Gezin en huishouding deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 24 mei 2008 15:08

M'n broer kookt en doet de boodschappen
M'n schoonzus ruimt het huis op
De was doen ze samen.

Ik vind het leuk verdeeld :D
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 24 mei 2008 15:46

hmm ik zit mezelf de hele dag al te motiveren wat nuttigs te gaan doen in het huishouden :shock: nou heb k eerst maar boodschappen gedaan mét wat lekkers soort van beloning voor als ik het gedaan heb :mrgreen:
(en dan ben ik nóg op refoweb)

Zucht...ik word noooit een goede huisvrouw :?

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 24 mei 2008 16:51

@lechat, Het eerste jaar van ons trouwen hebben wij gewoon allebei buitenshuis gewerkt, maar m'n man heeft nooit iets hoeven doen in het huishouden.
Vind het dan zo vervelend voor hem als ik zou vinden dat het niet naar me zin gaat, dan moet ik weer zeggen hoe ik het graag hebben wil, nee dat vind ik niks, kan je het beter zelf doen.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 24 mei 2008 17:17

Maar het is toch het huis van jullie allebei. Ik vind echt dat je dan allebei verantwoordelijk ben voor het huis. En dat je het ook allebei op je eigen manier mag doen, logisch dat je het anders doet. Blijkbaar vind je man als hij het anders doet dat beter of prettiger, wat is het probleem? En als je iets echt irritant vind kan je dat gewoon zeggen toch, dat doen wij ook wel, maar het is ook een btje aanpassen.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 24 mei 2008 17:57

Ik doe het ook liever zelf. Mijn man wast af en zet de container op de stoep op de juiste dag (en zelfs dat moet ik tegen hem zeggen) en dat is het wel weer. Maar weet je, het scheelt een hoop ruzies als je het gewoon zelf doet.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 24 mei 2008 18:05

Nou precies, dat is zeker waar van dat ruzie maken daarover, vind dat het huishouden ook helemaal niet waard om er ruzie door te krijgen.
En ik weet wel, als je het op een normale manier zegt dat je graag wil dat je man het stofzuigen bijvoorbeeld anders moet doen, dan kan er niet veel ruzie ontstaan, maar toch, als je steeds moet zeggen je wilt dat hij het anders doet, dan gaat dat toch wrijven.
Nee hoor, ik doe het gewoon zelf, scheelt een hoop gezeur.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 mei 2008 18:13

Tjonge, hier loopt het vandaag ook prima. Ik heb de meiden op bed gelegd (de ‚‚n al jankend en gillend, omdat ze geen toetje kreeg omdat ze niet at, haha, ik vind dit vreselijk, dat opvoedgedoe ;) ) en toen ik beneden kwas was alles netjes. Terwijl we allebei helemal doodmoe waren.

Wij doen het niet echt samen. Tenminste, door de weeks doe ik alles, koken enzo. En als ik overdag niet heb gewerkt kook ik en ruim ook de vaatwasser in. Als ik ook overdag heb gewerkt doen mijn wederhelt de vaatwasser.
Ik vind het wel zo eerlijk, hij werkt 5 dagen per week, ik maar 3,5. Dus ik zou het zeer oneerlijk vinden als hij nog boodschappen zou moeten doen of zou moeten schoonmaken. Die tijd komt vast nog wel een keer.

Op zondag ben ik altijd vrij, dan doet hij alles :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 24 mei 2008 21:01

uhm je mag een kind ook nooit straffen door geen toetje te geven als het niet gegeten heeft. Je kunt beter geen snoep geven, eerder naar bed doen of laten afwassen ofzo :) Dus ik zou ook al jankend en gillend naar bed zijn gegaan :mrgreen: Nee hoor, tis vervelend af en toe, maar volgens de 'regels' mag je nooit een kind dr toetje afpakken als het niet eet 8)

Vlieger heeft hier de dweil doorheen gehaald en ik de was opgehangen. Vond het wel netjes verdeeld.
Meestal is het hier: die kookt hoeft niet op te ruimen en de vaatwasser te doen. Werkt prima.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 24 mei 2008 21:02

welke regels? en waarom zou dat niet mogen?

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 24 mei 2008 21:38

als je het toetje 'afpakt' ondervinden ze gelijk de gevolgen.
Als ze om 8u geen snoepje/koekje of wat dan ook mogen,omdat ze om half 6 niet gegeten hebben, zien de kinderen geen verband meer tussen de 2. En heb je 2x strijd....
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 24 mei 2008 22:01

Ik moest vroeger een toetje eten, maar wilde dat helemaal niet! Ik had dat wel een mooie straf gevonden, geen toetje:)

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 24 mei 2008 22:42

esli schreef:Ik moest vroeger een toetje eten, maar wilde dat helemaal niet! Ik had dat wel een mooie straf gevonden, geen toetje:)

Daar heb ik nog nooit van gehoord een toetje moeten eten. Je bedoelt dan yoghurt ofzo? Wij moesten dat niet, maar als we ons bord niet leegaten mochten we het ook niet.
Leef je droom.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 25 mei 2008 06:21

Lijkt mij ook 't meest logische toch? Als je vol zit prima, maar dan kan er toch ook geen toetje bij?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 mei 2008 09:38

Die regel wordt juist wel veel toegepast. Wij kregen altijd een toetje als we bijvoorbeeld 2 happen groenten op hadden. Een toetje is geen 'eten', maar een extraatje, als je goed gegeten hebt. Vind ik :)
Ik heb zo vaak geen toetje op. Kom op hoor, het kind is bijna 3, die weet echt wel dat ze wat moet eten, dat moet ze van haar moeder ook gewoon.
Maar het is wel lastig met andermans kids. Ik doe helemaal niet zoals ik het zelf zou doen, want het zijn mijn kinderen niet. Ik ga echt niet superstreng zijn, want dat vind ik sneu. Die arme kids zitten ook maar een weekend met ons opgescheept, omdat hun ouders weg zijn. Da's ook helemaal niet makkelijk voor ze denk ik.

Maargoed, alles is hier weer netjes. Da's ideaal aan kids: we konden niet samen naar de kerk. Dus ik ben gegaan, en mijn wederhelft heeft alle troep van gisteravond opgeruimd. Heerlijk zeg :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 25 mei 2008 11:02

Wel ideaal missF, een weekendje proefdraaien :mrgreen:

Gelukkig heb je de babyfase overgeslagen anders had je ws ook nog eens niet geslapen 8)

Terug naar “Archief”