je dan ziet wat er van zo'n vloer afkomt... Dat wil je niet in je vloerbedekking hebben denk ik. Wij lopen trouwens wel met schoenen binnen, dat scheelt natuurlijk ook :D

Wij hadden in ons vorige huis laminaat van de Ikea, in 1 woord super! € 8,95 per vierkante meter, dus helemaal niet duur.
Nu duurdere laminaat genomen omdat we naar een echt huis gingen, nou je ziet er alles op. Het krast heel snel en de putjes zitten er ook al in... Duur zegt dus lang niet alles over de kwaliteit.
Ik zou zo die Ikeavloer weer gaan halen... :wink:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 06 jun 2008 09:12

Wij hebben een houten vloer, die lag er al in overigens. Ik zou nooit geen vloerbedekking meer willen. De pup heeft nog regelmatig een ongelukje en er gaat nog wel eens een een beker over.

Offtopic, Annet, je mag je schoenen wel eens poetsen 8) :mrgreen:

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 06 jun 2008 09:15

Ansje schreef:Vloerbedekking zou ik in huis nooit nemen. Ik dweil zo'n 2 keer per week de vloer (laminaat) en als je dan ziet wat er van zo'n vloer afkomt... Dat wil je niet in je vloerbedekking hebben denk ik. Wij lopen trouwens wel met schoenen binnen, dat scheelt natuurlijk ook :D

Wij hadden in ons vorige huis laminaat van de Ikea, in 1 woord super! € 8,95 per vierkante meter, dus helemaal niet duur.
Nu duurdere laminaat genomen omdat we naar een echt huis gingen, nou je ziet er alles op. Het krast heel snel en de putjes zitten er ook al in... Duur zegt dus lang niet alles over de kwaliteit.
Ik zou zo die Ikeavloer weer gaan halen... :wink:

Wij hebben ook een laminaatvloer van de Ikea van €8,95 de meter, merk Tundra. Wij hebben de lichtste die er te krijgen was, namelijk wit/crème. We hebben meubels in koloniaalkleur en omdat onze woonkamer/keuken niet al te groot is, steekt het lekker af met de vloer en lijkt het groter. Je ziet er inderdaad nogal wat op, maar ja, dat weet je van te voren. Een donkere vloer had bij ons echt niet gestaan.
Afbeelding

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 06 jun 2008 09:16

Voor mij ook geen vloerbedekking met twee katten!
Afbeelding

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 jun 2008 09:51

Mijn moeder wilde ook graag parket. Toen ze het eindelijk had lag ze eindeloos te boenen op die vloer, omdat er zoveel krassen in kwamen. Dus geen parket voor mij...

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 06 jun 2008 10:14

Dat had mijn tante ook bij haar parket. Als ze een keer een mes liet vallen, zat er gelijk een kras/deuk in...
Bij het laminaat van ons is dat gelukkig niet zo! Het is echt kras- en deukvrij.
Afbeelding

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 06 jun 2008 10:24

wij hebben beneden laminaat en plavuizen
boven vloerbedekking
de laminaat komt van carpet right

DonWoozy
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DonWoozy » 06 jun 2008 11:01

wij hebben door het hele huis vinyl, laminaat, vloerbedekking en zeil ;)

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 06 jun 2008 11:30

Nadeel van een parket vloer is meestal de prijs, daarbij vind ik persoonlijk nog het grootste nadeel: 'een (goede) parketvloer
slijt je haast niet op'. Als je de bovenlaag na een aantal jaren even opschuurd en opnieuw in de lak zet, is de vloer weer als nieuw.

Was ik toch even even blij dat mijn hondje op het einde van zijn leven, de parket vloer kapot gepiest heeft, kon ik na 15 jaar
eindelijk iets nieuws nemen. :mrgreen:

Terug naar “Archief”