Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Toetsenbord
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Toetsenbord » 30 mei 2008 08:32

goshen schreef:
Politie slaat bijbels afvan onze redactie kerk AMSTERDAM - De leiding van de politie Amsterdam-Amstelland gaat niet in op het aanbod van de Gereformeerde Bijbelstichting om elke agent gratis een bijbel ter beschikking te stellen.Aanleiding voor het gebaar van de organisatie was de korting die de Amsterdamse korpsleiding haar personeel geeft op de aanschaf van twee boeken van de schrijver Kader Abdolah, een moderne vertaling van de Koran, en een beschrijving van het leven van de profeet Mohammed.

Volgens de politietop gaat de organisatie uit Leerdam voorbij aan de reden waarom het korps ervoor koos de boeken tegen gereduceerd tarief aan te bieden. ,,Wij willen niet in een discussie terecht komen van Bijbel versus Koran. Wij willen de politiemensen de gelegenheid geven zich te kunnen verdiepen in aspecten waar zij in het politiewerk mee te maken krijgen. Wij willen zorgen dat zij meer begrip krijgen voor en zicht krijgen op een levenswijze en cultuur waar zij binnen onze regio dagelijks mee te maken krijgen.'' De Amsterdamse politie wijst erop dat de westerse cultuur gebaseerd is op het christendom. ,,Wij gaan er dan ook van uit dat die bekend is.''
Bron: Nederlands Dagblad Dit verhaal bewijst maar weer eens ten zoveelste malen wat voor een ezels er rondlopen bij de Nederlandse politie. Men is bekend met de westerse cultuur en begrijpt niet dat wanneer je anti-westers propagandamateriaal gaat subsidiëren dit reactie uit de maatschappij oproept. Wel complimenten dat men onbewust toegeeft dat Bijbel-lezers niet of nauwelijks tot de "klantenkring" van de politie behoren :?

Dat is natuurlijk ook redelijk naïef. Voor sommoge agenten zou het denk ik oopk geen kwaad kunnen om wat meer van de Bijbel te weten om hun werk goed te doen. Al zal dat misschien in Amsterdam inderdaad wel meevallen.
Er is een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.

Het is de toon die de muziek maakt.

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 30 mei 2008 08:55

Toetsenbord schreef:Dat is natuurlijk ook redelijk naïef. Voor sommoge agenten zou het denk ik oopk geen kwaad kunnen om wat meer van de Bijbel te weten om hun werk goed te doen. Al zal dat misschien in Amsterdam inderdaad wel meevallen.
Hoe het specifiek in Amsterdam is weet ik niet maar Nederland heeft een grote groep Christelijke allochtonen die voor zover ik weet ongeveer net zo groot is als de groep moslims. Vreemd genoeg is daar totaal geen aandacht voor en lijkt die groep wel eens een beetje vergeten te worden.

Aardig voorbeeldje, echt gebeurd afgelopen dinsdagavond. Ik rij met een kennis over de hoefkade in Den Haag (hartje Schilderswijk, dé kansenwijk van Den Haag). Lopen er 2 donker-gekleurde figuren over de stoep in duidelijk stads-guerilla outfit (bodywarmer met blote armen etc.), armen waar de gemiddelde freefighter overigens met respect tegenaan zou kijken. Men eerst (bevooroordeelde) indruk was dus niet al te goed. Zegt mijn kennis tegen mij, zet de wagen even aan de kant, die 2 ken ik. Na ongeveer 5 minuten gepraat te hebben bleken het hele aardige jongens te zijn en namen ze weer afscheid met de woorden Your strength is in the Lord. Waarmee ik wil zeggen dat de gemiddelde politieagent, als je hem dan toch een koran in zijn strot wil duwen, dan ook een Bijbel zou moeten hebben (mocht hij/zij die nog niet in zijn bezit hebben).

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 30 mei 2008 09:12

goshen schreef:
Toetsenbord schreef:Dat is natuurlijk ook redelijk naïef. Voor sommoge agenten zou het denk ik oopk geen kwaad kunnen om wat meer van de Bijbel te weten om hun werk goed te doen. Al zal dat misschien in Amsterdam inderdaad wel meevallen.
Hoe het specifiek in Amsterdam is weet ik niet maar Nederland heeft een grote groep Christelijke allochtonen die voor zover ik weet ongeveer net zo groot is als de groep moslims. Vreemd genoeg is daar totaal geen aandacht voor en lijkt die groep wel eens een beetje vergeten te worden.

