lammetje schreef:Deze vraag houdt me nu al een tijdje bezig.
Ik kom regelmatig mensen tegen op refoweb die zichzelf geen refo noemen. Nu vraag ik me dus af, wat drijft mensen naar refoweb als ze zelf geen refo zijn?
Eigenlijk stoor ik me wel een beetje aan mensen die op refoweb komen, maar er een hele andere gedachtengang op na houden. Aan de andere kant is natuurlijk iedereen welkom (mits hij/zij zich aan de regels houdt).
Bestaat het merendeel van de RefoWeb-bers eigenlijk nog wel uit REFO's?
Tja, ik herken dit wel, wat je hier zegt. Ik heb ook wel eens het gevoel dat wanneer je een echt christelijk/gereformeerd standpunt inneemt, dat dat vooral bekritiseerd wordt.
Als je in de religietopics de gereformeerde belijdenis hoogacht, dan krijg je kritiek. En als je duidelijk zegt, dat je het niet zo hebt op charismatische standpunten, dan weet je dat je daarover ook meer dan volledig ondervraagd gaat worden.
In de andere topics staan ook zat anderen klaar om je christelijke/gereformeerde standpunten te bekritiseren, zodat je het idee krijgt een eenling te zijn. Er zouden talloze voorbeelden genoemd kunnen worden.
Echter, het besef dat dit forum naar mijn idee niet echt gezien kan worden als een representatie van de reformatorische gezindte, sterkt mij alleen maar in het idee dat ik mijn mening gewoon kan neertypen, en dat ik geen rare ben als ik veel kritiek krijg. Ik ben er tegendraads genoeg voor om dat wel te kunnen hebben.