God houdt van je

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sjaan
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Sjaan » 08 jan 2004 13:00

God had het beste met Kain voor, zoals met ieder mens. Kain was het zelf die 'nee' zei tegen God. Maar dat betekent nog niet dat God in Kain werkte en dat Hij Kain dus liefhad
Ken uzelf.

Mijn web-log!

joris

Berichtdoor joris » 08 jan 2004 13:04

Sjaan schreef:God had het beste met Kain voor, zoals met ieder mens. Kain was het zelf die 'nee' zei tegen God. Maar dat betekent nog niet dat God in Kain werkte en dat Hij Kain dus liefhad
Denk je dat Kain uitzichzelf een offer ging brengen?

maar goed, t maakt niet uit eigenlijk.het gaat erom of jij van Go dhoudt, dan sla je eventueel een stap over.

Sjaan
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Sjaan » 08 jan 2004 13:07

Daar heb je gelijk in!!! :D (ik bedoel dat tweede wat je zei. Over dat eerste: ik denk inderdaad dat Kain uit zichzelf ging offeren, op een onoprechte manier; het offer werd niet voor niets niet aangenomen)
Ken uzelf.

Mijn web-log!

Stacie

Berichtdoor Stacie » 16 jan 2004 22:17

Ik weet zeker dat God van iedereen houdt. Hoeveel keer wordt er niet in de bijbel verteld dat God een Vader is van AL zijn kinderen?
(Ik denk hier idd aan de gelijkenis van de verloren zoon, in de tijd dat hij 'op pad' was, bleef de vader hem opwachten, niet in de zekerheid dat zijn zoon ooit terug zou komen.)
Dus ook de kinderen die hem niet willen kennen of een andere weg gaan, God heeft hier veel verdriet over, maar blijft van hen houden.
Want vergeet niet; Gods liefde is ondoorgrondelijk en zoveel keer groter als wij ons zelfs maar kunnen voorstellen.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 16 jan 2004 23:44

Als God van ons vraagt om iedereen lief te hebben, zou hij dan niet iedereen liefhebben? (slotje :mrgreen: )

We love, because He first loved us.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Sjaan
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Sjaan » 17 jan 2004 11:26

Stacie schreef:Ik weet zeker dat God van iedereen houdt. Hoeveel keer wordt er niet in de bijbel verteld dat God een Vader is van AL zijn kinderen?

Hmm, nog maar even geen slotje, ik ben nog steeds niet overtuigd. God is een Vader van AL zijn kinderen, inderdaad. Maar niet alle mensen behoren tot de kinderen van de Vader.
Ken uzelf.

Mijn web-log!

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 17 jan 2004 13:46

Sjaan schreef:
Stacie schreef:Ik weet zeker dat God van iedereen houdt. Hoeveel keer wordt er niet in de bijbel verteld dat God een Vader is van AL zijn kinderen?

Hmm, nog maar even geen slotje, ik ben nog steeds niet overtuigd. God is een Vader van AL zijn kinderen, inderdaad. Maar niet alle mensen behoren tot de kinderen van de Vader.

God wil dat iedereen tot Hem komt, Hij heeft geen behoefte aan onze dood. Wij zelf zijn volkomen verantwoordlijk, Hij is liefdevol: alzo lief heeft god de wereld gehad dat hij zijn enige geboren zoon gegeven heeft.

de wereld heeft hij lief gehad: bedoelt God met de wereld alleen de uitverkorenen?

HereIam
Mineur
Mineur

Berichtdoor HereIam » 17 jan 2004 15:20

Hijwel
God wil dat iedereen tot Hem komt, Hij heeft geen behoefte aan onze dood. Wij zelf zijn volkomen verantwoordlijk, Hij is liefdevol: alzo lief heeft god de wereld gehad dat hij zijn enige geboren zoon gegeven heeft.

de wereld heeft hij lief gehad: bedoelt God met de wereld alleen de uitverkorenen?

Nee, Jezus gaf zijn leven voor een ieder en wordt in principe niemand uitgesloten voor het heil.

Zie ook eens http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=4303 voor een theologische uiteenzetting.

Shalom

Stacie

Berichtdoor Stacie » 17 jan 2004 18:14

Sjaan schreef:Maar niet alle mensen behoren tot de kinderen van de Vader.

Iedereen is een kind van God, God is gewoon de Vader van al wat leeft op aarde. Punt, hier kun je niet onderuit.

God is onze Vader in de hemel, en wij — ieder die ooit op aarde heeft geleefd, of zal leven — zijn zijn kinderen. Zoals de apostel Paulus heeft gezegd: 'Want wij zijn ook van zijn geslacht' (Handelingen 17:28).
God is uw Vader en heeft u lief. Hij wil dat u gelukkig bent. Hij wil dat u, en ieder kind van Hem, wordt zoals Hij, en terugkeert om bij Hem te wonen als 'erfgenamen van God, en medeërfgenamen van Christus' (Romeinen 8:17). Dit is zijn plan voor u. Het is een plan van grote vreugde.

Bron: www.mormon.org

Sjaan
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Sjaan » 17 jan 2004 18:52

Nouja, laten we er maar over ophouden. Toch maar een slotje, wat mij beterft. Ik zeg in ieder geval niks meer in dit topic
Ken uzelf.

Mijn web-log!

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 17 jan 2004 21:11

Sjaan schreef:Nouja, laten we er maar over ophouden. Toch maar een slotje, wat mij beterft. Ik zeg in ieder geval niks meer in dit topic

nee jo :mrgreen:
was een geintje, een slotje is niet nodig je mag altijd open reageeren op een topic. Dus hij blijft gewoon open.. Ik vindt het alleen jammer dat de liefde van God in twijvel wordt getrokken..

Ik ben eigenlijk wel benieuwt naar jou uitleg.. of beleving.

Stacie

Berichtdoor Stacie » 18 jan 2004 12:42

hijwel schreef:
Ik ben eigenlijk wel benieuwt naar jou uitleg.. of beleving.

idd

Vin

Berichtdoor Vin » 18 jan 2004 12:45

Er zijn toch ook kinderen verwerkt door gevallen engelen?

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 18 jan 2004 12:47

huh?

Vin

Berichtdoor Vin » 18 jan 2004 12:51

Genesis 6

Terug naar “Archief”