Gezin en huishouding deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 jun 2008 13:06

Ik deed in het begin ook best wat op zondag,maar dat hebben we maar weer afgeschaft. We moeten al de hele week van alles, en de zondag is nu echt een dag dat niets moet.
Ik heb ook absoluut nooit geleerd op zondag. het voelde zo lekker, om die hele dag te denken: alles wat ik nu wil, kan ik gaan doen. Niets moet. HeerlijK! Die repetitie wacht wel tot morgen.

Al moet ik vandaag nog wel het één en ander doen. De bovenverdieping is anderhalve week terug. De was is wel gedaan, maar die houdt volgens mij nooit op :D
Dus ik ga zo maar aan de slag
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 02 jun 2008 13:34

meestal doe ik ook niks op zondag... maar als het echt mooi weer is dan was ik wel...

mijn huis wordt nu schoongemaakt :mrgreen: :mrgreen: milan & Matteo wilden allebei een schuurspons... :lol:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 02 jun 2008 13:39

trijntjejohanna schreef: mijn huis wordt nu schoongemaakt :mrgreen: :mrgreen: milan & Matteo wilden allebei een schuurspons... :lol:

Hahaha, dat moet je vooral aanmoedigen TJ, dat schoonmaken ;)

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 02 jun 2008 17:55

Op zondag wordt hier ook niet in het huishouden gewerkt.
Alleen eten koken en de vaat.
Vind zondag geen dag om huishoudelijke werkjes te doen, daar hebben we 6 andere dagen voor.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 02 jun 2008 18:56

Tuinfluiter schreef:Op zondag wordt hier ook niet in het huishouden gewerkt.
Alleen eten koken en de vaat.
Vind zondag geen dag om huishoudelijke werkjes te doen, daar hebben we 6 andere dagen voor.
precies :mrgreen: ik doe ook heeeeeel weinig op zondag. Vorige week wel een wasje opgevouwen dan kon de wasmand ook weer uit de kamer...
morgen hoop ik dat het ook mooi weer wordt want dan kan de was naar buiten. Wel heb ik een tandartsafspraak er tussendoor, da's dan weer minder :?
Maar goed,voor ik het weet is het weer voorbij :mrgreen:
Ik kook wel op zondag, soms eten we soep, andere keer wat anders makkelijks. De vaat ruim ik gewoon weg, als we visite krijgen uit de Kerk is het ook geen gezicht...........
dat zijn eigenlijk de enigste klusjes die ik doe op zondag :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 02 jun 2008 18:58

Galateia schreef:Op zondag profiteer je ook nog eens van goedkope stroom (tenzij je geen dubbele meter hebt, natuurlijk). Daarom wassen wij hier ook alles op zondag.
op zaterdag ook toch ?? Het is toch het hele weekend goedkoop stroom? Tenminste dat is mij verteld...

@lammetje: dank je wel! :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 jun 2008 19:05

Zo, zelfs onze vis kan weer door een prachtig raampje turen, ipv door een groene aanslag. Dus die zn huishouden heb ik ook meteen maar weer gedaan :D

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 02 jun 2008 19:32

kwebbel schreef:
Galateia schreef:Op zondag profiteer je ook nog eens van goedkope stroom (tenzij je geen dubbele meter hebt, natuurlijk). Daarom wassen wij hier ook alles op zondag.
op zaterdag ook toch ?? Het is toch het hele weekend goedkoop stroom? Tenminste dat is mij verteld...

@lammetje: dank je wel! :)

klopt een heel weekend

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 02 jun 2008 21:46

Ik heb vandaag kennis gemaakt met een gezin waar ik waarschijnlijk (k heb nog niks gehoord of ze met me in zee willen) in de huishouding ga helpen. Om zo toch voor de gezinnen die geen indicatie kunnen krijgen voor thuiszorg, een helpende hand kan bieden.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 03 jun 2008 08:07

