De Refowebkids deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 22 mei 2008 18:08

Meiden, ik weet niet hoe jullie hierover denken, maar als iemand uit principe geen broeken wil dragen, maar dan wel een kort rokje met een legging eronder aandoet, dat komt op mij niet heel standvastig over.
Waarom niet een broek, maar wel een legging? vind ik hetzelfde idee als een broek.
Waarom vinden al die refo's het prachtig dat de leggings in de mode zijn? kunnen ze ook eens lekker een soort broek aan.
Zijn er hier moeders waarvan de kinderen geen broek mogen dragen, maar wel een legging? hoe moet ik dat zien dat zoiets wel mag/kan?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 22 mei 2008 18:11

Evelien schreef:
Jo'tje schreef:
Evelien schreef:tsja soms zie ik weleens meiden die behoorlijk dikke benen hebben en dan een super kort rokje aan hebben en een legging er onder. Sorry hoor maar ik vindt dat gewoon echt oerlelijk...(sorry) :oops:

Je hoeft leggings toch ook niet alleen onder hele korte rokjes te dragen? Dat is echt niet de enige leggingmode die bestaat hoor.
Ik heb ook een langere rok en wat jurkjes waar ik leggings onder draag.
En het mag zelfs onder een driekwartbroek ;)

als je gezet ben (zoals ik) dan moet ik zeker maatje 46 van rok/broek dragen om dan nog een fatsoenlijke legging eronder te krijgen. En gezien ik dan nog dikker wordt, neu dan trek ik liever gewone normale kleren aan!

een legging is niet dik hoor is gewoon zelfde idee als een dikkere panty

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 22 mei 2008 18:17

Ghe, m'n nischtje van anderhalf heeft nu leggings aan en dan van die witte eh..foeties heet dat ofzo--eronder. Dat staat dus echt heel grappig :P En het is ideaal, want ze valt d'r knieën nu niet zo snel kapot :)

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 22 mei 2008 18:24

Tuinfluiter schreef:Meiden, ik weet niet hoe jullie hierover denken, maar als iemand uit principe geen broeken wil dragen, maar dan wel een kort rokje met een legging eronder aandoet, dat komt op mij niet heel standvastig over.
Waarom niet een broek, maar wel een legging? vind ik hetzelfde idee als een broek.
Waarom vinden al die refo's het prachtig dat de leggings in de mode zijn? kunnen ze ook eens lekker een soort broek aan.
Zijn er hier moeders waarvan de kinderen geen broek mogen dragen, maar wel een legging? hoe moet ik dat zien dat zoiets wel mag/kan?

Van mij mag je allesdragen dus ik ben niet echt een rokkenmoeder. Maar ik zie een legging meer als een maillot of panty zonder voeten. Maar ik ken iemand die zijn kinderen mogen geen leggings omdat ze het verband zien met een broek. Zijn vrouw draagt bijv. een legging met laarzen, zodat je niet ziet wat het is.

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 22 mei 2008 18:31

2 mooie plaatjes die ik graag met jullie wil delen 8)

Mijn prinsesje :8>
Afbeelding

Een dagje met mama op stap is erg vermoeiend... :wink:
Afbeelding

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 22 mei 2008 18:36

ik vind tot een bepaalde leeftijd een broekje of legging heel goed kan. Ook met buitenspelen vind ik het soms echt erg hoe de meiden van 12/13 op het klimrek hangen in dr onderbroek. Oké, dr badpak of bikinibroekje is net zoiets, maar als je dan de jongens zie kijken :shock:

Maar de reden waarom het op bepaalde scholen niet mag is dus ook: een broek mag niet, een legging ook niet! Ook al is je rok tot je enkels :)

Fietsen met een rok vind ik ook echt een drama, ook al istie lang, hij waait bij mij gewoon altijd omhoog. Waarschijnlijk draag ik het verkeerde model, maar als ik dus een dagje ga fietsen trek ik zelf ook een broek aan, dus waarom zouden mijn kinderen dat niet mogen met buiten spelen? Op school zal het alleen niet mogen, want daar zijn ze bij ons verplicht om een rok te dragen en daar sta ik verder ook helemaal achter!

Maar nu Sarah nog zo klein is heeft ze nog gewoon broeken én rokken in dr kast, leggings etc.... Als ze straks naar school gaat worden die broeken vanzelf minder, maar 1 of 2 voor buiten spelen/skaten etc zal hier wel blijven.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 22 mei 2008 18:40

Ok, een maillot mag wel, zoals ik nu begrijp. Maar: wanneer men de voeten van de maillot knipt, dan mag je hem ineens niet meer aan? Of alleen als je niet ziet dat de voeten eraf zijn, omdat je laarzen draagt ofzo?!

Dit is echt zo ingewikkeld he.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 22 mei 2008 18:40

Merel mag van mij gewoon een legging aan, staat nog leuk ook onder haar rokjes en jurken :)
Alleen op school mag het niet dus daar hou ik dan ook rekening mee net als het feit dat een broek niet mag.
Ook vind ik het niet hetzelfde als een broek, ik vind het net een maillot alleen dan zonder voeten eraan

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 22 mei 2008 18:40

@vlinder: wat draagt jouw dochter altijd leuke kleding! Heb je een bepaald merk, of een bepaalde winkel, waar je die stijl koopt? Echt waar... schitterend, steeds weer!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 22 mei 2008 18:42

zolang de rok ook zonder legging gedragen kan worden op een 'normale' lengte dus, zie ik er niks verkeerds aan ofzo, maar ik heb voor Sarah nu bv een heel kort jurkje die net over der luierkont heen komt, voor Sarah vind ik dat wel leuk staan met een legging of broekje eronder, maar voor een kind van 8 niet meer.

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 22 mei 2008 18:46

Dank je :)

Ze heeft nu veel kleding van Jottum, dat is best een duur merk maar ik koop veel in de opruiming en via mp.
Je mag me natuurlijk even mailen voor de link :wink:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 22 mei 2008 18:52

He Vlinder is er weer! Druk geweest dame?

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 22 mei 2008 19:08

@ vlinder: leuke foto's!!

Ik vind leggings juist leuk bij kinderen, maar dan wel bij een normale roklengte en niet van die inie minie rokjes.
Heb een maand geleden er ook 1 gekocht voor mn zusje en stond haar erg leuk vind ik zelf (had er toen ook wel foto van geplaatst hiero). Maar mn ma houdt er niet echt van, dus ze zal die legging ook niet vaak aankrijgen volgens haar... Maar ze moet hem van mij wel aan, dus ik kleed haar 's morgens gewoon lekker een paar keer aan. :)
Maar vindt het wel jammer dat ze het niet leuk vind, want dan kan ik er geen meer kopen :(
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 22 mei 2008 19:09

LauraC schreef:He Vlinder is er weer! Druk geweest dame?

Ja best wel en veel buiten in het zonnetje gezeten :wink:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 22 mei 2008 19:18

jaa jottum is zooo leuk vind ik... maar ook zoooo duur...

Terug naar “Archief”