Wel of geen CU meer stemmen na het homo-standpunt?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 22 mei 2008 14:27

Toetsenbord schreef:
tante-tortel schreef:Ik stemde al niet meer op de CU. Aangezien ze al langer bezig zijn om alleen politiek te bedrijven om de politiek en niet meer vanuit hun grondbeginselen. Ik zie het als een soort verkwanselen van je principes voor een hoop lucht.

Er zijn genoeg politieke partijen die over het homohuwelijk denken en spreken zoals CU nu doet. Het was juist een partij voor mensen die het anders zien. Vanuit Christelijk perspectief. Daar is nu geen sprake meer van. Daarin verschillen ze dus niets meer met andere partijen.
Daarom kunnen ze net zo goed samen gaan met de CDA.

Alleen om dat homo-standpunt..?

Ik stemde al niet meer op de CU. Aangezien ze al langer bezig zijn om alleen politiek te bedrijven om de politiek en niet meer vanuit hun grondbeginselen. Ik zie het als een soort verkwanselen van je principes voor een hoop lucht.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 22 mei 2008 14:35

tante-tortel schreef:
Ik stemde al niet meer op de CU. Aangezien ze al langer bezig zijn om alleen politiek te bedrijven om de politiek en niet meer vanuit hun grondbeginselen. Ik zie het als een soort verkwanselen van je principes voor een hoop lucht.

Lekker makkelijk gezegd, maar volgens mij bedrijf elke politieke partij politiek en niet enkel vanuit de grondbeginselen. De SGP heeft ook dit principe laten varen tijdens het tweede Paarse kabinet.

En wat versta je eigenlijk onder het bedrijven van politiek om de politiek? En geef eens wat voorbeelden waarin de CU dit doet.

Toetsenbord
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Toetsenbord » 22 mei 2008 14:51

tante-tortel schreef:
Toetsenbord schreef:
tante-tortel schreef:Ik stemde al niet meer op de CU. Aangezien ze al langer bezig zijn om alleen politiek te bedrijven om de politiek en niet meer vanuit hun grondbeginselen. Ik zie het als een soort verkwanselen van je principes voor een hoop lucht.

Er zijn genoeg politieke partijen die over het homohuwelijk denken en spreken zoals CU nu doet. Het was juist een partij voor mensen die het anders zien. Vanuit Christelijk perspectief. Daar is nu geen sprake meer van. Daarin verschillen ze dus niets meer met andere partijen.

Maar tussen het feit dat jij er niet meer op stemt en samengaan met het CDA zitten denk ik nog enkele honderdenduizenden stemmen :wink: Met andere woorden: als jij het er niet mee eens bent best, maar dat wilt natuurlijk niet zeggen dat een politieke partij er maar beter mee kan stoppen.
Er is een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.

Het is de toon die de muziek maakt.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 22 mei 2008 15:01

Tante Tortel, wil je niet zo schreeuwen? We zijn niet blind.... :) Om nou zo je frustraties te uiten...

Ik vind het overigens een goed standpunt: We bekijken het per situatie. En dan denk ik wel dat ze heel kritisch kijken. Als iemand zegt christen te zijn maar gewoon de Bijbel aan zijn laars lapt wordt dat echt niet gedoogd.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 22 mei 2008 15:38

Toetsenbord schreef:
tante-tortel schreef:
Toetsenbord schreef:

Maar tussen het feit dat jij er niet meer op stemt en samengaan met het CDA zitten denk ik nog enkele honderdenduizenden stemmen :wink: Met andere woorden: als jij het er niet mee eens bent best, maar dat wilt natuurlijk niet zeggen dat een politieke partij er maar beter mee kan stoppen.

Ze hoeven van mij ook niet te stoppen. Maar gewoon samengaan met de CDA. Ze brengen niets anders dan de CDA, dus kunnen ze er net zo goed mee samengaan. Ik zie geen verschillen tussen beide partijen.

Toetsenbord
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Toetsenbord » 22 mei 2008 15:41

tante-tortel schreef:
Toetsenbord schreef:
tante-tortel schreef:
Toetsenbord schreef:

Ze hoeven van mij ook niet te stoppen. Maar gewoon samengaan met de CDA. Ze brengen niets anders dan de CDA, dus kunnen ze er net zo goed mee samengaan. Ik zie geen verschillen tussen beide partijen.