Evelien schreef:Ik heb vandaag kennis gemaakt met een gezin waar ik waarschijnlijk (k heb nog niks gehoord of ze met me in zee willen) in de huishouding ga helpen. Om zo toch voor de gezinnen die geen indicatie kunnen krijgen voor thuiszorg, een helpende hand kan bieden.
kijk, als je die mensen kan helpen is het mooi meegenomen toch?! Leuk!!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 03 jun 2008 14:58

ik heb de 2 komende dagen niks in het huishouden te doen mijn zusje van 16 is er en die vind het leuk om een huishouden te doen (tegen betaling natuurlijk en kost en inwoning :mrgreen: )
En ik vind het wel lekker want ik draai 42 uur van de week :shock:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 jun 2008 21:45

Pff, dat snap ik niet, dat meiden van 16 dat leuk vinden.
Mijn zusje van 14 is op en top puber, gaat de hele middag en avond uit met jongens en meiden (liefst die eerste natuiurlijk, maar helaas mag ze dat niet van mijn ouders, alleen met haar eigen vriendje dan), en doet totaal niets aan haar kamer.
Pas had ze geld nodig, en omdat mijn moeder best heel veel werkt, had mijn moeder gevraagd of ze niet het huis schoon wilde maken, dan kon zij weer beltegoed kopen. Maar echt van harte ging het allemaal niet. Al was het wel erg netjes ;)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 04 jun 2008 05:57

ik heb een zusje wat ook echt een mega puber is vooral samen met der
hartvriendin.
Maar die is een paar dagen weg en toen vroeg ze of ze mocht komen logeren van mij wel alleen werk ik deze dagen 8 uur of meer.
Toen zei ze gelijk o dan ga ik wel schoonmaken enz is goed hoor.
Ze heeft ook een baantje op zaterdag waarbij ze iemands huishouden doet. Verdient erg goed en ze vind het leuk ach ja waarom niet.
En van huis uit is ze ook gewend om weleens een was op te hangen of de stofzuiger er door te halen als mijn ma in de nachtdienst zit maar daar krijgt ze echt geen geld voor vind ik niet nodig ook.
En hier gaat ze vandaag als ze uitgeslapen is een was ophangen stofzuigen en wat dingen strijken en de wc schoonmaken. En voor de rest gaat ze lekker computeren lezen en voor ons koken (verrassing?)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 04 jun 2008 09:47

liefie schreef:ik heb een zusje wat ook echt een mega puber is vooral samen met der
hartvriendin.
Maar die is een paar dagen weg en toen vroeg ze of ze mocht komen logeren van mij wel alleen werk ik deze dagen 8 uur of meer.
Toen zei ze gelijk o dan ga ik wel schoonmaken enz is goed hoor.
Ze heeft ook een baantje op zaterdag waarbij ze iemands huishouden doet. Verdient erg goed en ze vind het leuk ach ja waarom niet.
En van huis uit is ze ook gewend om weleens een was op te hangen of de stofzuiger er door te halen als mijn ma in de nachtdienst zit maar daar krijgt ze echt geen geld voor vind ik niet nodig ook.
En hier gaat ze vandaag als ze uitgeslapen is een was ophangen stofzuigen en wat dingen strijken en de wc schoonmaken. En voor de rest gaat ze lekker computeren lezen en voor ons koken (verrassing?)
Wauwie wat een opvoeding! :mrgreen: wel lief van je zusje dat ze dat wil doen! ik zou na een 42 uur werkweek ook geen zin hebben in het huishouden.. ik werkte bij de bakker 43 uur per week (constant ook vanwege kerst) en gelukkig woonde ik toen nog thuis :mrgreen: mijn moeder matste mij toen :wink: nu werk ik om de week 36 uur, dan gebruik ik mijn vrije zaterdagochtend om het meeste te doen. Na m;n werk heb ik dr echt geen zin meer in om :?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 04 jun 2008 09:48

Nou, er zijn volgens mij zat meiden van 16 die ervan dromen om op kamers c.q. op zichzelf te gaan en dan hun eigen huishoudentje te beredderen. Als je dan helemaal alleen in 't huis van je zus bent, kun je dat zien als een leuke 'proef'...

Ik had dat zelf dan vooral (als mijn ouders op vakantie waren) met het zelf koken, zelf bepalen hoe laat je eet en hoe laat je opstaat en naar bed gaat en niet zozeer met 't huishouden omdat dat nooit mijn hobby is geweest (of zal worden)...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Terug naar “Archief”