Aardig voorbeeldje, echt gebeurd afgelopen dinsdagavond. Ik rij met een kennis over de hoefkade in Den Haag (hartje Schilderswijk, dé kansenwijk van Den Haag). Lopen er 2 donker-gekleurde figuren over de stoep in duidelijk stads-guerilla outfit (bodywarmer met blote armen etc.), armen waar de gemiddelde freefighter overigens met respect tegenaan zou kijken. Men eerst (bevooroordeelde) indruk was dus niet al te goed. Zegt mijn kennis tegen mij, zet de wagen even aan de kant, die 2 ken ik. Na ongeveer 5 minuten gepraat te hebben bleken het hele aardige jongens te zijn en namen ze weer afscheid met de woorden Your strength is in the Lord. Waarmee ik wil zeggen dat de gemiddelde politieagent, als je hem dan toch een koran in zijn strot wil duwen, dan ook een Bijbel zou moeten hebben (mocht hij/zij die nog niet in zijn bezit hebben).
"Wij willen de politiemensen de gelegenheid geven zich te kunnen verdiepen in aspecten waar zij in het politiewerk mee te maken krijgen. Wij willen zorgen dat zij meer begrip krijgen voor en zicht krijgen op een levenswijze en cultuur waar zij binnen onze regio dagelijks mee te maken krijgen.'' De Amsterdamse politie wijst erop dat de westerse cultuur gebaseerd is op het christendom. ,,Wij gaan er dan ook van uit dat die bekend is.''

Duidelijk. Ik kan me hierin wel vinden.

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 30 mei 2008 09:33

CaptainCaveman schreef: De Amsterdamse politie wijst erop dat de westerse cultuur gebaseerd is op het christendom. ,,Wij gaan er dan ook van uit dat die bekend is.''

Ik ga er vanuit dat die niet voldoende bekend is omdat ze dan van te voren hadden kunnen bedenken dat er wel een tegenreactie uit de maatschappij zou komen en dat ze zich in een onnodige Bijbel - Koran (al ben ik de laatste die de Bijbel met de koran zou willen vergelijken) discussie storen. Vandaar mijn eerdere opmerking dat er bij de politie kennelijk een aantal ezels aan het werk zijn.

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 30 mei 2008 09:44

goshen schreef:
CaptainCaveman schreef: De Amsterdamse politie wijst erop dat de westerse cultuur gebaseerd is op het christendom. ,,Wij gaan er dan ook van uit dat die bekend is.''

Ik ga er vanuit dat die niet voldoende bekend is omdat ze dan van te voren hadden kunnen bedenken dat er wel een tegenreactie uit de maatschappij zou komen en dat ze zich in een onnodige Bijbel - Koran (al ben ik de laatste die de Bijbel met de koran zou willen vergelijken) discussie storen. Vandaar mijn eerdere opmerking dat er bij de politie kennelijk een aantal ezels aan het werk zijn.
Waarom ga jij ervan uit dat men geen tegenreactie verwachtte?

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 30 mei 2008 10:03

CaptainCaveman schreef:Waarom ga jij ervan uit dat men geen tegenreactie verwachtte?
Omdat men de vermoorde onschuld speelt door te beweren dat men geen Bijbel-koran discussie wil.

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 30 mei 2008 11:05

goshen schreef:
CaptainCaveman schreef:Waarom ga jij ervan uit dat men geen tegenreactie verwachtte?
Omdat men de vermoorde onschuld speelt door te beweren dat men geen Bijbel-koran discussie wil.
Hun doel is duidelijk: de 'kennis' over de islam binnen de politie verhogen. Lijkt me een mooi streven.

Vervolgens biedt men de Bijbel aan waarop deze geweigerd wordt (het christendom is niet datgene waar men onvoldoende van weet). En nu sta jij op je achterste benen en roep je dat men níet voldoende kennis van het christendom heeft. Beetje vreemd.

Met kromme conclusies aankomen duidt eerder op een uiting van je islamofobie, dan een redelijk argument.

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 30 mei 2008 11:13

Men krijgt het aanbod om gratis een Bijbel uit te delen aan agenten die aangeven er ééntje te willen hebben en de politieleiding verbiedt dit omdat men zegt geen discussie te willen. Terecht meen ik daarop te mogen reageren met de opmerking dat het ezels zijn omdat men met hun beweerde kennis van onze Christelijke/westerse samenleving wel van te voren had kunnen bedenken dat een dergelijke reactie er zou komen. Wat vind jij vreemd aan die opmerking. En die vermeende "Islamofobie" die jij mij toekent heb ik je al eerder teruggeschoven met de bewering dat jij dan Islamofiel bent. :biggrin:

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 30 mei 2008 15:07

goshen schreef:Men krijgt het aanbod om gratis een Bijbel uit te delen aan agenten die aangeven er ééntje te willen hebben en de politieleiding verbiedt dit omdat men zegt geen discussie te willen.
Daarmee gaat men voorbij aan het feit dat men meer inzicht wil krijgen in de islam. Niet in het christendom. Om dan vervolgens met Bijbels aan te komen getuigt niet van veel respect, vind ik.

Terecht meen ik daarop te mogen reageren met de opmerking dat het ezels zijn omdat men met hun beweerde kennis van onze Christelijke/westerse samenleving wel van te voren had kunnen bedenken dat een dergelijke reactie er zou komen.
Dat een dergelijke reactie volgt is natuurlijk min of meer belachelijk. Moet men, omdat de christelijke hoek zo reageert, dan maar van dit streven afzien? Lijkt me niet.

