Ik twijfel totaal niet aan de Bijbel!
Toch zal ik niet onder de 'refo's' vallen.
Dus dat gaat niet helemaal op.
Moderator: Moderafo's
Er zijn ook niet-refo's die met belangstelling jullie posten lezen, en die in eenJoortje schreef:Het is mijn reden dat ik niet meer post... Misschien niet goed, maar ik vind het gewoon niet fijn om telkens van alle kanten kritiek te krijgen op mijn mening en me constant te moeten verdedigen. Ik heb zelfs het idee dat het merendeel uit NIET-refo's bestaat.
Ik vind het erg jammer. Ik bezoek refoweb nog regelmatig, omdat er interessante vragen worden gesteld en ook sommige discussies vind ik leuk om te volgen. Maar echt meedoen, nee, dat doe ik niet meer. (behalve deze post en misschien volgen er nog wel meer)
MrSokkie schreef:Het punt lijkt toch weer de status van de Bijbel. Is die betwijfelbaar of niet? Mogen de meningen daarover verschillen, interpretaties? Hopelijk wel, anders slaan alle discussies bij voorbaat dood.
lammetje schreef:Als het gaat over de bekering bijvoorbeeld. Ik denk niet dat het zo makkelijk gaat: neem het geloof aan en je bent er. Als je dit dan in een discussie zegt ben je vaak de persoon die twijfelt, oordeeld en zelf de Bijbel te moeilijk ziet/leest.
Jo'tje schreef:Ik twijfel totaal niet aan de Bijbel!
Toch zal ik niet onder de 'refo's' vallen.
Dus dat gaat niet helemaal op.
gempa schreef:MrSokkie schreef:Het punt lijkt toch weer de status van de Bijbel. Is die betwijfelbaar of niet? Mogen de meningen daarover verschillen, interpretaties? Hopelijk wel, anders slaan alle discussies bij voorbaat dood.
ik denk persoonlijk, dat de bijbel van voor tot achter 100% de waarheid is, dat betekent niet dat er over sommige traditie's, religieuse waarden en normen, interpretaties, verschillend gedacht kan worden.
en daarom discussies, heel verhelderend kunnen zijn.
maar ik ben nog maar net lid, ik lees sommige discussie's waarvan ik denk als je er zo over denk waarom zit je dan op een refoweb.
er zijn ook vast niet religieuse forums waar jeje mening kan spuien.
je hebt gelijk als je zegt dat het versterkend kan werken, maar ook verwondend, je kan ook een jong gelovige danig knakken.
mirjan22 schreef:Ik kan mezelf wel echt refo noemen. En het is mij in al die tijd ook wel opgevallen aan de hand van meetings en forums dat refoweb toch minder refo is dan ik eerst gedacht had.
Heb alleen nog geen ervaring met veel geloof zaken, want kijk niet vaak op die forums. Maar kan me de reacties wel voorstellen...en ook dat mensen gaan zeggen dat ze zich hier minder thuis gaan voelen.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 32 gasten