Moderator: Moderafo's
LeChat schreef:wat dacht je van biologische boer? Eko-keurmerk en dat soort zaken...
Alphonsus schreef:LeChat schreef:Haha, ja door een gezondere stoelgang word je inderdaad aantrekkelijker.
Oud worden en er ouder uit gaan zien is geen schande hoor. Maar goed, da's offtopic. Ik kan me goed voorstellen dat jonge gezinnen e.d. geen biologisch eten gaan kopen want 't is toch echt wel een stuk duurder.
Toch geeft investeren nu (in duurdere voeding) een ruime beloning naar de toekomst.
Dan maar wat minder luxe artikelen aanschaffen.
Daarbij zijn er twee inkomens bij jullie. Wij leven van een inkomen.
Alphonsus schreef:tante-tortel schreef:Alphonsus schreef:LeChat schreef:Haha, ja door een gezondere stoelgang word je inderdaad aantrekkelijker.
Oud worden en er ouder uit gaan zien is geen schande hoor. Maar goed, da's offtopic. Ik kan me goed voorstellen dat jonge gezinnen e.d. geen biologisch eten gaan kopen want 't is toch echt wel een stuk duurder.
Toch geeft investeren nu (in duurdere voeding) een ruime beloning naar de toekomst.
Hoezo een ruimere beloning in de toekomst?
Betere gezondheid, helderder denkvermogen, minder snel verouderen.
Alphonsus schreef:tante-tortel schreef:Alphonsus schreef:LeChat schreef:Haha, ja door een gezondere stoelgang word je inderdaad aantrekkelijker.
Hoezo een ruimere beloning in de toekomst?
Betere gezondheid, helderder denkvermogen, minder snel verouderen.
Jo'tje schreef:Ik probeer er wel een beetje rekening mee te houden.
Vooral zuivelproducten en sap etc. is goed te betalen hoor.
Vlees is écht gruwelijk duur, dat ga ik niet redden. Maar we eten hier regelmatig een dagje geen vlees dus dat scheelt ook weer wat voor de veestapel
Het is wel fijn dat er steeds meer van dat spul in de supermarkt komt, want ik ga er geen 20 min. voor fietsen als de c1000 om de hoek zit. (Zo lui ben ik dan ook weer wel)
Maar, waarom vinden wij biologisch vlees zo duur? Omdat de 'normale' vleesprijzen gewoon ontzettend laag zijn. Dat vergeten we denk ik nogal eens. Het is wel belangrijk dat mensen zich bewuster worden van het feit dat onze normale levensstijl al best veel druk legt op producties wereldwijd.
Toevallig hoor ik nu op het journaal: 100 miljoen mensen lijden honger door de wereldwijde voedselcrisis.
Op zo'n moment denk ik: waar zeuren we over? Er dreigen lege melkschappen te komen en stappen meteen naar de rechter. Om maar een voorbeeldje te noemen...
precies! Ik pak dan ook liever de fiets en trek 's avonds gewoon een vestje aan i.p.v. de kachel hoger zettenMissF schreef:Het zal best dat het voor de toekomst goed is, maar ik doe dan liever wat zuiniger met elektriciteit, met gas en water en pak eens wat vaker de fiets, volgens mij haalt dat veel meer uit dan zo duur biologisch eten.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 16 gasten