huizen, tuinen, inrichtingen, hoe leef je?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 22 mei 2008 18:01

riverdale is super gaaf heb er zelf ook behoorlijk wat spullen van.
Wij hebben onze spullen uitgezocht vanwege in schilderij wat mijn ma voor mijn man en mij geborduurd heeft. Weer eens iets anders dan eerst vloer enz uitkiezen

maar die kastjes zijn super gaaf smurffie

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 22 mei 2008 18:04

rosekapje schreef:wit met lichtroze *zwijmel*

Dat zullen je knullen ook heeel leuk vinden ;)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 22 mei 2008 18:10

rosalie83 schreef:
Smurffie schreef:Hier in Bles kom ik ook wel eens langs een huis, waar je goed naar binnen kan kijken, nou, in eerste instantie dacht ik dat er marsmannetjes woonden :mrgreen:

:schaterlach:

Ik weet ook nog steeds niet waarom ik marsmannetjes met zwart, paars en wit associeer..misschien door die eliënkereltjes ofzo, met die enge ogen. En op de één of andere manier deed het behang me daar aan denken..Ah, dat was het dus! 8)

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 22 mei 2008 21:14

Smurffie, je moet ook zo'n gave oude telefoon op de kop zien te tikken 8)
pobody's nerfect

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 22 mei 2008 22:12

LauraC schreef:
rosekapje schreef:wit met lichtroze *zwijmel*

Dat zullen je knullen ook heeel leuk vinden ;)

8)
ik heb 1 recht, het aanrecht :wink:
Dus jij mag raden welke kleur de accesoires in de keuken hebben.

Maar goed ik hou ook van andere kleuren hoor, dus niet alles is hier rose hoor, dat zou mijn man ook niet zo leuk vinden en de andere twee jongens hebben hier nog niet een inbreng in. De oudste heeft trouwens wel een uitgesproken voorkeur voor groen en geel, speelt hij met duplo of met blokken de eerste die hij pakt zijn groen en geel en als er twee kleuren zijn die mij niet echt aanspreken zijn dat wel...
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 mei 2008 04:24

Smurffie schreef:
Galateia schreef:Nou, inderdaad! Een zwarte leren bank bij die kastjes... ik denk dat hij zelf ook wel inziet dat het geen gezicht is. Dat ziet hij vanzelf wel, lijkt me...
En dan kun je die bank op marktplaats mikken en een andere bank uitzoeken :mrgreen:

En waar gaan we dat doen..op de rommelmarkt uiteraard! :mrgreen: Gewoon opnieuw laten stofferen, bijvoorbeeld. Om nu op een bank te hangen waarvan ik niet weet van wie hij geweest is..

Owja, een kleine indruk van mijn stijl. Via dit album op een forum kwam ik er dus achter wat patineren is. Ik weet niet wie zij is, maar ze heeft smaak! Echt een geweldige inrichting en dan alleen nog maar van de keuken :shock: :D
http://picasaweb.google.com/petrav22/24Nov07Keuken

Volgens mij is dit wel een soort van een enorm landhuis ofzo 8)

ik heb net dat album gekeken. Geweldig... echt iets voor mij! Die grote tafel in de keuken... hmmm... Wij hebben maar een klein huisje, maar anders. *gaat er vannacht van dromen* :mrgreen:

smurffie? hier hoef je geen landhuis voor te hebben, mijn oppasgezin hebben een gewoon rijtjes huis en hebben ook zo'n keuken. Wowh gewoon mooi.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 mei 2008 04:29

owja...was ik helemaal vergeten, die meubels zijn echt gaaf Smurffie.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 mei 2008 08:36

Wij hebben ook niet eerst de gordijnen en vloeren als uitgangspunt genomen hoor.
Ik wist al dat we donkerbruin met wit wilden. Toen hebben we meubels uitgezocht, en toen zijn we in ons huis gaan kijken welke kleur de vloer ook alweer was. Die was gelukkig prachtig, maar de rest moest allemaal geschilderd. Pff, wat een bereklus was dat. maar het is het waard hoor :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 mei 2008 09:09

ik zou heel graag een houtenvloer willen hebben. Ooit misschien, als we de kamer gaan verbouwen.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 23 mei 2008 09:46

Sjonge, wat een verschillende smaken zeg! Ik hou zelf absoluut niet van tierelateintjes, kussens op de bank, rommeltjes, fotolijstjes enzo. Bij ons is alle strak en toch erg gezellig. Uitgangspunt is massief eikenhouten vloer, bruin leer meubels, wit leer eetkamerstoelen, wit dressoir, salontafel en boekenkast en bruin houten tafel. De vloer, tafels en dressoir hebben allemaal een V-groef. Aan de wand hangt slechts 1 abstrakt oliedoek van 1,52 x 40 wat eigenlijk dus nix voorsteld, maar geweldig staat bij onze inrichting. Enne... alleen boven de tafel hangt een lamp en verder hebben wij geen hanglampen. Vind het echt vreselijk een lamp die boven de salontafel hangt. Net als vloerbedekking, behang en gordijnen. Dat is ook echt niets voor ons. Hebben daarom wit houten luxaflex door heel het huis, geweldig!!

