Gezin en huishouding deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 05 jun 2008 18:07

Ik heb een ficus en 2 sanseverias en die dingen worden hardstikke stoffig en om nu alle ficusblaadjes apart te stoffen, daar ben ik nu net een beetje te "lui"voor.

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 06 jun 2008 11:43

MissF schreef:Ik zou het, om eerlijk te zijn, best irritant vinden als mijn eventuele dochter zich bemoeid met mijn huishouden.
Zo'n zus heb ik nu. Die woont allang niet meer thuis, maar als ze komt, dan meldt ze vaak wel even hoe zij het doet. En dat gaat dan vooral over koken.
Wat boeit het? Doe het lekker zoals jij het wilt, mijn moeder doet het nu eenmaal anders.
En dat commentaar van de omgeving dat het erg is dat ze haar kids niks laat doen. nee, daar heeft ze prima redenen voor, en wij zijn nooit verwend ofzo. En huishouden leren vind ik onzin. Daar valt weinig aan te leren. Hooguit strijken. Maar elke wasmachine werkt weer anders, en schoonmaken spreekt ook voor zich :)

Nee, ik moet me niet bemoeien met mijn moeders huishouden. Behalve als ik het deed, toen ik geld wilde verdienen, dan maakte ik hun huis schoon, dan zie ze altijd:' Jij doet het op jouw manier, ik geef geen commentaar'. Vond ik wel zo netjes :)

Het is niet zo dat ik me moeder wel even zal vertellen hoe ze het doen moet. We hebben beiden een andere kijk op het huishouden, dat weten we van elkaar. Me ma doet het op haar manier, ik op mijn manier. Ik help me moeder, en tis niet me bedoeling om me te bemoeien met haar! Soms leren we gewoon nog dingen van elkaar :P :mrgreen: :wink:.

Enja we doen ook gewoon dingen samen, gaan binnenkort de hal opnieuw verven en sausen. De muren zijn nu wit, en de deuren enzo beetje creme. De muren gaan we creme sausen, waarschijnlijk met bruine stukjes erin, de deurposten blijven dezelfde kleur en de deuren worden wat donkerder, hebben we in de keuken/kamer en badkamer ook en vinden we toch mooier. Beiden waren we het qua kleuren met elkaar eens :lol:, enja me pa vond dat ook mooier dus dan is het toch gemakkelijk :P.

Weet van iemand die thuis nooit wat hoefde te doen, die wist gewoon niks! Tuurlijk de wasmachine enzo werkt overal weer anders, maar je moet natuurlijk wel wat van temperaturen afweten. Je kan geen witte shirts op 95 graden wassen, maar baddoeken enzo wel weer. Tuurlijk zitten er labeltjes in kleding, maar je gaat toch niet in elk kledingstuk kijken hoe heet die gewassen kan worden :roll:. Jij hebt het misschien thuis niet doelbewust geleerd, maar wel meegekregen hoe het moet.

Mijn ma kan het niet alleen, dusja dan moet er toch wat. Of ze nu hulp in de huishouding neemt, of ik haar help. Als je hulp neemt, moet je ook maar afwachten wat voor iemand je krijgt..... enja als we het zo kunnen redden waarom anders??..... Gister zei ze nog opa en oma moeten eigenlijks ook zo'n schoonmaakster als jou hebben :P. Je doet wat er moet gebeuren, en ook goed :lol:. Magoed volgens me oma kan ze het nog allemaal zelf :mrgreen:, en is hulp niet nodig. Nee..... nee..... :wink:.

Gister waren me ouders een dagje weg, ze kwamen thuis en alles was aan de kant. De was hing schoon en droog aan de lijn, alles beneden gezogen en gedweild, badkamer een kleine beurt gegeven. Onderweg belde ze toen ze op de terugreis waren, ze vroeg wat ik wou eten wou, dus ik zo van heb gehakt uit gehaald, wou maar macaroni eten, maak ik eten klaar kan ma was opvouwen (me ma kan geen macaroni koken :P). Ze had zoiets van, owke mooi dat is allemaal vast schoon, kan ik morgen alle bedden verschonen, was opvouwen en strijken.

jamillah schreef:Wow Annette, zou je geen huishoudboek gaan schrijven ofzo? :shock: :mrgreen: :wink:

Haha, nou wie weet ooit nog eens :wink:. Annette's huishoudboek :mrgreen: :lol: :mrgreen:.

pol schreef:Hoe stoffen jullie kamerplanten af?

Hier gaan minimaal 1 keer in de 2 week de planten onder de douche. Ff zachtjes de koude sproeier erover, een paar uurtjes zo laten staan en daarna weer in het raam :P. Het stof is eraf, ze hebben water en ze staan er weer netjes bij.
Wat de toekomst brengen moge........

