De Refowebkids deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 27 mei 2008 21:05

rosekapje schreef:Dat zal per kind ook wel weer verschillen waarschijnlijk.

Wij gaan volgende week (voor het eerst sinds we kinderen hebben) op vakantie. Iemand nog tips over wat ik absoluut niet moet vergeten mee te nemen ofzo?
Ik heb trouwens een tweelingbuggy gekocht via marktplaats toch wel fijn. Helemaal als mijn oppaskindje er is, kunnen we weer lekker een stukje gaan wandelen.

Je man kids en de portomonee :lol: kom je heel ver!!!!!!!!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 27 mei 2008 21:07

liefje schreef:
rosekapje schreef:Dat zal per kind ook wel weer verschillen waarschijnlijk.

Wij gaan volgende week (voor het eerst sinds we kinderen hebben) op vakantie. Iemand nog tips over wat ik absoluut niet moet vergeten mee te nemen ofzo?
Ik heb trouwens een tweelingbuggy gekocht via marktplaats toch wel fijn. Helemaal als mijn oppaskindje er is, kunnen we weer lekker een stukje gaan wandelen.

Je man kids en de portomonee :lol: kom je heel ver!!!!!!!!

ghe dus ik hoef niks in te pakken, lekker makkelijk, wel ideaal om je vakantie zo te beginnen 8) .
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 27 mei 2008 21:09

Wij gaan donderdag op vakantie...maar begin morgen toch al wel met inpakken nu we Danique hebben, anders begon ik gerust een uur voordat we gingen :lol:

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 27 mei 2008 21:14

Wij gaan aanstaande maandag. We willen al vroeg gaan rijden dus zaterdag moet ik alles ingepakt hebben, weet nog niet of ik dat red, ivm met kleren enzo, moet toch allemaal schoon en gestreken zijn en meestal hebben de kinderen toch wel elke dag schone kleren nodig dus dat word aardig wat meeslepen. Plus ik wil het huis schoon hebben, want we krijgen de dag na dat we weer gekomen zijn aardig wat visite dus ik wil op de dag van thuiskomst alleen maar moeten wassen en stoffen en stofzuigen.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 27 mei 2008 22:43

Ik maakte altijd voor elk kind een eigen kratje met kleding en dergelijke.
Op vakantie hebben ze ook wasmachine's hoor ;-) Dus zoveel extra hoeft echt niet. Ik lette er wel op dat ik kleding mee nam die niet perse gestreken hoefde dat is wel zo makkelijk.
En een wasemmer van tupperware! :mrgreen:

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 28 mei 2008 08:30

ik maak altijd een lijstje in excel wat we echt niet mogen vergeten. Dat werk ik dan helemaal af.
Weet niet waar je heen gaat, maar ik zal iig 1 setje 'oude' kleding meenemen waar ze lekker in kunnen ravotten iedere dag, vond ik ideaal dat Sarah gewoon 'vies' was en ik nergens naar hoefde te kijken. Tis tenslotte vakantie 8)

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 28 mei 2008 08:33

En vergeet niet kinderparacetamol, pleisters en thermometer!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 28 mei 2008 08:38

Juultje77 schreef:En vergeet niet kinderparacetamol, pleisters en thermometer!

moet zeggen dat ik dat de beide keren niet mee heb genomen :oops:

thermometer vind ik zowieso niet nodig, ik meet de koorts toch niet bij Sarah, als het echt hoog is kun je dat ook zien/voelen. Maar pleisters hadden we wel nodig 8) (gelukkig heeft de auto een verbandtrommel)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 28 mei 2008 08:51

nog even terug te komen op vasthouden!

hier wordt julia nog steeds niet van arm tot arm gegeven... ze wordt al mega onrustig als ze bij een iemand die vreemd is zit, of als ze nieuwe mensen ziet... slaapt ze overdag een stukminder goed!

veel nabije familie hebben haar ook pas vast gehad toen ze een maand of twee was! tja...

ik hou trouwens zelf absoluut niet van babys vasthouden!

en at meenenem met vakantie! gewoon de halve commode! daar zit alles in :lol:

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 28 mei 2008 08:59

Het zou vast niet heel goed zijn om baby's van hand tot hand te doen.
Maar ik heb er overigens niets van gekregen....
...en ik denk dat een baby er best aan 'went'

Het is toch leuk om de mensen je kindje vast te laten houden?
Ik heb er niet zo'n moeite mee.
En vind het super leuk om een baby vast te houden op kraambezoek.
Ook vind ik de foto's altijd leuk van de baby met oma, opa, tantes, neefjes, nichtjes, bijzondere vriendinnen.
Als je dat 'later' doet is het echte baby zijn er al wat af.
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 28 mei 2008 09:12

tuurlijk is een aantal foto's maken wel leuk! maar ik wilde julia lekker dicht bij mij! vaak gaan ze van hand tot hand, en als het de tijd is dat jij er lekker mee wil knuffelen ed.. da moeten ze weer naar hun eigen bedje!

ach ja.. k ben denk ik een zeer extreme vorm van het niet weggeven van je kleintje! :oops:

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 28 mei 2008 09:40

Kijk eens op:

www.inpaklijst.nl
www.meenemen.nl

Best handig hoor :)
pobody's nerfect

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 28 mei 2008 09:45

Ik had de regel, als het slaapt in de wieg laten liggen, dan hang je er maar boven.. Maar net voor voedertijd of erna mochten ze de kleine best beethouden, als het maar wakker is. En als het dan is slaap viel, terug de wieg in. Nu had ik ook een kraamverzorgster die vol vuur wist te vertellen: 'Mensen, je zou toch die baby zijn en vanuit dat heerlijke warme plekje in moeders buik door zo'n (met handgebaar) klein kanaaltje geduwd zijn, vervolgens in zo'n grote wereld terecht komen en dan ook nog met je zere hoofdje de hele tijd uit je nieuwe warme nestje getrokken worden!!'

Dus... :mrgreen:

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 28 mei 2008 09:49

jamillah schreef:Ik had de regel, als het slaapt in de wieg laten liggen, dan hang je er maar boven.. Maar net voor voedertijd of erna mochten ze de kleine best beethouden, als het maar wakker is. En als het dan is slaap viel, terug de wieg in. Nu had ik ook een kraamverzorgster die vol vuur wist te vertellen: 'Mensen, je zou toch die baby zijn en vanuit dat heerlijke warme plekje in moeders buik door zo'n (met handgebaar) klein kanaaltje geduwd zijn, vervolgens in zo'n grote wereld terecht komen en dan ook nog met je zere hoofdje de hele tijd uit je nieuwe warme nestje getrokken worden!!'

Dus... :mrgreen:

Hahaha idd!
Nee, baby's hoeven niet wakker gemaakt te worden. Dat is onzin, maar als het wakker is mag het toch wel ff van dichtbij bekeken worden? En ff lekker vast gehouden....
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 28 mei 2008 10:44

Als andere mensen er maar niet mee gaan knuffelen en extreem dicht met hun mond bij het hoofdje gaan zitten :? Blech, al die kusjes van al die mensen, nee hoor, Sarah sliep heel veel, dicht bij mij in bed of in de wieg en mensen konden haar 'zien' maar vasthouden was echt alleen voor ons als ouders, opa's en oma's en onze broers en zussen. Geen buurvrouwen of andere verdere familie...

Terug naar “Archief”