Gezin en huishouding deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 mei 2008 11:11

ik vind het wel een goede regel hoor als je je eten niet op eet geen toetje. Maar aan de andere kant zijn zuivelproducten ook weer erg gezond.
Maar goed ik heb het altijd gegeten want wij moesten opeten wat er op ons bord lag :mrgreen:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 25 mei 2008 14:24

mw schreef:als je het toetje 'afpakt' ondervinden ze gelijk de gevolgen.
Als ze om 8u geen snoepje/koekje of wat dan ook mogen,omdat ze om half 6 niet gegeten hebben, zien de kinderen geen verband meer tussen de 2. En heb je 2x strijd....
Ik denk dat ze wel een verband zien, maar dat ligt er misschien aan hoe oud het kind is? Een 2jarige ziet het verband niet, die ziet alleen een snoepje wat ze graag wil hebben. En een 5jarige snapt dat misschien weer beter ? Of heb ik t mis?
Mijn schoonzusje dreigt altijd met "anders krijg je geen toetje, of geen ijsje" maar puntje bij paaltje krijgen ze het altijd. Tsja.. dan eten ze gewoon niet veel want ze krijgen toch altijd wel een toetje, ijs of wat dan ook.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 mei 2008 19:05

Haha proefdraaien ja, pff, ze zijn nu weer weg. Ach, het was supergezellig hoor, twee van die meiden, maar het is wel heel anders, omdat ik ze sowieso als baby niet heb gekend, en je er niet in meegroeit. Ze komen gewoon als 2 en 4 jarige even langs.

Vanmiddag aten we Chinese kool, en dat kenden ze niet. Dus toen hebben we afgesproken dat als ze niet wilden, ze een knakworstje kregen en een toetje, omdat het allemaal ook onbekend was voor ze. Maar de ‚‚n at netjes een paar hapjes omdat ze wilde proeven. Die van 2 at eenhalf knakworstje en dat was het, wilde ook geen toetje ofzom :shock: Naja, ik ga het niet naar binnen duwen, dus jammer dan.

Komt mijn schoonzus haar net halen. 'Oja, T (van 2) moet binnenkort amandelen knippen. Haar broers hadden ook zo'n tijd dat ze geen warme dingen aten, en dat scheen door de amandelen te komen. Zijn heeft het waarschijnlijk ook, en ze heeft denk ik last van die dingen als ze iets warms eet.'

Oei :oops:

Nouja, het was leuk om te oefenen, maar liever een kindje van mezelf die ik geboren zie worden en daarna zelf op kan voeden ;)

Wij hoefden trouwens nooit ons bord leeg te eten. Ideaal :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 mei 2008 19:22

wij wel maar hebben er eigenlijk nooit problemen met eten thuis gehad maar wij lusten nu wel echt alle groenten en gerechten. En dat hopen wij ook zo met onze eigen kinderen te doen als we ze mogen krijgen.
Wij hebben aankomende zaterdag weer de oppas heerlijk!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 25 mei 2008 20:24

Ach, niet te veel aandacht aangeven. Hier is het ook wel een: lusse ikke nie. Nou dan hou je het bij aardappels. Een paar weken later is het: dat vind ik zoooooooooo lekker. En een week minder eten, krijgen ze dus niks van. Je moet het niet aanvullen met snoep, ze krijgen vanzelf honger. Bij dreiging ofzo houden ze toch stijf hun mond dicht en die strijd win je toch niet.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 mei 2008 20:27

ja ben ik het helemaal mee eens mijn broertje luste nooit geen prei mijn moeder zei dan ja we eten ierp en dan at hij het wel :lol:

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 25 mei 2008 21:03

Ik heb ook een nichtje dat vroeger al niks luste en het niet moest eten. Eet ze nu haast helemaal niks meer, bij rijst doet ze alleen appelmoes, rest vind ze niet lekker en hoeft het ook niet te proeven. Groenten ook net zo, lust ze maar paar soorten van.
Leef je droom.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 mei 2008 09:18

Het schijnt ook echt zo te zijn dat kleine kinderen bepaalde dingen niet lusten. Omdat het scherp is, of een smaak die nog niet bij hun smaakpapillen hoort ofzo. Dat schijnt sowieso zo te zijn met spruitjes. Dus kun je het kinderen ook niet kwalijk nemen.

