De Refowebkids deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 27 mei 2008 11:50

nee zeker niet daarom zei ik dat is toch voor iedereen anders?

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 27 mei 2008 12:00

:-k :roll:

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 27 mei 2008 12:14

Het is inderdaad voor iedereen anders. Daar kun je geen oordeel voer vellen maar dat werd ook niet gedaan.
Ik weet nog dat ik graag direct mijn kind(eren) aan iedereen wilde laten zien. Maar dat er diverse broers en zussen en ook schoon en zwager gedoe onze kinderen nooit als baby hebben gezien. Die dus ook niet op kraamvisite zijn geweest of op de verjaardagen van de kinderen.
Dat heb ik altijd als een gemis ervaren en ze ook best wel kwalijk genomen.
Nu onze kinderen zelf kinderen krijgen merk ik dat zij heel anders daarin zijn. Bij alle vier stonden ze binnen een half uur bij het kraambed.
Even snel feliciteren en bewonderen en dan weer weg.
De volgende dagen liepen ze gewoon veel binnen en zijn de beschuit met muisjes gegeten.
Maar dat komt omdat wij als gezin inderdaad erg close met elkaar zijn.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 mei 2008 12:17

niet alleen close, maar ook als je uit een grote familie komt.

Ik heb aardig wat broers/zussen + aanhang+kids..... die hebben ook nog hun schoonfamilie erbij. De een heeft dan miss. wat minder broers en zussen dan de ander. Zo heb ik een zwager die is al wat ouder (46) en heeft heel wat neven en nichten...... En als je dan allemaal op die verjaardagen moet gaan komen. Ben je zowat elke week wel aan het heen en weer karren puur omdat je ook niet naast elkaar woont.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 27 mei 2008 12:31

wij hbben beide niet zo hele grote familie.. mar ik was blij dat ze niet direct o mijn bed liepen te springen! ik denk dat het veschilt per persoon! ik vond het heeerlijk om zo gezellig met ons drietjes te zijn, zonder anderen te genieten van ons toen nog kleine meiske!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 27 mei 2008 13:16

Over peuterspeelzalen en ziek zijn gesproken: mijn zwager is juist vaker ziek sinds de kids daarheen gaan :P
De kids zelf ook wel eens natuurlijk. Ja, er hangen zat bacterietjes rond daar. Het was zelfs één keer zo erg dat we verjaardag hadden gehad in het weekend, 1 nichtje was ziek en de week erna lag de halve familie plat :lol:
pobody's nerfect

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 27 mei 2008 14:01

mirjan22 schreef:Beterschap met Milan. Het is wel vaak raak daar met die jongens of niet dan?? :? Tenminste hoor geregeld dat 1 van hun ziek is.

ik hoorde laatst dat kinderen gmiddeld 16 keer per jaar verkouden zijn. Lijkt me erg vaak, maar aan de andere kant veeg ik ook wel weer vaak snottebellen af :mrgreen: .
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 mei 2008 14:27

Nou voor de duidelijkheid nog een keertje: mijn schoonfamilie woont niet om de hoek en we gaan er normaal gesproken eens in de zes weken ofzo heen. Ze komen nog minder vaak bij ons (logisch, want zij wonen allemaal daar in hetzelfde dorp). Dan moeten ze het mij maar niet kwalijk nemen dat ik deze maand niet drie keer kom aanzetten. Over twee weken is m'n andere schoonzus jarig dus dan zie ik ze wel weer. Overigens is Borkdude wel na een paar dagen op kraambezoek geweest met een leuk cadeau.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 mei 2008 14:30

oja: ik had het trouwens wel goed gepland, als het kereltje op de uitgerekende datum geboren zou zijn, stond ik de volgende dag al op de stoep! Moet hij maar niet te vroeg komen he ;)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 mei 2008 14:57

