Wij mochten vroeger van opa ook niet in de kamer eten. Mijn opa en oma hadden heel hun huis helemaal niet meer op kids aangepast, ze hadden een erg mooi huis, met een prachtige inrichting, inclusief lichte vloerbedekking en bloemenbanken. Echt supergaaf, maar niet voor kinderen. En ik gaf ze ook wel groot gelijk, want ze waren uit de kids, dus logisch dat je het dan lekker doet zoals je wilt. Maar wij moesten altijd in de keuken met koekjes en drinken. Want stel dat er iets overheen gaat...
Mijn oma heeft dat nooit gezegd, maar toen mijn opa nog leefde was hij er ook wel van. Ik snap dat best. Nu woont mijn oma in een appartement en heeft allemaal nieuwe meubels, ik snap best dat ze geen kruimels tussen de bankkussens wil. Ze is 72, dan mag ze toch eindelijk wel een kinderloos huis hebben
Maargoed, ieder zijn ding. Ik zet gewoon alles weg wat breekbaar is, zoals dit weekend. Maakt me niks uit. En mijn ouders leggen ook bewust geen vijver aan, voor het geval ze ooit kleinkinderen krijgen. Maar als ze 70 zijn, dan vind ik dat ze geen rekening meer hoeven te houden met kleinkinderen hoor, dan moeten ze lekker doen wat ze willen, en moeten 'wij' ouders daar maar op inspringen, dat ze bij opa en oma niet met koekjes mogen al mag het thuis wel.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...