Wel of geen CU meer stemmen na het homo-standpunt?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Toetsenbord
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Toetsenbord » 02 jun 2008 19:24

MarinusCopy schreef:
Toetsenbord schreef:1. Toon aan uit onerzoek dat de meeste homoparkeerplaatsen voornamelijk worden bezocht door christelijke 'hetero' mannen.

2. Dan houdt het al op , want dat is niet aan te tonen en het is maar zeer de vraag of dat zo is :wink:

3. Ik ontken uiteraard niet dat die mannen er zijn en al was het de meerderheid, dan nog zou dat een maatschappelijk probleem zijn, omdat allen mensen christelijk behoren te zijn. :P

Wat heeft een homo op een parkeerplaats te zoeken als hij vanaf zijn speelzolder met de Gayprideboot naar de homobar kan? Verder is het makkelijk: ga naar een homoparkeerplaats en kijk in de auto's. 9 van de 10 keer tref je er kinderzitjes in aan. Ze zijn dus getrouwden hebben een gezinnetje... En de enige reden voor een homo om met een vrouw te trouwen is mi religie.

het staat er maar heel klein met 2 lettertjes, maar gelukkig het staat er!!! Ik denk dat deze reactie voldoende is.
Er is een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.

Het is de toon die de muziek maakt.

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 02 jun 2008 19:24

Gershwin schreef:
@ MC, 1: jep, maar dat is wel bijna 3 eeuwen geleden. Ik denk dat het ook in een niet-christelijke cultuur had kunnen gebeuren. In elk geval vindt een groot deel van de christenheid al ruim 2000 jaar dat je oud-testamentische wetten niet meer op die manier toe moet passen, omdat 'de wet door Christus vervuld is'. Dat is verder een theologische discussie en ik heb niet echt behoefte om er verder op door te gaan, maar volgens mij staan homo-stenig-teksten in hetzelfde rijtje als iemand-die-iets-verkeerds-eet-stenig-teksten, als je begrijpt wat ik bedoel. En daar wordt in elk geval al 2000 jaar niks meer mee gedaan :)

Daar wil ik nog wel een keer over van gedachten wisselen, maar niet hier en nu. Het is te ver off topic idd.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 02 jun 2008 19:29

keessie schreef:
Gershwin schreef:Kan iemand (van de "bah homo's groep") mij uitleggen waarom het nou zo zwaar is om met het fenomeen homoseksualiteit geconfronteerd te worden? Ik heb er zelf namelijk nogal weinig moeite mee. Zeker niet emotioneel. Ik word niet opgewonden van 2 zoenende mannen en als ze het prettig vinden moeten ze vooral hun gang gaan.

*kiest bewust een groep*

Nee daar zou ik maar blij om zijn ook dat jij daar niet opgewonden van raakt. En ik zelf wordt daar ook niet opgewonden van. Maar hoe moet je kleine kinderen uitleggen wat dat zoenen van die twee mannen op straat betekend. Hun vader en moeder houden van elkaar dus die kunnen niet precies vertellen aan hun kind wat dat voor die 2 homo's betekend. Het wordt voor een kind dus onduidelijk wat nu echte liefde.

Eh... je zou bijvoorbeeld uit kunnen leggen dat er ook sommige (maar niet zo veel) mensen zijn die op iemand van hetzelfde geslacht vallen? En hoe kom je er in vrédesnaam bij dat dat geen echte liefde zou zijn? :o
Wellicht een liefde die religieus gezien (volgens jouw interpretatie van de bijbel weliswaar, niet volgens de mijne ;)) niet goed is, maar dat sluit toch niet uit dat ze echt van elkaar houden? Iemand kan toch bijvoorbeeld ook niet echt van zijn vrouw houden en wel heel oprecht van een andere? Dat is dan 'verboden liefde', maar wel echte liefde. Dus ik zie je punt niet, eigenlijk :)
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 02 jun 2008 19:31

Toetsenbord schreef:Je past in een bepaald rijtje bezoekers hier MariusCopy. Namelijk die toch lekker niet doen wat papa en mama zeggen, dus lekker gaan schoppen. Hopelijk snap je dat je hier onzin verkondigt.

zwaktebod toetsenbord: iemand op deze manier onderuit proberen te halen siert je niet. Ik ben 30, luister al lang niet meer naar mijn vader en moeder en trap ook niet echt tegen het christendom. Ik ga gewoon niet om de lieve vrede ontkennen dat het christendom over het geheel genomen op een bijzonder onaangename manier met homo's is omgegaan en nog staads omgaat in veel gevallen.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 02 jun 2008 19:37

Nou, je toon was niet heel mild in eerste instantie, op zich :)

Goodbye.

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 02 jun 2008 19:41

MarinusCopy schreef: Ik ga gewoon niet om de lieve vrede ontkennen dat het christendom over het geheel genomen op een bijzonder onaangename manier met homo's is omgegaan en nog staads omgaat in veel gevallen.

Dat zal ik ook niet ontkennen. Maar ik weet wel de beweegredenen. Dat is namelijk hun geloof en de Bijbel.
Stap voor stap, weer een stapje verder.