Wat vind jij vreemd aan die opmerking. En die vermeende "Islamofobie" die jij mij toekent heb ik je al eerder teruggeschoven met de bewering dat jij dan Islamofiel bent. :biggrin:
Dat heb ik je al eerder uit proberen te leggen.

Als jij meent mij als islamofiel te zien, ga je gang. Nogmaals: het enige wat ik in deze kwestie stel, is dat het belachelijk is om met Bijbels aan te komen, terwijl het hele punt nu juist is om meer inzicht in de islam te krijgen. Daar wordt aan voorbijgegaan, wellicht vanuit islamofobie.

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 30 mei 2008 15:16

Nou ja, ze zoeken het verder maar uit.

Ander nieuws Vergunning Kwakoe Events afgewezen. De organisator van het meest-succesvolle multiculturele evenement krijgt de zak van de ondankbare Amsterdamse gemeente omdat er wat kleine organisatorische problemen waren (niet genoeg vuilnisbakken of zo). Echt weer een sof en blunder van formaat van de gemeente Amsterdam. Kwakoe was juist zo gezellig omdat het niet was dood-georganiseerd op de hollandse manier. :|

Rolf

Berichtdoor Rolf » 30 mei 2008 18:39

BPM op auto's helemaal weg
* Huidige BPM, 42% van de catalogusprijs, wordt afgeschaft.
* Per 2011 moeten vrachtauto's betalen per km.
* Per 2012 auto's evenzo.

Oergenomen uit de Stentor, vr. 30 mei 2008. Volledig artikel.
Goede zaak lijkt mij, om de kosten te verhalen, waar ze ook werkelijk
gemaakt worden (op de weg).

Lang wachten, grootste telefoonirritatie
Houten - Lang wachten is de grootste ergernis van driekwart van de
Nederlanders als zij telefonisch contact zouden moeten hebben met een
bedrijf. Dat blijkt uit een rapportage van het Meldpunt Telefoonirritatie.
Andere grote ergernissen zijn het heen en weer gestuurd worden tussen
verschillende afdelingen, het gebrek aan kennis, bij de telefonisch
medewerker en het niet nakomen van toezeggingen.

Overgenomen uit de Stentor van vr. 30 mei 2008.
Helaas, alle vier punten behoren ook tot mijn ervaringen.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 30 mei 2008 21:13

Voedsel blijft voorlopig duur

ANP

PARIJS - Consumenten hoeven er niet op te rekenen dat hun voedsel in de toekomst goedkoper zal worden. Door een toenemende vraag in ontwikkelingslanden en de opkomst van biobrandstoffen blijven de prijzen van landbouwproducten op een hoog niveau.

(hele artikel)

Huh? Toenemende vraag naar voedsel? Hoezo dat? Krijgen ze daar plotseling zoiets van: "We zijn de honger een beetje zat. Dat was leuk, maar op een gegeven moment gaat het toch een beetje tegenstaan. Nu gaan we toch maar eens genoeg eten."? :?
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Rolf

Berichtdoor Rolf » 31 mei 2008 10:50

Inheemse bewoners

AMSTERDAM - "Het is goed dat we weten dat deze indianen leven.
Maar we moeten ze nu verder met rust laten." Dat zegt Erik Jan Tillema
van Survival International, een wereldwijde organisatie die zich inzet voor
de rechten van inheemse volken. De gisteren gepubliceerde foto's van
boze indianen in het Amazonegebied, die met pijl en boog het vliegtuig
van de fotograaf willen aanvallen, hebben veel reacties opgeroepen.
Waarom laten we deze stam, die nog nooit eerder in contact is geweest
met de buitenwereld, niet met rust, vragen mensen zich af op
verschillende websites.
Volledig artikel.

Wereldwijd leven er nog zo'n honderd stammen geisoleerd van de
buitenwereld. De helft ervan leeft in Peru en Brazilie.

Volgens artikel in de Stentor.

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 31 mei 2008 13:33

Beetje vervelend bericht dat over die 'onontdekte' indianen. Alle oerwoudbezoekers in de buurt van Manu / Madre de Dios / Urubamba rivier en andere dunbevolkte delen van Peru/Bolivia/Brazilië weten dat er in sommige delen indianenstammen wonen die geen of weinig contact hebben gehad met de buitenwereld en aggressief reageren (met pijl en boog) als je hun gedeelte van hun oerwoud ingaat (per rivier of in dit geval per helicopter). Tis gewoon een schande dat die stammen nu op deze manier "ontdekt" worden. In Groningen zijn ook genoeg boeren die hun boerderij niet afkomen en aggressief reageren als je hun erf betreedt, die zouden het ook niet waarderen als ze vervolgens als ontdekking op de Zuid-Amerikaanse buis verschijnen. :x

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 01 jun 2008 09:54

Terug naar “Archief”