nou nee hoor, want mijn vriend is daar nog harder in eigenlijk dan ik. ligt meer aan je peroonlijkheid.
Dat is ook iets wat ik daar erg jammer vind en daarbij is het aantal jongeren zeer gering.
Moderator: Moderafo's
Gerdien B. schreef:nou nee hoor, want mijn vriend is daar nog harder in eigenlijk dan ik. ligt meer aan je peroonlijkheid.
Dat is ook iets wat ik daar erg jammer vind en daarbij is het aantal jongeren zeer gering.
Alphonsus schreef:Gerdien B. schreef:Mijn geloof zwakte af in de zin van: minder er mee bezig, de passie werd als ware minder en ik moest uitkijken dat kerkdiensten niet tegen gingen staan ipv dat het iets kon toevoegen. Ik mag niet aan het avondmaal en die versterking mis ik heel erg. Elk avondmaal wat ik vier, vind ik altijd erg bijzonder. In welke kerk dan ook, maar als de kerk waar je lid bent je daar van gaat weer houden, dan ga je wel wat missen. Missen in het geloof.
Daarbij ging het niet om inhoud maar om uiterlijke regels die 50 jaar geleden bedacht zijn en niet gegrond zijn op de Bijbel. Ik wil lid zijn in een kerk waar het gaat om God en Zijn woord. In de rest vind ik dat een ieder vrij gelaten moet worden.
Wat mij nog doet twijfelen is het volgende:
Toen laatst het HA werd bedient ging slechts een zéér gering aantal mensen aan. 90% nam niet deel.
In de vorige gemeente was het zo dat vrijwel iedereen aanging en ik zelf ook.
Ik heb mij hiertegen bij de kerkeraad uitgesproken in de zin van: iedere gelovige heeft versterking nodig, dus waarom zo weinig avondmaalgangers. Ook de dominee daarover aangesproken.
De antwoorden waren voor mij (nog) niet bevredigend.
Met regels ben ik zelf niet in conflict gekomen. Is misschien voor een man ook anders dan voor een vrouw.
Alphonsus schreef:rosalie83 schreef:Alphonsus schreef:Gerdien B. schreef:Want?
Kledij en mogelijk druk op je i.v.m. kinderen krijgen.
Gerdien B. schreef:Zolang je in de GerGem zit en de liederen zo aangeleerd krijgt, weet je het niet beter. Zodra je er buiten komt, liedboek leest e.d. dan kom je er achter dat soms idd heel subtiel een woordje is veranderd. Dat kan wel een heel andere betekenis geven.
pol schreef:Was het maar een geintje.
Vrede zal op aarde dagen, God heeft in de Zijnen behagen. ipv in de mens.
En zo kan ik nog even doorgaan. Best, ik snap ook dat niet ieder mens behouden wordt, maar zo doe je het evangelie te kort want een heleboel mensen denken, o dat is niet voor mij.
pol schreef:Gerdien B. schreef:Zolang je in de GerGem zit en de liederen zo aangeleerd krijgt, weet je het niet beter. Zodra je er buiten komt, liedboek leest e.d. dan kom je er achter dat soms idd heel subtiel een woordje is veranderd. Dat kan wel een heel andere betekenis geven.
Dus ik ben niet de enige met die ervaring? Kijk ik heb echt respect voor mensen die uit geloof iets doen bijv rok of hoed of weet ik wat, maar dit vind ik zo eng.
Heb op een gergem koor gezeten en de muziek moest altijd door de kerkenraad gekeurd worden, en een heleboel mocht niet want het was te vrolijk. Ook gezeik gehad met het lied; hoor je de trompetten. Orgel speelde te vrolijk.
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 18 gasten