Toetsenbord
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Toetsenbord » 02 jun 2008 19:44

MarinusCopy schreef:
Toetsenbord schreef:Je past in een bepaald rijtje bezoekers hier MariusCopy. Namelijk die toch lekker niet doen wat papa en mama zeggen, dus lekker gaan schoppen. Hopelijk snap je dat je hier onzin verkondigt.

zwaktebod toetsenbord: iemand op deze manier onderuit proberen te halen siert je niet. Ik ben 30, luister al lang niet meer naar mijn vader en moeder en trap ook niet echt tegen het christendom. Ik ga gewoon niet om de lieve vrede ontkennen dat het christendom over het geheel genomen op een bijzonder onaangename manier met homo's is omgegaan en nog staads omgaat in veel gevallen.

Ik had gehoopt dat iemand van 30 een iets genuanceerder beeld had opgebouwd van zo'n complex vraagstuk. Door simpel alles en iedereen die niet doet wat letterlijk in de Bijbel staat tot de doodstraf te veroordelen, kom je ook niet ver. Wel heel simpel, dat geef ik toe. Maar toch zou de laatste dan ook een probleem hebben, want je mag ook weer geen zelfmoord plegen :wink:

Ik kan me gewoon niet aan de indruk onttrekken dat je je sterk probeert af te zetten tegen wat je vroegen door je ouders is bijgebracht. Op zich is dat nog niet het ergste, maar er zijn dingen die je maatschappelijk gezien gewoon niet kunt zeggen. Waaronder je eerdere bijdrage hier.

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 02 jun 2008 19:47

Gershwin schreef:Nou, je toon was niet heel mild in eerste instantie, op zich :)

Heb ik gezegd dat ik mild was? :wink: Nee trappen tegen het christendom is als ik nu een voorbedetopic binnenstamp en mensen belachelijk ga maken omdatt bidden niet helpt naar mijn idee. Als ik voor mijn gevoel terechtte kritiek uit op het christendom dan is dat niet trappen, ZELFS al zou ik ongelijk hebben.

En zeg zelf: sommige reacties hier zijn zo denigrerend dat ik erg meeval in verhouding. En het erge is: ik geloof oprecht dat die mensen geen idee hebben hoe kwetsend bepaalde uitlatingen kunnen zijn. Niet dat ik echt gekwetst ben hoor, ik prijs me gelukkig dat ik wel enig empathisch vermogen heb en voel me gewoon beter dan dat soort. 8)
Laatst gewijzigd door MarinusCopy op 02 jun 2008 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Toetsenbord
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Toetsenbord » 02 jun 2008 19:49

MarinusCopy schreef:
Gershwin schreef:Nou, je toon was niet heel mild in eerste instantie, op zich :)

Heb ik gezegd dat ik mild was? :wink: Nee trrappen tege het christendom is als ik nu een voorbedetopic binnenstamp en mensen belachelijk ga maken omdatt bidden niet helpt. Als ik voor mijn gevoel terechtte kritiek uit op het christendom dan is dat niet trappen, ZELFS al zou ik ongelijk hebben.

En zeg zelf: sommige reacties hier zijn zo denigrerend dat ik erg meeval in verhouding. En het erge is: ik geloof oprecht dat die mensen geen idee hebben hoe kwetsend bepaalde uitlatingen kunnen zijn. Niet dat ik echt gekwetst ben hoor, ik prijs me gelukkig dat ik wel enig empathisch vermogen heb en voel me gewoon beter dan dat soort. 8)

Maar als je iets kwetsend vindt, mag je gewoon ff PB'en hoor, dan hoef je niet gelijk zo te doen...

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 02 jun 2008 19:51

Toetsenbord schreef:
Maar als je iets kwetsend vindt, mag je gewoon ff PB'en hoor, dan hoef je niet gelijk zo te doen...

Waarom voel je je aangesproken? ik had jouw niet als eerste in gedachte eigenlijk...

Toetsenbord
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Toetsenbord » 02 jun 2008 19:52

MarinusCopy schreef:
Toetsenbord schreef:

Waarom voel je je aangesproken? ik had jouw niet als eerste in gedachte eigenlijk...

Nee, maar die regel geldt uberhaupt hoor!

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 02 jun 2008 20:01

Ja, maar sommigen zullen gelijk denken "hè bah, een pb van een homo in mijn inbox". Ik denk dat hij (je, MC) die houding een beetje bedoelt?

Goodbye.

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 02 jun 2008 20:04

*foutje*
Laatst gewijzigd door keessie op 02 jun 2008 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 02 jun 2008 20:04

Gershwin schreef:Ja, maar sommigen zullen gelijk denken "hè bah, een pb van een homo in mijn inbox". Ik denk dat hij (je, MC) die houding een beetje bedoelt?

Net of alles van een homo vies is. Dat is nou ook niet zo!

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 02 jun 2008 20:09

Nee, sorry, ik stigmatiseer :)

Maar als iemand zich aangevallen voelt (kan ik me wel indenken dat MC zich dat voelt), gaat die niet zo snel 'de aanvaller' een pb sturen. Zo had ik het moeten zeggen, eigenlijk.

Goodbye.

Terug naar “Archief”