Kan liefde je aangepraat worden?Relatie op het spel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 26 mei 2008 19:19

Ik vind op jezelf gaan wonen een goede stap. Ik zou het eigenlijk ook graag willen doen, helaas gaat dat me financieel niet lukken bovendien vind ik het niet zo handig als ik (hopelijk) in de buurt ga studeren. Ach ja, wie weet ga ik nog een paar maanden in het buitenlands studeren (grote droom van me), hoewel die kan klein is.

Het lijkt me een goede stap om jezelf goed te ontwikkelen. Natuurlijk is dit voor iedereen persoonlijk anders. Ik zal niet echt 'oud' zijn als mijn vriend en ik gaan trouwen. Het lijkt me wel fijn om eerst even te genieten van de vrijheid. Hoewel een huisje met mijn vriend me ook een heerlijke vrijheid lijkt.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 26 mei 2008 19:38

zo ik heb ook weer eens een topic ontdekt ;)
Ezeltje: ik wilde ook perse eerst op kamers voor we gingen trouwen en ik kan dat ook iedereen aanraden. Dus veel succes met een kamer zoeken en ik hoop dat je leuke huisgenoten krijgt. Het is trouwens ook erg leuk om bij elkaar te logeren, waarschijnlijk doe je dat nu ook al bij je vriend. Dan zie je hoe de ander z'n huishouden doet en dan kan je ook al inschatten of je 't later samen gaat redden wat te betreft.

Verder is het helemaal niet gek om elkaar af en toe zat te zijn, om even alleen te willen zijn, om een keer flink ruzie te maken... juist tegen degene die je het meeste vertrouwt kan je soms het gemeenste doen. Twijfelen aan je relatie betekent niet dat je geen goed huwelijk kan hebben. Ik heb eigenlijk onze hele verkeringstijd lang wel periodes van twijfel gehad. Dan kan het heel goed zijn om op een gegeven moment de knoop door te hakken en te trouwen, want dan kan je er niet meer vanaf en hoef je ook niet meer steeds te piekeren of je het wel wilt of niet. Klinkt misschien gek, maar mij heeft wel het rust gegeven. En nu ga ik even afwassen en mijn mannetje aandacht geven!

Ezeltje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Ezeltje » 26 mei 2008 20:12

Dankje Lalage, voor deze wijze woorden:) btw ga ik eigelijk niet echt op kamers, ik ga een diaconaal jaar doen(vrijwilligerswerk) in de herberg, een rusthuis voor mensen met psychische problemen. Daar zit ik dan ook gelijk intern, en in de weekenden ben ik thuis. Kan ik gelijk ff testen hoe erg ik mijn vriendje ga missen :roll: :wink:
Don't give up untill it's over,
don't quit if you can.
The weight on your shoulder,
will make you a stronger (wo)man

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 26 mei 2008 20:40

zoow pittig!
Weet je wat het gekke is van elkaar missen: toen ik m'n lief alleen in het weekend zag, miste ik hem na 7 dagen pas (als ik hem een keer een weekend niet zag). Nu we getrouwd zijn, mis ik hem al als ik hem twee dagen ofzo niet zie.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 26 mei 2008 20:45

Wat grappig om te zien hoe relaties kunnen verschillen per stel. Ik herken me eigenlijk in weinig wat hier wordt geschreven. Zoveel mensen, zoveel relaties :mrgreen:

Succes allemaal met te maken keuzes enzo!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 26 mei 2008 20:48

Lalage schreef:zoow pittig!
Weet je wat het gekke is van elkaar missen: toen ik m'n lief alleen in het weekend zag, miste ik hem na 7 dagen pas (als ik hem een keer een weekend niet zag). Nu we getrouwd zijn, mis ik hem al als ik hem twee dagen ofzo niet zie.

Exact hetzelfde hier. Ik zie het alleen in het weekend, maar als er iets bijzonders is en we spreken af doordeweeks, dan heb ik het idee: Het zou niet langer moeten duren. Kortom: Je stelt je er gewoon op in :)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 26 mei 2008 21:34

Smurffie schreef:Kortom: Je stelt je er gewoon op in :)
Gelukkig maar :wink:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Ezeltje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Ezeltje » 26 mei 2008 21:36

Khoop dat het zo bij mij ook vergaat! Mijn zus zag haar vriend eerst alleen in het weekend en nu zowat elke dag...(hij is verhuisd) maar ik ben gewend om mijn vriend zo'n 3 à 4 keer per week te zien, en volgend jaar worden het dus alleen maar weekenden. Maarja je moet er wat voor over hebben he :wink:
Don't give up untill it's over,

don't quit if you can.

The weight on your shoulder,

will make you a stronger (wo)man

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 26 mei 2008 21:40

Dan zal 't even wennen zijn, maar 't lukt best joh. Wij zien elkaar al vanaf het begin alleen in het weekend en dan ook nog 'ns allleen op zondag omdat ik op zaterdag een bijbaan heb of aan m'n onderzoeksstage moet werken... zoals Smurffie al zegt stel je je daar op in. En 't is dubbel zo leuk als je elkaar dan ziet en helemáal als je elkaar een x extra ziet :D. Veel bellen, smsen en mailen met elkaar is ook hartstikke leuk. :wink:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 27 mei 2008 07:27

Galateia schreef:Wat grappig om te zien hoe relaties kunnen verschillen per stel. Ik herken me eigenlijk in weinig wat hier wordt geschreven. Zoveel mensen, zoveel relaties :mrgreen:

Wat een onzin....

Het moet natuurlijk zijn:

Zoveel mensen, zoveel relaties gedeeld door twee

;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 mei 2008 09:31

tja dat mag je hopen Marnix, maar ik denk dat dat in de praktijk toch anders ligt... met zoveel singles en los-vastrelaties.

Alphonsus
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Alphonsus » 27 mei 2008 09:56

Galateia schreef:Wat grappig om te zien hoe relaties kunnen verschillen per stel. Ik herken me eigenlijk in weinig wat hier wordt geschreven. Zoveel mensen, zoveel relaties :mrgreen:

Hier spreek je over relaties per stel. En dat is wat Marnix bedoeld.
Daarna ga je, in hetzelfde verband, over naar singles en los-vast relaties.

Logica?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 mei 2008 10:08

Laten we maar weer on topic gaan 8)

Alphonsus
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Alphonsus » 27 mei 2008 10:13

Geheel mee eens.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 27 mei 2008 10:42

Ezeltje schreef: al heb ik vaak wel de neiging om hem te veranderen naar wat ik denk dat het beste voor hem is.

Ik zal een advies geven: hou daar ogenblikkelijk mee op. Dat leidt namelijk alleen maar tot ellende. Een beetje vent zit niet te wachten om opnieuw opgevoed te worden als ware je zijn moeder. Als hij zelf doorheeft dat verandering nodig is ,kun je hem daar best jouw kijk op geven, maar pas als hij er zelf mee komt, niet eerder.

Ik blijf het woordje verkering heel grappig vinden (heel kinderlijk, is het "aan"? ), maar dat is een gevoelskwestie.

Terug naar “Archief”