De Refowebkids deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 mei 2008 11:27

Idd, dat zij mijn moeders kraamverzorgster ook altijd.
En al heb je er nu geen last meer van, dat heb je van zoveel dingen niet, maar toch was het op dat moment niet leuk.
En als is het kind wakker, dan helemaal. Ik snap best dat het leuk is enzo (ik vind het gewoon eng, dus heb er minder mee), maar voor het kindje IS het idd niet leuk. Al die enge handen enzo.
Maargoed, je houdt er vast niks aan over, maar zo'n klein wurmpje is al zo kwetsbaar.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 28 mei 2008 11:43

MissF schreef:maar voor het kindje IS het idd niet leuk. .

Hoe kom je daar dan bij?
Ilona vond het helemaal niet erg hoor.

Pas nu begint ze het erg te vinden bij andere mensen,
en wordt ze eenkennig.
Dus nu gaat ze niet meer van arm tot arm,
omdat ze anders ontroostbaar wordt.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 mei 2008 11:49

Omdat je dat helemaal niet kunt zien aan de buitenkant.
maar een beetje onderzoek wijst uit dat kleine kindjes echt wel alles voelen en merken. Geluiden niet volgens mij, maar een baby voelt, bewust of onbewust echt wel dat het opgepakt wordt. Lijkt me trouwens ook heel logisch, een baby is een gewoon mens :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 28 mei 2008 12:30

Tuurlijk merken ze er wat van,
maar dat wil niet zeggen dat het voor ze niet leuk is?

Dat laten ze anders echt wel (gelijk of later) merken.
Door te huilen, of niet goed te slapen, of ... etc.

En als je niets merkt,
kan je, imo, niet zeggen dat het kind het niet leuk vindt.

Rufi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Rufi » 28 mei 2008 12:38

De kraamverzorgster zei bij ons de eerste dag dat we maar een beetje rustig moesten doen met ons zoontje en hem niet van de een naar de ander moesten laten gaan. Veel baby's hebben hoofdpijn van de bevalling en ze had het idee dat hij ook misselijk was. Het lijkt me inderdaad niet goed om zo'n kind meteen de hele kring door te geven. Maar als iedereen een beetje gewend is, kan het vast geen kwaad. Niet de hele dag natuurlijk en niet bij 10 mensen achter elkaar.
Ik vind het altijd wel leuk hoor om een baby vast te houden. Vond ik ook al toen ik nog geen moeder was.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 28 mei 2008 12:41

Gelukkig kwamen er hier nooit 10 mensen tegelijk. ;)
Zelfs niet op 1 dag. Scheelt ook natuurlijk.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 28 mei 2008 14:04

M'n zus heeft vorige week een kleintje gekregen, heb hem nog niet vast gehouden en ben toch al 3 keer wezen kijken.
Maar komt omdat ik verkouden was en dan is het beter voor de baby om niet te dicht bij te komen.
Om nou te zeggen dat ik het jammer vind dat ik hem nu nog niet vast heb gehouden, nee, vind baby's heel lief, maar ben niet zo van dat vasthouden op kraamvisite's.
Vind het echt niet zo geweldig ofzo als zoveel mensen dat wel heel leuk vinden.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 28 mei 2008 22:48

Het is wel geen refeowebkind maar dit gaat over mijn neefje en buurjongentje, is bij ons voor de deur gebeurt. Hij had net bij ons de krant gebracht.
Gelukkig gaat het redelijk met hem, is net geopereerd aan zijn groeischijf in de knie. Hij is een maand ouder dan onze tweede, bijna 6.

Hier werden de kinderen in de kraamtijd ook niet van hand tot hand gegeven. De oudste had door de bevalling een grote zwelling op zijn hoofd en dus ws hoofdpijn. Hij had veel rust nodig. De anderen later ook weinig uit handen gegeven.

tante-tortel schreef:Ik maakte altijd voor elk kind een eigen kratje met kleding en dergelijke.

Handige tip. Ga ik ook doen denk ik. Wij gingen nooit op vakantie, dit jaar voor het eerst.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 28 mei 2008 23:11

So, dat is best heftig dan Memmem, hopelijk komt het allemaal goed met het kereltje.

Hoe is het met je jongste telg trouwens? Praat hij al wat of niet? Gerlinde begint nu wat te brabbelen, echt leuk weer die eerste (verstaanbare) woordjes.. Tot voor kort zei ze alleen 'papa' en 'klaar' en 'apin' (amen). Nu gaat ze je echt napraten. Leuk :P

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 29 mei 2008 05:37

Altijd verschrikkelijk ongelukken met kinderen!

Rianne slaapt tegenwoordig niet meer door. Heel gezellig. Ze komt huilend haar bed uit en is er nietmeer in te krijgen. Mijn man heeft van armoe maar bij haar op de kamer geslapen. Want anders staat ze de halve nacht op de overloop te huilen.... RAMP!!!!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 29 mei 2008 07:00

Wat een nachtmerrie zeg voor die ouders (en dat jochie) :|
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 29 mei 2008 07:37

Memmem schreef:Het is wel geen refeowebkind maar dit gaat over mijn neefje en buurjongentje, is bij ons voor de deur gebeurt. Hij had net bij ons de krant gebracht.
Gelukkig gaat het redelijk met hem, is net geopereerd aan zijn groeischijf in de knie. Hij is een maand ouder dan onze tweede, bijna 6.

heftig, ik hoop dat hij er gauw boven op komt!

Al vind ik het wel jammer van de opmerking dat de communicatie slecht is. Slecht staaltje journalisten werk. Bij ernstige ongevallen met kinderen komen standaard de heli en 2 ambulances. Beter 1 te veel dan 1 te weinig.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

sela

Berichtdoor sela » 29 mei 2008 07:39

't is zonde..

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 29 mei 2008 10:54

Gerdien B. schreef:
Memmem schreef:Het is wel geen refeowebkind maar dit gaat over mijn neefje en buurjongentje, is bij ons voor de deur gebeurt. Hij had net bij ons de krant gebracht.

heftig, ik hoop dat hij er gauw boven op komt!

Al vind ik het wel jammer van de opmerking dat de communicatie slecht is. Slecht staaltje journalisten werk. Bij ernstige ongevallen met kinderen komen standaard de heli en 2 ambulances. Beter 1 te veel dan 1 te
weinig.

idd als het om kinderen gaat zijn ze echt heel allert en altijd met ruime zorg aanwezig.
mijn zoontje is een maandje geleden uit zn bed geklomen en in de vensterbank geklomen, raam opengemaakt en na beneden gevallen op de tuintegels, maar toen kwam ook gelijk de ambulance met zwaaiende lichten, en ook al was hij erg allert en leek niks te hebben, behalve een buil werden we gelijk naar het universitair ziekenhuis gebracht in utrecht terwijl er in amersfoort ook een ziekenhuis is, maar de ambulance broerder zei ook al dat met kleintjes ze echt alles uit de kast trekken.
gelukkig is mijn jonste helemaal oke en er alleen met een buil en een schaaf er vanaf gekomen.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 29 mei 2008 11:04

dan schrik je je toch ook rot Gempa!!!

Vond overigens heel het artikel een beetje vreemd opgesteld, net alsof het een attractie was, zo ist geschreven :?

Memmem: hoop dat het uiteindelijk allemaal meevalt!

Terug naar “Archief”