Gezin en financiën (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Alphonsus
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Alphonsus » 03 jun 2008 08:51

ex
Laatst gewijzigd door Alphonsus op 03 jun 2008 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Uit het feit dat iets niet wit is, moet men nog niet opmaken dat het zwart is

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 03 jun 2008 09:36

LeChat schreef:wat dacht je van biologische boer? Eko-keurmerk en dat soort zaken...

Ja ik snap wel dat een bio boer een biologische boer is. Maar hoe biologisch ben je als je keoien hebt die toch gewoon gras eten?
En ik heb nog even nagezocht maar volgens de eu-richtlijnen krijgen alle boeren subsidie.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 03 jun 2008 09:37

Alphonsus schreef:
LeChat schreef:Haha, ja door een gezondere stoelgang word je inderdaad aantrekkelijker :lol:.
Oud worden en er ouder uit gaan zien is geen schande hoor. Maar goed, da's offtopic. Ik kan me goed voorstellen dat jonge gezinnen e.d. geen biologisch eten gaan kopen want 't is toch echt wel een stuk duurder.

Toch geeft investeren nu (in duurdere voeding) een ruime beloning naar de toekomst.

Dan maar wat minder luxe artikelen aanschaffen.

Daarbij zijn er twee inkomens bij jullie. Wij leven van een inkomen.

Hoezo een ruimere beloning in de toekomst?

Alphonsus
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Alphonsus » 03 jun 2008 09:39

ex
Laatst gewijzigd door Alphonsus op 03 jun 2008 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 03 jun 2008 09:42

Alphonsus schreef:
tante-tortel schreef:
Alphonsus schreef:
LeChat schreef:Haha, ja door een gezondere stoelgang word je inderdaad aantrekkelijker :lol:.
Oud worden en er ouder uit gaan zien is geen schande hoor. Maar goed, da's offtopic. Ik kan me goed voorstellen dat jonge gezinnen e.d. geen biologisch eten gaan kopen want 't is toch echt wel een stuk duurder.

Toch geeft investeren nu (in duurdere voeding) een ruime beloning naar de toekomst.

Betere gezondheid, helderder denkvermogen, minder snel verouderen.

Daarom stierven de mensen vroeger zeker eerder? Omdat ze toen alleen maar biologisch konden eten want er was niets anders?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 03 jun 2008 09:46

Alphonsus schreef:
tante-tortel schreef:
Alphonsus schreef:

Betere gezondheid, helderder denkvermogen, minder snel verouderen.

ehm ...alphonsus......ik geloof niet dat jij in andermans portemonee kan kijken. Misshcien heb jij wel een hele lage hypotheek en kan je daardoor meer over houden dan iemand die 2 inkomens heeft.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 03 jun 2008 09:49

wij hebben het huis gekocht op 2 inkomens (kon ook niet anders, huren was een te lange wachttijd en dit was het enigste wat op dat moment beschikbaar was) en op zich houden we best wel wat over :) we konden het op een paar tientjes na net niet redden, dus we kunnen ook best wel leven.
Alleen "wij" zijn geen jong gezien, althans wel jong maar zonder kinderen. Ik besteed ons geld (mijn verdiende centjes) liever uit aan "gewoon" eten, en het geld wat ik overhou zet ik opzij. Als ik wat duurder eten ga kopen, hou ik minder over om te sparen. Het klinkt misschien echt gierig of cheap of heel lullig maar ja.. ach... :mrgreen: Iedereen besteed zijn/haar geld ook weer op een andere manier.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 03 jun 2008 09:50

Gister nog een gesprek met een vriendin over bio-voedsel gehad.
Dat het gezonder/lekkerder/puurder is geloof ik wel, maar ik vind het veel te duur.
En was er laatst niet een bijdrage over bio-voedsel in een actualiteitenrubriek dat ook bio-voedsel ondergespoten is?