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 06 jun 2008 21:06

ik heb 1 kamerplant :mrgreen: t scheelt dat onze woonkamer niet zo groot is, hij krijgt 2x per week een douche en dan staat ie weer :)

vandaag gedaan:
stoffen, stofzuigen, badkamer uitgemest, opgeruimd, cake gebakken. Morgen het bed verschonen en de slaapkamer stofzuigen. Daarna genieten van het mooie weer :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 06 jun 2008 22:53

Kamerplanten afstoffen? Is dat ook al nodig? :roll:
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 06 jun 2008 23:06

Flappie schreef:Kamerplanten afstoffen? Is dat ook al nodig? :roll:
Tuurlijk :lol:, wat denk je van al dat stof wat op planten komt te liggen :P. Na verloop van tijd zie je bijna niet meer dat het n plant is, dan word het n stofachtigplantfiguur :mrgreen:.

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 06 jun 2008 23:33

En ik maar denken dat huishouden zo ongelofelijk simpel was. Beetje stofzuigen, wassen af en toe een dweil d'r door, beetje afwassen en klaar ;/
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 06 jun 2008 23:40

Flappie schreef:En ik maar denken dat huishouden zo ongelofelijk simpel was. Beetje stofzuigen, wassen af en toe een dweil d'r door, beetje afwassen en klaar ;/

Ghehe kom eens buurten, dan doen we onder het genot van een HJ een rondje huishoudtechnieken :mrgreen:

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 07 jun 2008 07:08

Je kunt ook gewoon je kamerplanten sproeien met een plantensproeier.
Maar om de twee weken ze onder de douche zetten!
Dat doe ik gewoon één keer per jaar en dan voor ik op vakantie ga want dan zet ik ze toch allemaal in de douche bak.

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 07 jun 2008 21:07

tante-tortel schreef:Je kunt ook gewoon je kamerplanten sproeien met een plantensproeier.
Maar om de twee weken ze onder de douche zetten!
Dat doe ik gewoon één keer per jaar en dan voor ik op vakantie ga want dan zet ik ze toch allemaal in de douche bak.

Met n plantensproeier krijg je volgens mij nog niet al het stof eraf..... magoed ieder zo zijn ding :P. Vind ze er zelf altijd heerlijk fris uitzien als ze onder de douche vandaan komen.

Heb vandaag beneden even gezogen en gedweild, de toilet schoongemaakt en verder niet veel. Owja heb vandaag voor het eten gezorgd; soep met afbakbroodjes en een fruitsapje :lol:, zodat mams ff weg kon en de bloemen verzorgd buiten en ff gehakt bij het terras. Vanmiddag oppaskindje gehad, enja ze had troep gemaakt. De blokjes lagen door de keuken heen, maarre ze heeft ze netjes zelf opgeruimd :lol:.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 09 jun 2008 05:53

ik ben er al een uur uit en heb de huiskamer en alle ramen buiten en binnen al gedaan.
Moet alleen de frietpan nog schoonmaken en olie verversen en een wasje ophangen en de wc even schoonmaken en dan ga ik lekker genieten van de zon en het lekkere weer :lol:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 09 jun 2008 06:24

Borkdude zei laatst: er ligt stof op de planten. Dus ik zei: moet je ze onder de douche zetten :)
Hoe vaak ontdooien jullie je vriezer eigenlijk? En hoe pak je dat dan handig aan? We hebben een koel-vriescombinatie (zo heet dat toch) en er komt de laatste tijd veel ijs op de spullen in de vriezer, dus ik denk dat het wel tijd is om de boel een keer te ontdooien.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 09 jun 2008 07:02

Ik haal hem dan leeg, het vriesgedeelte dan, en zet daar een pannetje met gekookt water in.
Ondertussen maak ik de rest van de koelkast schoon en kijk geregeld of er al ijs los laat. Dat haal je dan elke keer weg. Met een uurtje moet je het klaar hebben en dan alles weer gewoon in de vriezer.
Als je een koelbox hebt is het handig om je spullen daarin te leggen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 jun 2008 07:51

liefie schreef:ik ben er al een uur uit en heb de huiskamer en alle ramen buiten en binnen al gedaan.
Moet alleen de frietpan nog schoonmaken en olie verversen en een wasje ophangen en de wc even schoonmaken en dan ga ik lekker genieten van de zon en het lekkere weer :lol:

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 09 jun 2008 08:12

wat is er?
Ons huis is weer helemaal schoon moet alleen straks de was afhalen als hij droog is en opvouwen en voor de rest ga ik alleen maar buiten liggen in mijn bikini

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 jun 2008 08:21

ik heb heerlijk uitgeslapen...... (was ik wel aan toe) heb er nu 1 was in zitten straks ff ophangen en alleen doe ik de bovenverdieping (ff de raampjes lappen, stoffen en stofzuigen, opruimen) en beneden dweilen (gisteren al gezogen)

Terug naar “Archief”