Wij moesten altijd'één hap proberen. En als we het echt niet lustten, aten we altijd aardappels met appelmoes. Appelmoes is ook gezond hoor. Wij hadden nooit strijd over dat soort dingen, gewoon omdat mijn ouders die niet maakte (oke, eerlijk is eerlijk: mijn vader wel, maar daar luisterden we dan niet naar, want van mama hoefden we niet te eten, en die won ;) )
En het besef van gezond willen eten komt vanzelf. Mijn nichtje van 4 zei het gisteren:' Ik wil wel groenten eten, want dat is gezond.'
En idd, Pol, ze krijgen vanzelf honger. Als wij geen twee happen aten, kregen we geen toetje en geen snoepjes. Nou, na een week aten we echt wel ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 mei 2008 09:31

kga zo een was ophangen, boodschappen doen bij de AH (jokers plakken :D).... en voor de rest vandaag niet veel!

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 26 mei 2008 09:36

MissF schreef:Het schijnt ook echt zo te zijn dat kleine kinderen bepaalde dingen niet lusten. Omdat het scherp is, of een smaak die nog niet bij hun smaakpapillen hoort ofzo. Dat schijnt sowieso zo te zijn met spruitjes. Dus kun je het kinderen ook niet kwalijk nemen.

Dat klopt wel mijn zusje kon vroeger ook absoluut niet over zuurkool ondertussen is ze er overheen gegroeit.
Leef je droom.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 26 mei 2008 09:39

hier eet milan al een hele tijd niet savonds... hij moet 5 happen nemen dan krijgt hij een toetje... maar hij zegt bij voorbaat al.. nou dan hoeft milan geen toetje... zo eet hij dus al weken geen avondeten! blijkbaar kunnen ze het lang volhouden...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 26 mei 2008 10:13

Uit een opvoedkundig boekje:

Zo blijft eten gezellig:
- Schep kleine beetjes van alles op het borte van je peuter
- Straf het kind niet door hte vlees of het toetje niet te geven als de groente oid niet op is. Eten is gezellig, een sociaal gebeuren.
- Stel voor jezelf een tijd, bv 15 of 20 min dat je kind aan tafel moet blijven zitten. Ga nooit met eten achter je kind aanlopen.

Laat je niet verleiden om een dwarse pueter die niet wil eten, de macht te geven om het ongezellig te maken!
'Nee' zeggen tegen eten is een machtig wapen voro een peuter, hoe minder druk je legt op het leegeten van het bordje hoe minder je kindbde behoefte zalvoelen om daar zijn eigen wil tegenover te zetten.

:wink:

Vandaag behoorlijk wat was weg te werken, maar doe dat lekker vanavond als Sarah op bed ligt. Nu vouw ik het op en gooit zij het weer op de grond :roll: :lol:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 mei 2008 10:17

heerlijk de was hangt weer! Nu nog ff opruimen en dan vindt ik het wel weer welletjes voor vandaag.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 26 mei 2008 10:34

Heb vorige week mn huishoudelijke hulp ( na 2x) verteld dat ze niet meer hoefde te komen. Ik was absoluut niet tevreden. Ze maakte schoon voor het oog. Ze ging het hele huis door in 2 1/2 uur. de badkamer in een kwartier. Daarbij kwam ze ook steeds te laat en ging eerder weg. Ik had het helemaal geschoten met haar. Ten ik vertelde dat ze niet weer hoefde te komen, was ze nog boos ook.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 mei 2008 10:39

dat is juist het lastige met particuliere hvz-ers.

Ik werkte ook bij een gezinnetje en daar deed ik in 2 uur, de 2 bovenverdiepingen (stoffen + stofzuigen) en de badkamer. En heel soms nog andere werkzaamheden.

Terug naar “Archief”