Gezin en huishouding deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 27 mei 2008 21:11

We hebben hier dus twee enorme boekenkasten, van die dubbele met een trap ervoor en die staan dus wel prominent in de kamer. Vind het wel mooi, maar het wordt wel snel stoffig en rommelig vind ik hier word er toch wel snel wat bovenop gelegd of ervoor, maar ga nu proberen om het niet te doen :mrgreen:. Dat zal de eerste paar weken wel lukken denk ik. Ze staan trouwens op auteur. De ene kast is hoofdzakelijk gevuld met theologische studieboeken en de andere met romans en wat medische naslagwerken. Ze staan op auteur.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 27 mei 2008 22:59

Ben ik dan echt de enige die boeken (áls ik ze orden) op grootte sorteert?
Ik heb ook wel studieboeken, romans etc en bijbelse boeken gescheiden, maar dat zet/leg ik dan het liefst op volgorde van grootte :P

Ik heb trouwens 3 boekenplanken. 2 met boeken, 1 met wijn, kaarsen, wijnglazen en een fles whisky :mrgreen:
pobody's nerfect

Rufi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Rufi » 28 mei 2008 07:57

Boeken op grootte sorteren is inderdaad nog nooit bij me opgekomen. (Ik ben sowieso niet zo van het ordenen.) Het staat vast netjes maar vind je het dan niet moeilijk om een boek terug te vinden? Ik hoef ze niet per se op auteur te hebben staan, maar wel op soort boek en dan onderverdeeld in subcategorieën. Bijvoorbeeld: alle boeken over muziek bij elkaar en dan geordend in: componisten, instrumentkunde, muziekgeschiedenis enz.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 28 mei 2008 08:09

Dat zeg ik toch?
Ik heb wel het soort boeken bij elkaar staan, maar die boeken staan / liggen dan per groepje wel op volgorde van grootte.
Zo lastig is dat niet zoeken dan.
Vooral bij boeken die liggen is het een stuk handiger vind ik.
pobody's nerfect

Rufi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Rufi » 28 mei 2008 08:19

Ja, het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel boeken je van een soort hebt, maar anders lijkt het me zo toch lastig zoeken. Stel je hebt een hele rij studieboeken, dan moet je toch wel goed weten hoe groot een boek ongeveer is om het snel terug te kunnen vinden.
Bij romans vind ik het trouwens wel handig als die op alfabetische volgorde van auteur staan.
Maar je moet niet naar mijn boekenkasten komen kijken hoor, dat is echt een zootje. Af en toe zetten we de boeken weer eens netjes, maar dat duurt nooit lang.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 28 mei 2008 08:52

@Jo'tje: als ik ergens een stapel boeken heb liggen, zou ik het ook wel op die manier doen, het grootste boek onderop, gewoon omdat dat mooier staat..
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 28 mei 2008 08:56

de boeken staan boven in een boekenkastje.. eerst op groote gesorteerd, en dan nog eerst eht dikste boek en dan aflopend naar dun..
soms de serie bij elkaar.. al zijn dan maar zes boeken :lol:

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 28 mei 2008 09:19

Jo'tje schreef:Ben ik dan echt de enige die boeken (áls ik ze orden) op grootte sorteert?
Ik heb ook wel studieboeken, romans etc en bijbelse boeken gescheiden, maar dat zet/leg ik dan het liefst op volgorde van grootte :P

Ik heb trouwens 3 boekenplanken. 2 met boeken, 1 met wijn, kaarsen, wijnglazen en een fles whisky :mrgreen:

Ik doe dat ook hoor. Anders vind ik het rommelig staan. Hoewel mijn boeken nu erg door elkaar staan. Toch maar weer een keer opruimen.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 28 mei 2008 09:43

Bij mij duurt het ook nooit lang. Is ook niet erg toch?
Je mag best zien dat boeken worden gebruikt.
Maargoed, ik ben nou eenmaal niet van het super geordende en steriele etc.

Het voordeel van boeken liggend bewaren vind ik dat de kaft veel makkelijker af te stoffen is. Als ze staan dan komt dat stof allemaal op de bovenkant van die blaadjes te liggen. Hoe doen jullie dat? Ik krijg dat nooit makkelijk en snel schoon dan.
pobody's nerfect

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 28 mei 2008 10:14

Stoffen? :mrgreen: Met de plumeau eroverheen en ik vind het allang best. Als ik dan een boek nodig heb blaas ik het stof er wel ff af... :wink:

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 28 mei 2008 10:27

LeChat schreef:Stoffen? :mrgreen: Met de plumeau eroverheen en ik vind het allang best. Als ik dan een boek nodig heb blaas ik het stof er wel ff af... :wink:

Nou, dan komt er bij mij echt zo'n grijze laag op te liggen op den duur :P
Ik kan me er niet echt aan storen ofzo, maar vroeg me af of er iemand was met handige tips ;)
pobody's nerfect

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 28 mei 2008 10:54

Met het borsteltje van de stofzuiger zon10

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 28 mei 2008 10:59

tante-tortel schreef:Met het borsteltje van de stofzuiger zon10

zo doe ik het ook, of met een vochtige vaatdoek. Want een stofdoek is mijns inziens alleen stof verplaatsen.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 28 mei 2008 11:01

Met een vochtige vaatdoek? Zelfs al is 'ie heel goed uitgewrongen dan nog zou ik dat niet doen.. veel te bang dat de bladen van m'n kostbare/dierbare boeken beschadigd raken en gaan bobbelen enzo..

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 28 mei 2008 11:02

LeChat schreef:Met een vochtige vaatdoek? Zelfs al is 'ie heel goed uitgewrongen dan nog zou ik dat niet doen.. veel te bang dat de bladen van m'n kostbare/dierbare boeken beschadigd raken en gaan bobbelen enzo..

Daarom doe ik het met de stofzuiger en het borsteltje.
En één keer per jaar haal ik ze eruit en klop de uit door ze even open en weer dicht te klappen.

Terug naar “Archief”