Gezin en huishouding deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 mei 2008 10:05

Zo, in recordtempo, anderhalf uur het hele huis gehad. Niet supergoed, maar maakt niet uit.
Ik zat een beetje in de stress, want mijn wederhelft zei dat mijn schoonzus met kids vanmiddag langs zou komen, rond een uur of half 2. En het was nog een vreselijke bende. Maargoed, nu komen ze vanavond pas. Pffff, kan ik lekker nog een tijdje niks doen :) En alles is toch weer netjes :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 mei 2008 10:12

dat is nog eens lekker... ik hoef hier alleen nog maar toilet, badkamer (lees wastafel) schoon te maken. en de bedden nog op te maken maar dat is zo gebeurd. En miss. nog even met de stofzuiger de boven verdieping te doen!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 23 mei 2008 10:26

heb gister de wc's gedaan, vandaag het bed afgehaald en dat ga ik vanavond met vlieger opmaken, want ik trek het niet alleen.
Gister heeft vlieger gestofzuigd, vandaag dus alleen even vegen en morgen dweilen.

De keukenkastjes gaan hier eens int jaar hooguit volgens mij, tegen de tijd dat ik weer nesteldrang krijg :mrgreen: maar die met de kruiden en bloem/meel waar veel troep in ligt gaan wel heel wat vaker, even snel.

Voordeel, ik doe de keukenkastjes alleen als de vaatwasser helemaal vol staat, heb ik weinig in de kast staan. En bij mn servies glazen die bijna nooit gebruikt worden kom ik helemaal nooit, is bovenste plank dus zie ik ook niks liggen 8) (zonde zo'n servies wat daar maar staat, maar voordeel, hij was goedkoop)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 mei 2008 10:31

Ik doe mijn keukenkastjes bijna elke maand wel. Vooral de planken met vooraad, zoals suiker enzo. De planken met glazen wat minder snel.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 23 mei 2008 10:33

lammetje schreef:En bij mn servies glazen die bijna nooit gebruikt worden kom ik helemaal nooit, is bovenste plank dus zie ik ook niks liggen 8) (zonde zo'n servies wat daar maar staat, maar voordeel, hij was goedkoop)

Ach, zodra je genoeg andere glazen hebt laten vallen, komen ze vanzelf wel een keer van pas... (spreekt uit ervaring) :wink:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 23 mei 2008 10:46

tzijn van die bierglazen, wijnglazen, advocaatglaasjes enzo, dat gebruik ik nooit :mrgreen: De 'normale' drink glazen gebruiken we al vanaf het begin, maar die aparte vormen enzo, wat moet je ermee.... leuk voor een verjaardag, maar dan vergeet ik het vaak :P

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 23 mei 2008 10:47

Nog maar een weekend en dan krijgen we de sleutel van het huis.

En dan kan het feest beginnen, we zijn het nog niet helemaal eens over de kleuren dus dat word nog wat :roll: Gelukkig kan ik huishouden nog even laten.. :mrgreen:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 23 mei 2008 10:48

lammetje schreef:tzijn van die bierglazen, wijnglazen, advocaatglaasjes enzo, dat gebruik ik nooit :mrgreen: De 'normale' drink glazen gebruiken we al vanaf het begin, maar die aparte vormen enzo, wat moet je ermee.... leuk voor een verjaardag, maar dan vergeet ik het vaak :P

Ach, Sarah wordt vanzelf groter en de volgende spuit komt er al weer aan... tegen de tijd dat ze druk gaan knutselen, weet je vast wel een toepassing ervoor :mrgreen:

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 23 mei 2008 10:50

Wat glazen betreft, we hebben al een paar weken 12 longdrinkglazen en 12 sapglazen. En ik drink standaard uit een bloemetjesglas en mijn vriend uit een Southparkglas. Dus dat word elke maand glazen stoffen :mrgreen:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 23 mei 2008 10:51

L'être extraterrestre schreef:Wat glazen betreft, we hebben al een paar weken 12 longdrinkglazen en 12 sapglazen. En ik drink standaard uit een bloemetjesglas en mijn vriend uit een Southparkglas. Dus dat word elke maand glazen stoffen :mrgreen:

Of - als je een vaatwasser hebt - ze even een keertje mee laten draaien. Een stuk sneller :mrgreen:

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 23 mei 2008 10:52

Nee, die weer ik nog even uit mijn keuken. Ik was liever 1x per 2 dagen af 8) :mrgreen:

Eigenlijk hebben we er gewoon geen ruimte voor.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 23 mei 2008 10:56

Voor een vaatwasser MAAK je gewoon ruimte 8)

Nee hoor, in ons eerste krotje hadden we er ook geen ruimte voor, zelfs niet in de douche... helaas. Wat hebben we toen vaak liggen dromen van onze toekomstige vaatwasser :mrgreen:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 mei 2008 11:03

hahah wij hebben hier echt alles dubbel. glazen etc.. er sneuvelt best wel wat glazen.. maar ach maak het uit, lopen even naar boven en nemen een duik in een van de dozen... tjakka.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 23 mei 2008 11:05

Vraagje, misschien kan het beter in financiën, maar we hebben nog geen servies. Dus, we hebben alles, van aardappelschilmesjes tot 24 glazen, maar geen servies.

Heeft iemand tips voor een betaaldbaar servies wat niet bij de Ikea vandaan komt?

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 23 mei 2008 11:06

Xenos?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Terug naar “Archief”