Zwanger deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 05 jun 2008 08:56

*Annet* schreef:mijn schoonzus is van de zomer uitgerekend en krijgt 24 uur. "Ach, we zien wel hoe het gaat", het boeit haar niets.
Mijn broer zei dat hij wel vrij zou nemen, hij had nog 50 dagen staan!

en toen kregen we het over kinders enz. zei mijn vader dat hij het geeeeeeeen gezicht vond die vaders die achter een wandelwagen liepen :? beetje met je tijd meegaan pa! Of lopen jullie mannen er ook niet achter?

Onze oudste is inmiddels 28, en in die periode was het helemaal iets wat een man niet hoorde te doen. Maar gelukkig had mijn man er sc..... aan en deed het gewoon. Ook liep trots met onze dochter op de buik in een easyrider. Was trouwens ook kindermishandeling volgens veel mensen.
Hij deed haar elk weekeind in bad en ook toen ze groter werden deed hij na het eten de kinderen in bad en ging ik afwassen en koffie zetten.
Dan riep hij als ze in de pyjamaatjes stonden en gingen we voorlezen, zingen en bidden en dan om de beurt naar bed.
Gelukkig had ik een vooruitstrevende man die niet te beroerd was om mee te helpen en zijn verantwoording te nemen.

Daar werd hij trouwens wel op aangekeken. Wat een watje!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 05 jun 2008 09:17

Helaas deed mijn pa nix met ons en dat neem ik hem echt kwalijk. Hij nam mijn broers wel mee naar trekker trek enzo maar bed en bad ritueel deed hij nagenoeg nooit en als hij het wel deed was het vlug en snel en "gien gejank" Gelukkig zijn vele mannen anders en hebben mijn broers het niet van hem over genomen. Mijn man heeft deze week elke avond de kids in bed gedaan, heerlijk! Maar weet je wat wel leuk is: als hij 's avonds weg wil is hij juist altijd heel behulpzaam met opruimen etc, meer als andere dagen! Laat hem dan maar lekker weg gaan :mrgreen:

enne off topic: hebben jullie het ook zo koud?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 05 jun 2008 09:30

ikkan me niet herrinneren dat mijn pa ooooit mij naar bed heeft gedaan oid.. hij was ook altijd buiten aan het werk als zulke dingen moesten gebeuren... dus het kon ook niet!

mannetje hier doet wel veel, juultje uit en in bed, sjouwen achter de wagen.. maar daar druk ik em gauw achter vandaan :oops: want ik vind eht zelf ook wel super relax lopen.... :lol:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 05 jun 2008 09:31

ook offtopic.. ik vond het juist beetje warm...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 05 jun 2008 10:12

paprikameisje2 schreef:ook offtopic.. ik vond het juist beetje warm...

bibberdebibber: kachel op 20 gezet, panty aan
hoorde op nieuws: 16 graden in zeeland, 26 graden in groningen dus dat kan dan wel kloppen

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 05 jun 2008 10:53

tis hier denk ik tussenin.. rond een graadje of twintig!

zullen we weer terug gana naar de dikke buiken?

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 05 jun 2008 11:08

paprikameisje2 schreef:tis hier denk ik tussenin.. rond een graadje of twintig!

zullen we weer terug gana naar de dikke buiken?

Zijn die er nog? :wink:

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 05 jun 2008 11:46

mijn vader las altijd voor op zondag, en deed altijd wel aardig wat in het huishouden, maar mijn moeder toch het grootste geddelte.

achter de wagen lopen doe ik lekker zelf :D want dat vind ik fijn lopen,
mijn man stopt wel meestal de kids in bed, en toen ze nog klein waren liep hij ook wel met ze in de draagzak en de rugdrager, want ik kreeg er zere schouders van.
totdat ik een zon lange wrap had want dat draagt zo heerlijk, aanrader voor iedere moeder, ik gebruikte hem ook in huis als ik moest koken, kind op de rug en koken maar en als ze ziek en zielig waren, helaas worden ze nu te groot

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 05 jun 2008 13:06

Mannen die niets met hun kinderen doen? Bestaan die nog? Schande! Na de geboorte van mijn zusje werd mijn moeder ziek. We hebben veel gezinshulp gehad, maar als die weg was moest mijn vader nog een hoop doen in het huishouden. Dus mannen moeten dat gewoon ook kunnen want je weet nooit of je vrouw ziek wordt!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 05 jun 2008 15:21

héhé ik had geen mails meer gehad :shock: :lol: Maar zie dat er naar me gevraagd was :wink:

Hier gaat het wel weer goed, slapen gaat een stuk beter nu het niet meer zo ontzettend broeierig is! Heb verder nog geen actie ondernomen mbt kraamzorg, zou het aan mn vk vragen maar ben het gister helemaal vergeten. Tja ik was ook net 3 minuten binnen denk :mrgreen: Alles was weer goed gelukkig, baby zit lekker met het koppie naar beneden en de billen tegen mijn ribben aan ( jadat wist ik al :roll: :P )

Het aantal officiële uren hoor ik iig pas als ik bevallen ben, ligt eraan hoe druk het in die week is, kan best zijn dat ik de eerste 2 dagen wel veel uren krijg, of juist niet en daarna niet of dan weer juist wel. Ligt echt helemaal aan hoeveel bevallingen er op dat moment zijn geweest of die week gaan komen.

Sarah gedraagt zich echt al als grote zus, heel netjes en lief voor dr mama en de 'dikke buik' :D

En dr papa weet hier net zoveel van het huishouden af als dr mama, brengt Sarah iedere avond netjes naar bed (samen met mama dan) en zingen we samen een liedje. Voor het slapen gaan gaat papa voorlezen en met de duplo spelen én natuurlijk trots achter de wagen lopen (al ging hij toen Sarah net geboren was niet alleen achter de wagen weg :? waarschijnlijk eventjes wennen ofzo. Nu boeit het em niks meer iig)

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 05 jun 2008 15:34

@Lammetje, fijn dat het zo goed gaat!
Klinkt gezellig, samen jullie dochter naar bed brengen e.d.

off topique-smile even over die mailtjes, die krijg ik ook vaak niet, kijk altijd voor de zekerheid gewoon maar op RW.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 06 jun 2008 21:08

hebben we nog recente buikfoto's ??? Vind ik altijd zo mooi om te zien :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 jun 2008 06:44

vandaag horen m'n broer en schoonzus wanneer ze het kindje gaan halen (sectio).

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 jun 2008 15:40

Jaaaa, mijn schoonzus is bevallen van een meisje...Emma. k heb foto's gezien via de e-mail. Woeih...het vijfde kleinkind van m'n ouders.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 10 jun 2008 15:42

Gefeliciteerd Evelien! Wat een leuke naam! Alles goed met moeder en dochter?

Terug naar “Archief”