Moderator: Moderafo's
Even een beetje relativeren misschien, ik bedoel dat in alles zonden 'verstopt' zitten.MissF schreef:Dus alles is zwart, dus we mogen niks meer?
Ik vind het wel eens lastig, want volgens mij is zelfs wat als zwart wordt gezien door de één wel grijs of wit bij de ander.
Kunnen we niet eens gewoon samen kijken naar wat echt zwart is volgens de Bijbel?
Bijna niemand durft dat, omdat men dan bang is te veroordelen...waarom zijn we daar zo bang voor?
Als zwart echt zwart is, dan is het toch ook niet goed dat de ander dat wel doet, terwijl hij/zij zegt Christen te zijn?
MissF schreef:En idd, je gaat dingen doen als je gelooft, maar ook dingen laten. En daar kan niemand omheen, maar wordt soms wel vergeten en onder het 'maar ik doe veel dingen wel' geschoven, en dat vind ik echt jammer.
André schreef:Even een beetje relativeren misschien, ik bedoel dat in alles zonden 'verstopt' zitten.MissF schreef:Dus alles is zwart, dus we mogen niks meer?
Ik vind het wel eens lastig, want volgens mij is zelfs wat als zwart wordt gezien door de één wel grijs of wit bij de ander.
Kunnen we niet eens gewoon samen kijken naar wat echt zwart is volgens de Bijbel?
Bijna niemand durft dat, omdat men dan bang is te veroordelen...waarom zijn we daar zo bang voor?
Als zwart echt zwart is, dan is het toch ook niet goed dat de ander dat wel doet, terwijl hij/zij zegt Christen te zijn?
Maar ik weet ook waarom ik tóch ondanks dat gegeven mag leven tot zijn eer.
rosalie83 schreef:MissF schreef:En idd, je gaat dingen doen als je gelooft, maar ook dingen laten. En daar kan niemand omheen, maar wordt soms wel vergeten en onder het 'maar ik doe veel dingen wel' geschoven, en dat vind ik echt jammer.
Je hebt het vast tegen mijHet is niet mijn bedoeling om iets 'ergens onder te schuiven'. Ik probeer alleen aan te geven dat christen-zijn niet alleen te maken heeft met dingen laten, maar bijna meer nog (in mijn ogen) dingen gaan doen! Maargoed, ik krijg blijkbaar niet helder genoeg verwoord hoe ik dat ervaar of zo.
em_ma schreef:Rolf schreef:Dat wordt ook gevraagd. Maar moet je daar mee beginngen?em_ma schreef:[ ... Maar God vraagt toch levensheiliging van ons? Lees Paulus brieven aan de Korinthiers er maar eens op na...
Hoe zie jij dat dan?
Een voorbeeld uit de praktijk, een stukje bouwland met veel steen en
rommel in de grond. Het blijkt dat daar wel iets in verhouwd kan worden.
En dan moet ook, want als je niets doet, groeit het onkruid.
Hoe beter je het wil doen, hoe beter de grond moet zijn.
Mensen met "onkruid in de akker" kan de Heere Jezus toch gebruiken,
al zegt Hij niet dat het zo blijven mag.
Ik zeg niet dat je er mee moet beginnen, maar het is toch een vrucht van je bekering? En inderdaad, er blijft onkruid in de akker, helemaal mee eens. Maar je wilt toch streven naar een heilig leven?
Je hart en je hele wezen wordt vernieuwd. Dan kun en wil je toch ook niet meer doorgaan met bepaalde zonden?
Kijken naar bepaalde TV-series, te veel drinken, op sexueel gebied doen waar je zin in hebt, je uitleven in het uitgaansleven, etc etc...
MissF schreef:rosalie83 schreef:MissF schreef:En idd, je gaat dingen doen als je gelooft, maar ook dingen laten. En daar kan niemand omheen, maar wordt soms wel vergeten en onder het 'maar ik doe veel dingen wel' geschoven, en dat vind ik echt jammer.
Je hebt het vast tegen mijHet is niet mijn bedoeling om iets 'ergens onder te schuiven'. Ik probeer alleen aan te geven dat christen-zijn niet alleen te maken heeft met dingen laten, maar bijna meer nog (in mijn ogen) dingen gaan doen! Maargoed, ik krijg blijkbaar niet helder genoeg verwoord hoe ik dat ervaar of zo.
nee, het was niet specifiek op jou gerichtMaar op het algemene, wat ik wel een beetje het idee heb op heel refoweb. Dat dit meer de trend wordt. En je hebthelemaal gelijk dat je dan dingen gaat doen, maar ik denk dat ook wel eens benadrukt mag worden wat je gaat laten. Dat is helemaal niet arrogant of heilig ofzo, dat is gewoon 'normaal' zeg maar
'kunnen' zitten, is beter geformuleerd.MissF schreef:André schreef:Even een beetje relativeren misschien, ik bedoel dat in alles zonden 'verstopt' zitten.MissF schreef:Dus alles is zwart, dus we mogen niks meer?
Maar ik weet ook waarom ik tóch ondanks dat gegeven mag leven tot zijn eer.
Ik geloof die eerste zin dus niet. Ik geloof dat je dingen ook goed doet. dat er helemaal geen zonde in verstopt zit. En ik geloof daarbij ook (en dat is mijn reformatorische kant) dat dat alleen gegeven is door mijn Vader, dat ik dat niet uit mezelf doe.
maar ik geloof niet dat mijn Vader mij dingen half geeft, dat ik half mijn zonden die op dat moment en half Zijn wil. Ik geloof wel dat er momenten zijn dat Hij mij ingeft dat ik totaal Zijn wil op dat moment doe.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 30 gasten