Wij hebben dus totaal iets anders dan dat ik hier meestal lees. Oja, er staan altijd bloemen op de salontafel (meestal roze) en in 2 witte vaasjes staan 2 bloemen uit de bos die op de salontafel staat. Zo hou ik ook niet erg van gemengde bos bloemen (of het moet 1 kleur zijn, maar dan nog...).

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 23 mei 2008 09:52

foto :wink:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 mei 2008 10:16

Daatje123 schreef:Sjonge, wat een verschillende smaken zeg! Ik hou zelf absoluut niet van tierelateintjes, kussens op de bank, rommeltjes, fotolijstjes enzo. Bij ons is alle strak en toch erg gezellig. Uitgangspunt is massief eikenhouten vloer, bruin leer meubels, wit leer eetkamerstoelen, wit dressoir, salontafel en boekenkast en bruin houten tafel. De vloer, tafels en dressoir hebben allemaal een V-groef. Aan de wand hangt slechts 1 abstrakt oliedoek van 1,52 x 40 wat eigenlijk dus nix voorsteld, maar geweldig staat bij onze inrichting. Enne... alleen boven de tafel hangt een lamp en verder hebben wij geen hanglampen. Vind het echt vreselijk een lamp die boven de salontafel hangt. Net als vloerbedekking, behang en gordijnen. Dat is ook echt niets voor ons. Hebben daarom wit houten luxaflex door heel het huis, geweldig!!

Wij hebben dus totaal iets anders dan dat ik hier meestal lees. Oja, er staan altijd bloemen op de salontafel (meestal roze) en in 2 witte vaasjes staan 2 bloemen uit de bos die op de salontafel staat. Zo hou ik ook niet erg van gemengde bos bloemen (of het moet 1 kleur zijn, maar dan nog...).

als ik eens een keer in de buurt ben, dan loop ik ff langs jullie huis en ga ik ff naar binnen gluren.... :mrgreen: :wink: :oops:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 23 mei 2008 10:23

Daatje123 schreef:Sjonge, wat een verschillende smaken zeg! Ik hou zelf absoluut niet van tierelateintjes, kussens op de bank, rommeltjes, fotolijstjes enzo. Bij ons is alle strak en toch erg gezellig. Uitgangspunt is massief eikenhouten vloer, bruin leer meubels, wit leer eetkamerstoelen, wit dressoir, salontafel en boekenkast en bruin houten tafel. De vloer, tafels en dressoir hebben allemaal een V-groef. Aan de wand hangt slechts 1 abstrakt oliedoek van 1,52 x 40 wat eigenlijk dus nix voorsteld, maar geweldig staat bij onze inrichting. Enne... alleen boven de tafel hangt een lamp en verder hebben wij geen hanglampen. Vind het echt vreselijk een lamp die boven de salontafel hangt. Net als vloerbedekking, behang en gordijnen. Dat is ook echt niets voor ons. Hebben daarom wit houten luxaflex door heel het huis, geweldig!!

Hoewel het mijn stijl niet is, vind ik zulke inrichtingen ook altijd heel erg mooi. En modern kan inderdaad ook erg gezellig zijn. Het gaat er gewoon om HOE de stijl doorgevoerd is.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 23 mei 2008 10:25

Evelien schreef:

als ik eens een keer in de buurt ben, dan loop ik ff langs jullie huis en ga ik ff naar binnen gluren.... :mrgreen: :wink: :oops:

Das goed hoor, kom maar es een bakkie doen! Nelleke is ook al een keer langs geweest, maar doen was alleen mijn vader aan het klussen...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 23 mei 2008 10:47

Zo'n inrichting als die fotogalerij waar Smurffie naar verwees, vind ik prachtig bij een ander. Maar voor iemand als ik die een hekel heeft aan schoonmaken, stoffen, etc. is zoiets echt een rampenplan. Doe mij maar wat minder details en randjes! :wink:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Terug naar “Archief”