Lalage schreef:oja: ik had het trouwens wel goed gepland, als het kereltje op de uitgerekende datum geboren zou zijn, stond ik de volgende dag al op de stoep! Moet hij maar niet te vroeg komen he ;)

hehe...... d:)b

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 mei 2008 14:58

Tjonge, lekker gaan als je tijd hebt.
Ik zou me goed voor kunnen stellen dat ik absoluut niet wil dat mijn familie er na een kwartier staat, alsjeblieft zeg. Laat me ff bijkomen, en laat me vooral wennen aan die gruwelijk grote stap van het opeens moeder zijn (als het ooit zover is ;) ). Heftig genoeg allemaal.
Maaaaargoed, mijn moeder is zelf meer van op de achtergrond zijn, dus die zal ik dan t.z.t. wel dwingen om meteen te komen omdat ze dat onwijs gaaf zou vinden, en het uit zichzelf niet zou doen, uit beleefdheid zeg maar. Maargoed, die discussie hadden we idd eerder gevoerd ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 27 mei 2008 15:37

Beterschap voor Milan!
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 27 mei 2008 16:42

Lalage schreef:Nou voor de duidelijkheid nog een keertje: mijn schoonfamilie woont niet om de hoek en we gaan er normaal gesproken eens in de zes weken ofzo heen. Ze komen nog minder vaak bij ons (logisch, want zij wonen allemaal daar in hetzelfde dorp). Dan moeten ze het mij maar niet kwalijk nemen dat ik deze maand niet drie keer kom aanzetten. Over twee weken is m'n andere schoonzus jarig dus dan zie ik ze wel weer. Overigens is Borkdude wel na een paar dagen op kraambezoek geweest met een leuk cadeau.

Johe, trek het je niet aan, ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is.
Jij doet het op jou manier en anderen op hun manier.
Dat is echt geen verwijt. Tenminste niet van mij uit.
Je zult echt wel contact gehad hebben en het is gewoon iets tussen jou en de ouders van het jochie.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 27 mei 2008 17:42

als Borkdude wel is geweest, dan zal ik me er al helemaal geen zorgen om maken. Schoonfamilie vind ik toch wel heel anders dan 'echte' broers/zussen. Ik vond het best wel jammer voor vlieger dat zijn zus niet direct op de stoep stond, terwijl hij dat beide keren wel bij hen deed. Ook met het dopen, zelfs zn ouders zouden niet kunnen komen, maar das uiteindelijk wel goed gekomen. Tis toch wel fijn als je familie (naaste familie!) zich erbij betrokken voelt!

En wij hebben voor het as geboortekaartje de tekst dat bezoek smorgens en smiddags van harte welkom is. Zodat we niet hele avonden in de weer zijn! BIj Sarah toch als 'niet prettig' ervaren dat we iedere avond mensen over de vloer hadden. En als de familie dan dus niet kan overdag, tja dan moeten ze toch echt even wachten tot na de kraamtijd, hoe jammer ik dat ook zou vinden! Vlieger moet overdag al genoeg meehelpen nu ik weinig tot geen kraamzorg krijg dus hij heeft het druk genoeg!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 mei 2008 18:18

Niemand kan toch overdag?
Tenminste, als ik mijn familie zou nemen, iedereen werkt gewoon elke dag. Alleen in het weekend zou het dan kunnen.
Al begrijp ik het ook wel weer. Mijn moeder vond het heerlijk, elke avond bezoek, maar als je al een kindje hebt...
Mijn tantes zijn allebei wat ouders toen ze kinderen kregen, en die hielden vaak kraamfeesten. Dus hadden ze het lekker 'rustig' tijdens de kraamdagen en hadden ze alles in 1 x. Al stond mijn tante 2 uur na haar bevalling van de jongste alweer beneden om op de rest van de kids te letten. Daar ga ik voor, als ik ooit meerdere kids ga krijgen ;) (helaas heb je het volgens mij niet voor het zeggen :) )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”