Gezin en huishouding deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 mei 2008 11:06

wij hebben ook geen servies.

gewoon borden hier van en mokken etc.... van alles en nog wat bij elkaar.

al heb ik wel wat bij de xenos vandaan.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 23 mei 2008 11:06

Wat is er mis met het servies van de IKEA?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 23 mei 2008 11:24

Niets, maar ik vind het niet mooi en ook omdat ik die optie al kende :wink:

Mocht ik niets betaalbaars vinden ga ik zo'n €25,- pakket halen en sparen voor iets moois.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 23 mei 2008 11:37

Ik heb vandaag 2 wassen gedraaid en die hangen nu buiten te drogen. Twee wassen weggestreken. Kind gebadderd. badboel opgeruimd, gelijk ff de wasbak weer schoongemaakt. Onze slaapkamer aan kant gemaakt + onze kledingkast. Alles eruit gemikt op het bed, de kast uitgelapt en alles er weer netjes in. Ik heb trouwens eerst de kast gedaan en daarna de slaapkamer hoor.

Ik heb deze week een kastentic, heb alles kasten boven gehad. Zometeen hoop ik 1 van de 2 boekenkasten te kunnen doen.
@ juultje, de binnenkant van de kastjes doe ik als ik zin heb, maar wel een aantal keren per jaar.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 mei 2008 11:48

Ik heb het ook van Xenos vandaan. 10 dinerborden, 10 ontbijtborden en 10 gebaksborden. Het nadeel daaraan is, dat als het servies eruit is, je dus niets meer bij kunt kopen.
Ik heb mijn goede glazen in een vitrinegedeelte van de kast gezet, maar ik baal ervan, want van elk soort is wel eentje kapot. En dat staat weer niet af. Maarja, om nu overal 6 nieuwe van tekopen, dat vind ik echt raar.
We hebben ook 4 oude glazen zeg maar, die we zelf altijd gebruiken. En in de garage staat nog een doos met 12 longdrinkglazen van de Makro. voor als we echt veel mensen oevr de vloer hebben. Die dingen kosten trouwens amper iets. Da's ook leuk voor servies!!
Maar dan moet je wel een Makro pas hebben
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

sela

Berichtdoor sela » 23 mei 2008 11:59

L'être extraterrestre schreef:Niets, maar ik vind het niet mooi en ook omdat ik die optie al kende :wink:

Mocht ik niets betaalbaars vinden ga ik zo'n €25,- pakket halen en sparen voor iets moois.

marktplaats? 2e hands servies hal?

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 23 mei 2008 12:12

Ik heb het ook van Xenos vandaan. 10 dinerborden, 10 ontbijtborden en 10 gebaksborden. Het nadeel daaraan is, dat als het servies eruit is, je dus niets meer bij kunt kopen.

Dat is juist leuk, stap je toch weer langzamerhand over op iets anders? :)
pobody's nerfect

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 mei 2008 12:21

Ja, dat is ook wel zo, maar ik wil wel alles van hetzelfde. Dus dan zou ik in één keer over moeten stappen, en das best prijzig.
Maargoed, toen ik mijn servies kocht, had nooit iemand het nog gezien. Nu zie je het overal, in alle winkels, dus ik kan zo iets bijkopen in een andere winkel als het nodig is.
Er is maar weinig van servies wat ik echt leuk vind eigenlijk. Ik vind het al snel truttig
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 23 mei 2008 12:49

ik kan me er echt neit druk om maken hoe mijn servies eruit ziet...

we hebben van alles wat :mrgreen:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 mei 2008 12:59

Mijn moeder wilde mij op een gegeven moment wel een begin van een servies geven ;) Dus toen zijn we wezen kijken wat ik mooi vond. Het werd een roomwit servies wat o.a. te koop is bij Dille & Kamille, heel basic maar wel elegant. Ik heb er vooral borden van gekocht en wat schaaltjes en mokken. We hadden alleen hele lelijke borden en die was ik op een gegeven moment zat. Het kost wel wat, maar je kunt er ook lang mee doen. Ik heb 't vooral betaald van cadeaubonnen.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 23 mei 2008 13:35

In 3 jaar voor ons trouwen hebben we alles bij elkaar gespaard, stofzuiger tot aardappelschilmesjes toe. Drie maanden voor ons trouwen ben ik naar de xenos gereden en heb me auto volgeladen met van alles 8 stuks. Was niet eens een groot bedrag kwijt en het was precies wat ik wilde hebben. Vierkant, lekker eigenwijs dus :lol: . Khad in de afgelopen jaren niets gezien wat ik echt mooi vond en vola...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 23 mei 2008 14:07

Afbeelding

M'n lover en ik hebben dit servies pas gekocht. Zag het en dacht; dit moet het worden! Vonden we allebei, dus toen maar gekocht. Was niet duur en gewoon het leukste wat we zagen :D
Te koop bij Intratuin - aan de Dis en volgens mij zag ik pas ook een paar dingetjes van het servies te koop bij blokker.
't heet trouwens Squito Yong.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 23 mei 2008 14:09

Afbeelding

deze vind ik echt super leuk :D kan je een koekje bij op het schoteltje leggen. 8)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 23 mei 2008 14:11

Onwijs gaaf servies, Jannoek!

Alleen wat moet je nou met van die kleine 1-sloks-kopjes? Als wij hier thee drinken dan komt dat in grote mokken en wordt met halve emmers tegelijk naar binnen gegoten.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 23 mei 2008 14:25

haha, ik ben ook van de grote sloten :D maar we vonden die espresso kopjes zo schattig... :mrgreen: en ze waren echt super goedkoop, dus toen maar gekocht. Hebben ook een nespresso apparaat (mjam) en dan is het wel handig. :) De rest lijkt misschien klein maar is dat niet echt, zijn fatsoenlijk grote koppen want vind kleine kopjes te irritant, moet je te vaak bij vullen. :D

Terug naar “Archief”