Gezin en huishouding deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 24 mei 2008 11:01

ik had toen ik 16 was (ofzo) al een stel borden gekocht bij de hema, creme kleur met een rose bloemetjes rand. Die is natuurlijk niet meer te krijgen, maar wel dezelfde vorm, ook creme kleurig met helemaal een effen rand. Staat er goed bij. Kan je het ook leuk afwisselend dekken. Voor de rest geen kopjes en schotels enzo brrr. Ik word al helemaal eng als we bij oma's op de koffie gaan en dan dat geklungel en gerinkel met kopje en schoteltje. Wij hebben van die piccardi mokken in rose en donkerbruin en voor de rest op het moment en allegaartje aan glazen. Moet er daar nodig wat van bij halen, maar wil wel leuke en die heb ik nog niet gezien.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 mei 2008 11:04

ik moest vanmorgen werken en mijn man was al goed uitgeslapen om 7uur dus die ging al uit bed en die heeft eens even het huishouden gedaan!!
2 wassen opgehangen
hele huis gezogen!
keuken en bijkeuken gedweild
badkamer opgeruimd en schoongemaakt!
boodschappen gedaan

Toen ik dat zag zei ik gelijk heb je iets goed te maken :P :lol:
Maar dat was niet zo zei hij. Wel heerlijk in een opgeruimd huis te komen en niks meer te hoeven doen alleen lekker koken vanavond

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 24 mei 2008 11:06

liefie schreef:ik moest vanmorgen werken en mijn man was al goed uitgeslapen om 7uur dus die ging al uit bed en die heeft eens even het huishouden gedaan!!
2 wassen opgehangen
hele huis gezogen!
boodschappen gedaan

Maar dat was niet zo zei hij. Wel heerlijk in een opgeruimd huis te komen en niks meer te hoeven doen alleen lekker koken vanavond

goed opgevoed zeg!
Dit heeft de mijne dus nog nooit gedaan, zelfs niet in de kraamweken.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 mei 2008 11:07

'Pff, en hier blijft het een zooitje. We hebben natuurlijk niet zo'n enorm huis, dus de poppen blijven ergens slingeren, en de kinderwagen staat midden in de kamer. Nu zijn ze weer druk met de poppen in bad doen, dus is de badkamer ook een waterballet.
Ach, het scheelt me niet zo, ik vind het super gezellig, die twee kleine meiden, maar ik kan me nu voorstellen dat kinderen heel wat meer bende geven dan als je met zn tweetjes bent!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 mei 2008 11:10

rosekapje schreef:
liefie schreef:ik moest vanmorgen werken en mijn man was al goed uitgeslapen om 7uur dus die ging al uit bed en die heeft eens even het huishouden gedaan!!
2 wassen opgehangen
hele huis gezogen!
boodschappen gedaan

goed opgevoed zeg!
Dit heeft de mijne dus nog nooit gedaan, zelfs niet in de kraamweken.

haha ja maar ik heb er niks voor gedaan en had ook echt zo iets van toen ik thuis kwam wat is dit! Meestal ligt hij s zaterdags morgens tot een uur of 10 in bed.
ALs hier de oppaskindjes zijn ligt er ook echt overal speelgoed maar goed is alleen maar gezellig en zo weer opgeruimd

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 24 mei 2008 11:15

Beiden hadden wij nog oud spul, goedkope borden, glazen, bestek etc. uit onze studententijd. Nu wel beide werken en geld hebben, hebben we mooie spullen gekocht. En dat is toch wel een veraangenaming van de maaltijden.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 24 mei 2008 11:25

vlieger moet wel in de kraamweek :? Maar normaal doet hij ook wel iets in het huishouden hoor, tis hier altijd opgeruimd als ik van boven kom en Sarah op bed ligt. Dan rommel ik nog even boven zodat ze mij hoort en ruimt vlieger het beneden op.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 24 mei 2008 11:29

Het huishouden moet je gewoon samen doen. Net als het zorgen voor het inkomen, je moet allebei je talenten ontplooien.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 mei 2008 11:31

gelukkig wordt dat bij ons wel gedaan alleen mijn man werkt wat uren meer en ik doe iets meer in het huishouden omdat ik minder werk :D

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 24 mei 2008 12:25

@Liefje, wat een verwennerij zeg!
Heerlijk zo'n man.
Dat doet die van mij niet hoor, hoeft ook niet, vind als ik het zelf gewoon kan dat ik het dan gewoon zelf moet doen.
Denk dat als hij het doet, dat het dan toch niet naar mijn zin is :oops:
Als ik ziek ben is het lastig, want dan blijft alles liggen, maar dat doen we dan wel weer als ik beter ben.
Zou er ook wel erg aan moeten wennen denk ik als m'n man het huishouden mee zou doen :oops:

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 24 mei 2008 12:54

@Tuinfluiter: En als jullie evenveel buitenshuis (zouden) werken? Vind je er dan ook niet iets voor te zeggen om het huishouden ook eerlijk te verdelen?

Ik zal t.z.t. echt niet moeilijk gaan doen over de manier waarop mijn gade het huishouden zou doen... ben zelf allang blij als er überhaupt iets gedaan is. De manier waarop boeit me echt niet :wink:.
'k Ben vandaag voor mijn doen heel actief geweest: een afwas van 3 dagen weggewerkt, daarna zelfs de gootsteen geschuurd :roll: :wink:, gestofzuigd en m'n badkamerspiegel en wastafel opgepoetst, oh ja, en ook nog een was gedraaid. Gisteren de badkamer verder al gedaan.. maar dan heb ik ook wel weer genoeg in 't huishouden gedaan voor minimaal een week.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 24 mei 2008 13:33

de manier waarop boeit me echt wel! Hij moet het wel goed doen, anders kan ik het net zo goed zelf doen.

De manier waarop hij vaatdoeken opvouwt is totaal anders dan mijn manier, dat vind ik niet zo erg, maar de handdoeken in de douche moeten bv wel op mijn manier anders passen ze niet in de kast :)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 mei 2008 14:04

mijn man die is juist heel precies dus dat is makkelijk maar hij heeft het allemaal uit zijn eigen gedaan dus dat is gewoon geweldig!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 24 mei 2008 14:11

Hmm...Het eerste wat ik vroeg voor mn uitzet, was toch wel mijn servies! Dat vond ik ook het leukste en het handigste om mee te beginnen..!
Daarna komen de handdoeken, en de rest wel, als ik mn servies maar compleet heb.
Maar helaas...hij is nog steeds niet compleet. Ik wil een 9-delig servies, dus daar komt dan ook wel heel wat bij kijken. Maar we zijn inmiddels over de helft :)

Onze bestekcassette en pannenset vond ik trouwens ook erg belangrijk. ik hou er niet van om zomaar alles over en nergens vandaan te scharrelen, dus heb liever één geheel. We hebben een Habonne Primo pannenset en Sola bestekcassette bij Hensbergen in Sliedrecht gekocht.
Afbeelding

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 24 mei 2008 15:01

lammetje schreef:de manier waarop boeit me echt wel! Hij moet het wel goed doen, anders kan ik het net zo goed zelf doen.

De manier waarop hij vaatdoeken opvouwt is totaal anders dan mijn manier, dat vind ik niet zo erg, maar de handdoeken in de douche moeten bv wel op mijn manier anders passen ze niet in de kast :)

Dan zeg je toch: 'het maakt me niet uit hoe je ze opvouwt, als ze maar in het kastje passen' :wink:
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Terug naar “Archief”