Ik koop alleen biologische tuinkers, die is echt veel lekkerder dan niet-biologische en is niet veel duurder.
Mn vriendin was in een bio groentewinkel geweest en de niet-biologische groente krijgt dan toch wel veel groeihormonen :wink: .
Courgettes hadden de grootte en dikte van een vinger, de prei had meer weg van een lente-ui. :roll:
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Alphonsus
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Alphonsus » 03 jun 2008 09:52

ex
Laatst gewijzigd door Alphonsus op 04 jun 2008 08:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Alphonsus
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Alphonsus » 03 jun 2008 09:59

ex
Laatst gewijzigd door Alphonsus op 04 jun 2008 08:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 03 jun 2008 10:14

Ik probeer er wel een beetje rekening mee te houden.
Vooral zuivelproducten en sap etc. is goed te betalen hoor.
Vlees is écht gruwelijk duur, dat ga ik niet redden. Maar we eten hier regelmatig een dagje geen vlees dus dat scheelt ook weer wat voor de veestapel ;)
Het is wel fijn dat er steeds meer van dat spul in de supermarkt komt, want ik ga er geen 20 min. voor fietsen als de c1000 om de hoek zit. (Zo lui ben ik dan ook weer wel :P)

Maar, waarom vinden wij biologisch vlees zo duur? Omdat de 'normale' vleesprijzen gewoon ontzettend laag zijn. Dat vergeten we denk ik nogal eens. Het is wel belangrijk dat mensen zich bewuster worden van het feit dat onze normale levensstijl al best veel druk legt op producties wereldwijd.

Toevallig hoor ik nu op het journaal: 100 miljoen mensen lijden honger door de wereldwijde voedselcrisis.
Op zo'n moment denk ik: waar zeuren we over? Er dreigen lege melkschappen te komen en stappen meteen naar de rechter. Om maar een voorbeeldje te noemen...
pobody's nerfect

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 03 jun 2008 10:23

Ik geloof er niet in dat bilogisch beter en gezonder zou zijn.
Vroeger haalden bij de melk zo bij de boer vandaan, en de eieren van de molen waar we ook de meel haalden voor het brood, de groente kwam van onze groentetuin biologischer kan het niet. Maar we waren niet minder ziek dan tegenwordig.

Alphonsus
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Alphonsus » 03 jun 2008 10:29

Jo'tje schreef:Ik probeer er wel een beetje rekening mee te houden.
Vooral zuivelproducten en sap etc. is goed te betalen hoor.
Vlees is écht gruwelijk duur, dat ga ik niet redden. Maar we eten hier regelmatig een dagje geen vlees dus dat scheelt ook weer wat voor de veestapel ;)
Het is wel fijn dat er steeds meer van dat spul in de supermarkt komt, want ik ga er geen 20 min. voor fietsen als de c1000 om de hoek zit. (Zo lui ben ik dan ook weer wel :P)

Maar, waarom vinden wij biologisch vlees zo duur? Omdat de 'normale' vleesprijzen gewoon ontzettend laag zijn. Dat vergeten we denk ik nogal eens. Het is wel belangrijk dat mensen zich bewuster worden van het feit dat onze normale levensstijl al best veel druk legt op producties wereldwijd.

Toevallig hoor ik nu op het journaal: 100 miljoen mensen lijden honger door de wereldwijde voedselcrisis.
Op zo'n moment denk ik: waar zeuren we over? Er dreigen lege melkschappen te komen en stappen meteen naar de rechter. Om maar een voorbeeldje te noemen...

Dat laatste is mij uit het hart gegrepen.
Bedankt voor je nuchterheid.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 jun 2008 10:40

Ik vind gewoon vlees knetterduur! Ik betaal een euro voor een schnitzel, soms wel meer, dat vind ik veel.
En als ik naar de slager ga, kost het bijna 2 euro per stuk, al vind ik die wel veel lekkerder.
Als biologiosch nóg duurder is...
Ik eet sowieso niet elke dag vlees, dat scheelt dan ook wel weer :)

Ik vind eten en drinken al duur zat, en ben misschien te makkelijk, want ik ga echt niet over op biologisch. Het zal best dat het voor de toekomst goed is, maar ik doe dan liever wat zuiniger met elektriciteit, met gas en water en pak eens wat vaker de fiets, volgens mij haalt dat veel meer uit dan zo duur biologisch eten.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 03 jun 2008 10:41

MissF schreef:Het zal best dat het voor de toekomst goed is, maar ik doe dan liever wat zuiniger met elektriciteit, met gas en water en pak eens wat vaker de fiets, volgens mij haalt dat veel meer uit dan zo duur biologisch eten.
precies! Ik pak dan ook liever de fiets en trek 's avonds gewoon een vestje aan i.p.v. de kachel hoger zetten :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Terug naar “Archief”