Moderator: Moderafo's
Optimatus schreef:Ik vraag me af waarom homo's altijd weer ter discussie worden gesteld. Wat zou het Rouvoet kunnen schelen of een partijlid het thuis met een man of een vrouw doet? Als die man z'n werk maar goed doet.
TKF schreef:Zullen we weer teruggaan naar het onderwerp: het al dan niet (meer) stemmen van de CU n.a.v. het standpunt over homoseksualiteit van de commissie-Cnossen?
esli schreef:Alphonsus schreef:esli schreef:Ik vind het een bijzonder slechte vergelijking: een pedofiel die lesgeeft op een school en een homo in de politiek. Een pedofiel kan een gevaar vormen en de school heeft de taak om 'hun' kinderen te beschermen hiervoor. Ik mis het verband met de homo in de politiek.
En nogmaals er zijn christenen die een homoseksuele relatie niet afkeuren op grond van de Bijbel, het is een interpretatie kwestie. Het lijkt me goed dat de CU niet voor iedereen die in de politiek aktief wil zijn beslist hoe zij de bijbel behoren te interpreteren.
Het makkelijkste is het om het een interpretatie kwestie te noemen.
Gods woord geeft duidelijk aan dat man en vrouw voor elkaar geschapen zijn. De schandelijkheid waar Paulus over spreekt m.b.t. een homoseksuele relatie is duidelijk genoeg. Dus geen kwestie ven interpretatie. Het is een kwestie van zich niet willen buigen onder de autoriteit van Gods woord.
Sorry mod, nog een reactie.
Jij zegt dat het duidelijk is, ik zeg van niet en vind het duidelijk dat het in deze teksten niet om relaties gaat. Een verschil van mening lijkt mij heel duidelijk wijzen dat het hier niet om feiten gaat maar om interpretatie.
keessie schreef:TKF schreef:Even een feitje tussendoor: in de peilingen is de CU gestegen.
In week 19 zou volgens de Politieke Barometer 4,1% van de kiezers CU stemmen en zou de CU 6 zetels halen.
De uitslag van de peiling van 22 mei geeft aan dat de CU 5,6% van de stemmen zou halen en 8 zetels behaald.
De positie van de SGP blijft ongewijzigd.
(Bron: http://www.politiekebarometer.nl/)
Opmerkelijk is dat het RD hierover niet kopt (zoals eerder het geval was) in tegenstelling tot de berichten over het homobeleid.
Groot gelijk dat ze er niet over koppen. Peilingen zijn onbetrouwbaar.
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Denkertje21 schreef:Maar alsm ik veel van deze snoeiharde veroordeling hier lees, zou er voor mij eigenlijk nergensplaas zijn. Tja, misschien thuis, maar maak vooral geen gebruik van de talenten die je van God hebt ontvangen! Draag vooral Zijn Evangelie niet uit, want daartoe heb je het recht niet als homo. Toch?
Flappie schreef:Denkertje21 schreef:Maar alsm ik veel van deze snoeiharde veroordeling hier lees, zou er voor mij eigenlijk nergensplaas zijn. Tja, misschien thuis, maar maak vooral geen gebruik van de talenten die je van God hebt ontvangen! Draag vooral Zijn Evangelie niet uit, want daartoe heb je het recht niet als homo. Toch?
Overdrijven is ook een vak natuurlijk. Overigens, er is toch een christelijke partij die hier helemaal geen punt van maakt, namelijk het CDA? Dus waarom zou er voor jou nergens plaats zijn.
Boekenlezer schreef:Van mij mag het ook wel wat minder, altijd die homoseksuele onderwerpen in het nieuws. Momenteel verschijnt het ene na het andere artikel over deze CU-kwestie. Een tijdje geleden had je dat geschil in de Anglicaanse kerk. En zo is er ongetwijfeld nog wel meer te noemen. Je gaat je onderhand afvragen of het nog wel normaal gevonden wordt om als man wat voor een vrouw te voelen!
Die opmerking over Rouvoet is natuurlijk wel erg kort door de bocht. (Al kan het Rouvoet misschien weinig schelen, maar daar gaat het me even niet om.) Als je met elkaar afspreekt om orthodox-christelijke partij te zijn, die voor bepaalde zaken staat, dan moet je je daar ook aan houden! Anders ben je niet consequent, en dus niet geloofwaardig. Voor die onverschillige houding die jij aanprijst hebben we in Nederland wel andere partijen!
Misschien niet, maar ze zitten wél in de regering en kunnen daar meer van hun agenda bereiken dan in de oppositiebankjes. Regeren is nu eenmaal compromissen sluiten.
Toetsenbord schreef:Misschien niet, maar ze zitten wél in de regering en kunnen daar meer van hun agenda bereiken dan in de oppositiebankjes. Regeren is nu eenmaal compromissen sluiten.
Al is het ten zeerste de vraag of je in zo'n regering als de CU nu zit, temidden van de compromissen, je eigen geluid nog wel voldoende kunt laten horen. Je loopt natuurlijk op een moment ook het risico dat je terwille van de compromissen je eigen principiële standpunten gaat herzien...
rafaell schreef:Toetsenbord schreef:Misschien niet, maar ze zitten wél in de regering en kunnen daar meer van hun agenda bereiken dan in de oppositiebankjes. Regeren is nu eenmaal compromissen sluiten.
Al is het ten zeerste de vraag of je in zo'n regering als de CU nu zit, temidden van de compromissen, je eigen geluid nog wel voldoende kunt laten horen. Je loopt natuurlijk op een moment ook het risico dat je terwille van de compromissen je eigen principiële standpunten gaat herzien...
Hoezo? Je kunt ook prima compromissen sluiten zonder principiële punten uit je eigen programma te halen. Dan heb je zelfs nog meer om mee in te zetten in de onderhandeling.
Denkertje21 schreef:Ik wil helemaal niet naar het CDA. Ik voel me thuis bij een bijbels principiële partij als de CU! Net zoals ik mij thuis voel in mijn reformatorische kerk.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten