De Refowebkids deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 27 mei 2008 18:56

Mijn schoonzus heeft geen werk overdag dus die zou kunnen, mijn zus werkt onregelmatig dus die kan ook, maar die komt zowieso direct na de bevalling even kijken, mijn broer en schoonzus waarschijnlijk ook (vorige keer iig wel, de eerste avond telt dan ook niet mee hé 8) )
Mijn schoonzus en zwager komen liever op een zaterdag of als hij vakantie heeft, andere zwager en schoonzus zullen wel bellen of het op een andere manier kan, of zaterdag/zondag langs komen.

Maar ooms en tantes, neven en nichten die kunnen overdag komen, of na de kraamtijd een keer. TIs vakantietijd dus ik vermoed dat we zowieso niet veel bezoek krijgen. Buren ed kunnen allemaal overdag, die werken toch niet :wink: (de vrouwen dan)
Laatst gewijzigd door lammetje op 27 mei 2008 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 27 mei 2008 19:32

Hier kwamen ook de meeste 's ochtends en 's middags.

Mijn schoonzus en zwanger komen....
:)

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 27 mei 2008 19:52

bij mij komen ze ook meetsal overdag, ik waardeer het ook erg als mn fam komt, we zijn daar zelf ook wel trouw in. en dat scheelt denk,
het ligt er ook totaal aan uit wat voor fam je komt, bij mij zit er een hemelsbreed verschil tussen mijn schoonfam enn mijn eigen fam

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 27 mei 2008 20:33

@lammetje: ik zou het wel heel fijn vinden als ook m'n schoonzussen/zwagers zouden komen! Natuurlijk is schoonfamilie 'anders' maar ik heb persoonlijk een goede band met ze dus ik zou het fijn vinden als ze zouden komen.
Mijn schoonzus moet een dezer dagen bevallen en reken maar dat als we de eerste avond vrij hebben we zeker langsgaan! Utrecht / Rotterdam is 45min. met de auto, ja oke maar ik wil m'n nieuwste neefje/nichtje toch echt wel ff in m'n armen houden!
Ik zou het persoonlijk ook fijn vinden als mijn (schoon)familie op bezoek zouden komen. Wel de volgende dag pas, dan kunnen we eerst ff bijkomen :wink:
Bij ons werkt zo goed als iedereen overdag en als ze niet werken hebben ze kinderen en kunnen dus ook niet effe langskomen (wonen allemaal ook ver weg behalve mijn schoonouders) dus als ze t weekend komen vind ik het ook best :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 mei 2008 20:35

Borkdude heeft zijn neefje niet eens vastgehouden, want hij was aan het drinken en daarna viel hij in slaap...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 mei 2008 20:36

dat vast houden daar heb ik zelf ook niet echt veel mee.

Bij mij beginnen ze altijd te huilen.... dus ik hou ze liever niet meer vast... :mrgreen:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 mei 2008 20:39

Vasthouden is toch ook helemaal niet goed voor het arme kind?
Volgens mij is het juist goed om het kindje de eerste week lekker bij jezelf te houden, in plaats van steeds verplaatsen van schoot naar schoot.

Maar ik kan er niet zo over meepraten, ik heb nooit neefjes of nichtjes gekregen (ja, toen ik trouwde, maar dat waren er 13 tegelijk ;) )
Toen mijn jongste neefjes geboren werden, heb ik de ‚‚n wel vast gehad, maar daar kwamen we pas na een week. Bij de ander waren we sneller maar mijn schoonzus zei echt:' Over een tijdje mag je hem beethouden, maar nu laat ik hem lekker alleen bij ons liggen.' Groot gelijk :)
(en nu istie wat ouder, en mag ik hem knuffelen zoveel ik wil, heerlijk :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 27 mei 2008 20:44

MissF schreef:Vasthouden is toch ook helemaal niet goed voor het arme kind?
Volgens mij is het juist goed om het kindje de eerste week lekker bij jezelf te houden, in plaats van steeds verplaatsen van schoot naar schoot.

Klopt, werd ook heel erg afgeraden door de verloskundige! Zo'n kindje lijkt vredig en lief te slapen, maar ondertussen merkt het wel alles. Daardoor krijgt het snachts de 'terugval' ofzo. En Sarah was met de vacuum geboren, had 'hoofdpijn' dus werd het helemaal af geraden. Alleen mijn ouders hebben het toen vast gehad en later op kraambezoek mochten mn (schoon)zus en broer/zwager het ook vast houden. Maar mn zwager wilde het niet eens, niet dat ik het hem kwalijk vond, maar er zijn gewoon mensen die de baby liever niet vast houden. Vind het ook 'onzin' al ist natuurlijk wel erg schattig :lol:

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 27 mei 2008 20:46

Bij ons mochten ook alleen de opa's en oma's even hun nieuwe kleinkind vast houden en de rest mocht in het wiegje kijken. Christiaan ging wel van arm tot arm in het begin, maar dat mag jij als ouder 's nachts weer bekopen met een onrustig kind. Dus nee dat knuffelen komt wel als ze iets groter zijn.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 mei 2008 20:48

Hmz mijn moeder zei dat ze ons gewoon door iedereen liet vasthouden en dat we toch leuke kinderen zijn geworden :mrgreen: Maar ik vind het niet erg als ik de baby niet vast hoef te houden, vind het toch een beetje eng... laat hem eerst maar even goed groeien.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 mei 2008 20:48

meestal vragen ze het wel of je het even vast wil houden. Maar knuffelen? nee dat zou ik niet zo snel doen, veel te teer voor.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 27 mei 2008 20:50

Hier ging ze wel van arm naar arm.
Ze heeft er helemaal geen erg in gehad,
sliep gewoon lekker door. En ze was helemaal niet onrustig daardoor ofzo.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 27 mei 2008 20:53

Dat zal per kind ook wel weer verschillen waarschijnlijk.

Wij gaan volgende week (voor het eerst sinds we kinderen hebben) op vakantie. Iemand nog tips over wat ik absoluut niet moet vergeten mee te nemen ofzo?
Ik heb trouwens een tweelingbuggy gekocht via marktplaats toch wel fijn. Helemaal als mijn oppaskindje er is, kunnen we weer lekker een stukje gaan wandelen.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 27 mei 2008 20:58

rosekapje schreef:Dat zal per kind ook wel weer verschillen waarschijnlijk.
dat denk ik wel. En de ene moeder wil het liever niet en de andere weer wel! Ik zou het (zoals ik er nu over denk) liever niet van arm naar arm willen, het is continue heen en weer slepen, andere houding etc. Ik zou eerst wachten tot het wat gegroeid was. Kan het niet goed uitleggen, en aan de andere kant vind ik het dan wel weer gaaf om neefjes en nichtjes in m'n armen te houden.... :P
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 mei 2008 21:04

Komende zondag wordt ons neefje gedoopt... op het tijdstip dat ik in de trein naar Zwitserland stap om naar een congres te gaan. Daar baal ik dus wel van dat 't niet een weekje later is (al kan ik de bijbehorende preek vast weer missen als kiespijn). Manlief gaat er wel heen (hij heeft niet veel keus) en dan gaan we de week erna weer naar de verjaardag van z'n zus en dan ga ik het hummeltje even bewonderen bij z'n broer.

Terug naar “Archief”