wauw kipje, heftig!! Heb bewondering voor je, het moet heel moeilijk zijn om bijv. mensen die dicht bij je eigen leeftijd in de buurt komen, die wellicht ongeneeslijk ziek zijn... mensen van buitenaf zeggen wel eens tegen mij: Je zit tegen je toekomst aan te kijken (ouderenzorg) en dan denk ik wel eens; ja ze hebben nog gelijk ook! NIet echt positief somskwebbel schreef:kipje18 schreef:Ik ben verpleegkundige in een ziekenhuis. Ik werk op een chirurgische afdeling. Waar ik dus dagelijks te maken krijg met mensen die geopereerd worden. Is heel leuk en erg afwisselend. Soms ook moeilijk als je te maken krijgt met vrouwen die op jonge leeftijd borstkanker krijgen.
Volgende maand start ik met de opleiding tot oogheelkundig chirurgisch assistent. Ik ga dan op de ok werken, en assisteren bij staaroperaties. En dan uiteindelijk 1x per maand voor vast, en de rest als invalskracht werken. Bij ziekte en vakanties. Daarnaast blijf ik gewoon op de afdeling werken.

Kwebbel, die vraag krijg ik ook nog wel eens. Omdat de leeftijd erg varieerd bij ons op de afdeling. Maar het kan soms ook wel mooi zijn, als je merkt hoe positief ze kunnen blijven, ondanks alles wat ze hebben meegemaakt. Vaak zeggen ze, we hebben kinderen en daar gaan we voor.