Kan liefde je aangepraat worden?Relatie op het spel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Alphonsus
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Alphonsus » 27 mei 2008 13:37

Galateia schreef:Een arbeidsrelatie zie ik als een noodzakelijk kwaad, mijn relatie zie ik toch ietsjes anders... :mrgreen:

In je werksituatie wordt je vaak in een "maatcostuum" geperst.
Fijn als je dan thuis jezelf mag/kan zijn.
Als dat ook al niet meer zou kunnen dan vervreem je van jezelf en wordt je naar mijn idee ongelukkig.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 27 mei 2008 13:42

Dat is toch wel wat vreemd, want ga maar eens na hoe lang je eigenlijk van de dag echt met elkaar door brengt zonder te slapen....

Alphonsus
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Alphonsus » 27 mei 2008 13:49

tante-tortel schreef:Dat is toch wel wat vreemd, want ga maar eens na hoe lang je eigenlijk van de dag echt met elkaar door brengt zonder te slapen....

In onze slaap spreken (knorren) wij het meest tegen elkaar :P :P

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 27 mei 2008 13:53

Nou dat is nu juist mijn grootste ergenis terwijl hij er niets aan kan doen:Snurken!!!!
Kan er vaak niet door in slaap komen.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 27 mei 2008 13:54

tante-tortel schreef:Dat is toch wel wat vreemd, want ga maar eens na hoe lang je eigenlijk van de dag echt met elkaar door brengt zonder te slapen....

En wat is er dan precies vreemd?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Alphonsus
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Alphonsus » 27 mei 2008 14:01

tante-tortel schreef:Nou dat is nu juist mijn grootste ergenis terwijl hij er niets aan kan doen:Snurken!!!!

Wat een herkenbaar verwijt!! :? :?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 mei 2008 14:23

Als ik op mijn werk niet mezelf kan zijn dan word ik niet blij, ik snap niet dat jullie dat normaal vinden...

tante-tortel: vandaag zijn we het voor de verandering met elkaar eens! Dat boekje van de vijf talen van de liefde is goed!

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 27 mei 2008 16:26

Alphonsus schreef:
tante-tortel schreef:Nou dat is nu juist mijn grootste ergenis terwijl hij er niets aan kan doen:Snurken!!!!

Wat een herkenbaar verwijt!! :? :?

Nou het zit toch iets anders. Ik verwijt het hem niet maar erger met er wel aan en juist omdat ik mij er aan erger. Hij kan er tenslotte niets aan doen dat hij snurkt. En heeft er wel al een aantal behandelingen voor ondergaan.
Dus ik erger me gewoon aan het snurken maar verwijt het hem niet.

Poeh he, ingewikkeld.

En wat nu precies vreemd is aan het feit dat wij ons in een arbeidssituatie wel willen aanpassen, maar in een huwelijk of welke relatie dan ook het niet zien zitten. Dan willen we graag onszelf :? blijven.
Maar als je beoordelingsgesprekken op je werk krijgt zijn er altijd wel verbeter punten, of dingen waar je aan moet werken. Dat is net zo goed een aanpassen of veranderen als dat je partner dat van je zou vragen.

Lalage: wat is jezelf? Je blijft toch je hele leven ontwikkelen en veranderen? Groeien? Jezelf zoals je 12 was is anders dan toen je 20 was?

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 27 mei 2008 16:45

Ezeltje schreef:Ik heb eens ergens een uitspraak gelezen: het willen veranderen van de ander is vrouw-eigen, omdat zij altijd wil 'strijden voor een betere wereld'
Terwijl de man graag de prins op het witte paard wil zijn: zijn geliefde moet tegen hem opkijken, hem bewonderen om zijn stoerheid en vooral niet hem op zijn fouten wijzen.

Tjah ik vind er wel een kern van waarheid in zitten. Al lijkt het zo wel op een sprookje :) Maar het is gewoon heerlijk als je elkaar kan helpen vind ik. Dat bind samen en geeft echt een gevoel van bij elkaar horen omdat je elkaar nodig hebt.

En als het goed is wil je allebei veranderen als het ten goede komt van elkaar. Maar gewoon je zelf zijn en de ander leren aanvaarden zoals hij/ zij is , is ook erg belangrijjk.
Stap voor stap, weer een stapje verder.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 mei 2008 17:35

Met 'jezelf zijn op je werk' bedoel ik dat je je op je gemak voelt en dat je soms ook fouten mag maken of gekke dingen mag zeggen. Dat je niet de hele tijd op je hoede hoeft te zijn. Bij je echtgenoot geef je je natuurlijk het meeste bloot, maar op het werk moet je toch ook je mening mogen geven.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 mei 2008 18:22

en toch heeft mijn man zich wel veranderd voor mij.
Toen wij verkering kregen (of een relatie, whatever), begon ik net met de SPH. Dat heeft mijn wereldje op zijn kop gezet. En toen veranderde ik zo enorm, dat hij wel mee moest veranderen. En op een gegeven moment is het zelfs zo ver gekomen dat hij een soort 'therapie' is gaan volgen, zodat we elkaar beter zouden gaan begrijpen. Dus het kan echt wel ;) Alleen was het niet het uitgangspunt in onze relatie.
Al hebben we wel een keer tegen elkaar gezegd: als hij niet veranderd, dan is het moeilijk om samen te blijven, omdat we toen zo gruwelijk verschillend waren, dat ging niet echt samen. En dus hebben we op die manier gevochten voor onze relatie.

maar het lijkt me idd niet goed om steeds te denken: ik verander die ander nog wel. Dat werkt volgens mij niet, en dan neem je de ander dus ook niet serieus.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 27 mei 2008 19:23

Helemaal mee eens. Mensen die een huwelijk in gaan met de gedachte dat dingen nog wel veranderen of dat zij het kunnen veranderen aan de ander hebben niet een stevige basis.
Wat je trouwt dat krijg je en daar zul je het mee moeten doen zou ik bijna zeggen.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 27 mei 2008 19:27

Kan ik me wel in vinden TT :)

Je kunt jezelf afvragen wat je ermee bereikt als de ander in jouw voordeel wil veranderen. Uiteindelijk trouw je dan nog niet met degene die je denkt voor je te hebben.

Ron60

Berichtdoor Ron60 » 05 jun 2008 20:16

Vrouwen die mannen willen veranderen......gggrrrr! :wink:

Mary Pickford
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mary Pickford » 05 jun 2008 20:38

Ron60 schreef:Vrouwen die mannen willen veranderen......gggrrrr! :wink:

Vertel :)
Onderschrift? Nee, doe ik niet aan. Onzin.

Terug naar “Archief”