Internetrelatie meestal snel weer uit

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 mei 2008 22:20

kwebbel schreef:bij ons is het ook goed gegaan, wij kennen elkaar ook via internet! En ik ben blij dat ik m ooit ontmoet hebt! Wij hebben het voorrecht gehad dat het goed is gegaan en uiteindelijk getrouwd zijn.. maar dat neemt niet weg dat ontmoeten via internet gewoon gevaarlijk is.. je weet nooit wie er achter die naam schuilt. Ik heb de hand van God op m'n schouders gehad. Ik heb m ontmoet in m'n oude woonplaats, ik ben in zijn auto gestapt en we zijn weggegaan. Iedereen verklaarde mij voor gek maar uiteindelijk zijn ze wel blij voor mij! (is altijd zo :mrgreen: )

Kijk, dit soort verhalen vind ik mooi. Iedereen heeft namelijk zo'n stemmetje van binnen, zo'n gevoel. Een stem zonder woorden. Die je precies vertelt of je in moet stappen of niet. En of je iemand nu via internet leert kennen of niet: luister altijd naar die stem.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 25 mei 2008 22:32

Galateia schreef:
kwebbel schreef:bij ons is het ook goed gegaan, wij kennen elkaar ook via internet! En ik ben blij dat ik m ooit ontmoet hebt! Wij hebben het voorrecht gehad dat het goed is gegaan en uiteindelijk getrouwd zijn.. maar dat neemt niet weg dat ontmoeten via internet gewoon gevaarlijk is.. je weet nooit wie er achter die naam schuilt. Ik heb de hand van God op m'n schouders gehad. Ik heb m ontmoet in m'n oude woonplaats, ik ben in zijn auto gestapt en we zijn weggegaan. Iedereen verklaarde mij voor gek maar uiteindelijk zijn ze wel blij voor mij! (is altijd zo :mrgreen: )

Kijk, dit soort verhalen vind ik mooi. Iedereen heeft namelijk zo'n stemmetje van binnen, zo'n gevoel. Een stem zonder woorden. Die je precies vertelt of je in moet stappen of niet. En of je iemand nu via internet leert kennen of niet: luister altijd naar die stem.

_o_
Dat zouden meer mensen moeten doen!
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 25 mei 2008 22:48

Galateia schreef:Kijk, dit soort verhalen vind ik mooi. Iedereen heeft namelijk zo'n stemmetje van binnen, zo'n gevoel. Een stem zonder woorden. Die je precies vertelt of je in moet stappen of niet. En of je iemand nu via internet leert kennen of niet: luister altijd naar die stem.
Ja, want het gevoel is in dit soort zaken ook zo betrouwbaar. :roll:

Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 25 mei 2008 22:52

Niet altijd nee, maar je kunt ook te rationeel zijn. Dat breekt heel vaak op. Liefde en gevoel gaan hand in hand, waarom zou je dan niet luisteren naar je gevoel?!?

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 25 mei 2008 23:03

Abdijbiertje om 1:00 schreef:Niet altijd nee, maar je kunt ook te rationeel zijn. Dat breekt heel vaak op. Liefde en gevoel gaan hand in hand, waarom zou je dan niet luisteren naar je gevoel?!?

agree! Al is er natuurlijk ook nog dan het gevoel dat het wel eens niet goed zou kunnen zijn om bijv in een auto te stappen, ook dat moet je niet wegstoppen..

Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 25 mei 2008 23:05

Wat bedoel je precies?

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 25 mei 2008 23:07

Het gevoel dat je jezelf ook aan kan praten dát het goed zit omdat je het nou eenmaal zo graag wilt....of het waarschuwende stemmetje dat je uit moet kijken...

Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 25 mei 2008 23:09

linde schreef:Het gevoel dat je jezelf ook aan kan praten dát het goed zit omdat je het nou eenmaal zo graag wilt....of het waarschuwende stemmetje dat je uit moet kijken...

Dat klopt. Het eerste is natuurlijk heel erg gevaarlijk. Je stuurt je gedachten automatisch een richting in waar je hem wil hebben. "De wens is de vader van de gedachte". Maar als dat waarschuwende stemmetje (dat op een gegeven moment moet doordringen) dan niet komt, óf het komt, maar het verdwijnt... wat dan?

Collateral

Berichtdoor Collateral » 25 mei 2008 23:10

Dan ben je in de spreekwoordelijke aap gelogeerd.

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 25 mei 2008 23:12

Tja, dat is lastig! Waarschijnlijk zit je helemaal niet te wachten op zo'n waarschuwend stemmetje op dat moment.

Ik denk dat we aan de 'Grote Regisseur' van ons leven mogen vragen ons te helpen bij die keuzes en het herkennen en erkennen van die stemmetjes, niet dat het dan zo makkelijk wordt of kant en klaar aangereikt wordt! Mij geeft dat persoonlijk wel de rust.

Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 25 mei 2008 23:13

Dat hoeft natuurlijk niet :wink:. Vaak heb je een waarschuwend stemmetje omdat je bang bent voor dat wat er eventueel komen gaat. Daar hoef je niet altijd naar te luisteren lijkt me.

Edit: Reactie op Collateral
Laatst gewijzigd door Abdijbiertje om 1:00 op 25 mei 2008 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 25 mei 2008 23:13

Collateral schreef:Dan ben je in de spreekwoordelijke aap gelogeerd.

Even offtopic ik hoorde gisteren waar die uitdrukking vandaan komt :mrgreen: erg leuk..

Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 25 mei 2008 23:14

linde schreef:Tja, dat is lastig! Waarschijnlijk zit je helemaal niet te wachten op zo'n waarschuwend stemmetje op dat moment.

Ik denk dat we aan de 'Grote Regisseur' van ons leven mogen vragen ons te helpen bij die keuzes en het herkennen en erkennen van die stemmetjes, niet dat het dan zo makkelijk wordt of kant en klaar aangereikt wordt! Mij geeft dat persoonlijk wel de rust.

Mij ook. Het helemaal overgeven klinkt allemaal zwaarmoedig enzo, maar ik heb er inderdaad erg veel rust bij gekregen in de momenten dat het speelde.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 25 mei 2008 23:22

De Grote Regisseur regisseert, de kleine aap acteert. Dat relativeert sowieso de gewichtigheid van de 'eigen' keuze al wel. :)

(Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd naar de herkomst van de eerdergenoemde uitdrukking. ;/ )

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 26 mei 2008 06:19

Marnix en Jo'tje: kennen jullie elkaar van een meeting dan? Anders hoor je toch helemaal niet op die lijst of ben ik dan weer een zeurpiet...

Terug naar “Archief”