Samengaan met CDA is hetzelfde als stoppen met de CU. Ik wilde alleen even duidelijk maken dat een heleboel andere mensen nog wel vinden dat er wat anders gebracht wordt door de CU dan door het CDA. De CU is veel meer dan alleen een homo-standpunt. CDA stemt bijvoorbeeld rechts, terwijl CU veel vaker met links meestemt.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 22 mei 2008 15:51

Tante Tortel,
Als je CDA en CU alleen vanwege het homostandpunt als gelijke partijen ziet, ga je dan alsjeblieft verder verdiepen in de politiek voordat je weer meedoet in de discussies hierover.
Makkelijk schreeuwen vanaf de zijlijn.
pobody's nerfect

Toetsenbord
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Toetsenbord » 22 mei 2008 15:53

Jo'tje schreef:Tante Tortel,
Als je CDA en CU alleen vanwege het homostandpunt als gelijke partijen ziet, ga je dan alsjeblieft verder verdiepen in de politiek voordat je weer meedoet in de discussies hierover.

Ben je nu boos?

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 22 mei 2008 15:58

Jo'tje schreef:Tante Tortel,
Ze heeft en punt. Het grote verschil tussen de CU en de linkervleugel van het CDA ligt 'em juist in dit soort zaken. Als het gaat om milieu, economie e.d. kunnen CU stemmers ook bij andere partijen terecht.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 22 mei 2008 16:03

Het is toch gewoon ontzettend kort door de bocht om CU en CDA nu maar meteen op één hoop te gooien? Natuurlijk lijken ze in sommige punten wel op elkaar, maar dit gaat nergens over.
En boos? Neehoor, ik kan me eerlijk gezegd niet eens zo druk maken om dit soort politiek geneuzel. Er zijn veel ergere dingen in de wereld. Bovendien ben ik ook geen CU-fan in hart en nieren ofzo, dus persoonlijk aantrekken doe ik het ook al niet.
pobody's nerfect

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 22 mei 2008 16:10

Jo'tje schreef:Het is toch gewoon ontzettend kort door de bocht om CU en CDA nu maar meteen op één hoop te gooien? Natuurlijk lijken ze in sommige punten wel op elkaar, maar dit gaat nergens over.

Weldegelijk, het gaat om de vraag of het CU nog wel bestaansrecht heeft als het in deze en andere kwesties haar Christelijke geluid niet laat horen.

The Engineer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor The Engineer » 22 mei 2008 16:11

Welk bestaansrecht heeft het CDA dan? Daar is ook weinig christelijks aan. Dan kun je ook terecht bij andere partijen.
"Being second is to be the first of the ones who lose."

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 22 mei 2008 16:12

Machiavelli schreef:
Jo'tje schreef:Het is toch gewoon ontzettend kort door de bocht om CU en CDA nu maar meteen op één hoop te gooien? Natuurlijk lijken ze in sommige punten wel op elkaar, maar dit gaat nergens over.

Weldegelijk, het gaat om de vraag of het CU nog wel bestaansrecht heeft als het in deze en andere kwesties haar Christelijke geluid niet laat horen.

Waarom is het standpunt wat de CU nu heeft ingenomen per definitie níet christelijk?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 22 mei 2008 16:32

Machiavelli schreef:

Onzin. Het gaat hier puur om het homostandpunt. Als je de partijen bekijkt en de programma's naast elkaar legt zijn er talloze andere verschillen. Roepen dat CU en CDA precies eender zijn is inderdaad ontzettend kort door de bocht. Dat iemand het met bepaalde punten van de CU niet eens is, prima, maar daarom maar stellen dat CDA en CU een pot nat is, is onzin. Dan moet je je inderdaad maar eerst eens wat meer in de verschillen gaan verdiepen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Alphonsus
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Alphonsus » 22 mei 2008 16:50

wanneer een Christelijke partij niet meer opkomt voor de basiswaarden van het Evangelie en het praktiseren van homofilie gaat relativeren heeft het CU mijn stem niet meer.

Laten we wakker worden in Nederland!!
Het toelaten van onreinheden in zowel de politiek als de kerken is een sluipend gevaar waar de boze gretig gebruik van maakt.

Laat een ieder, geleid door Gods geest zich verzetten tegen een toenemende Sodom en Gomorra ontwikkeling in Nederland, welke de harten en de gedachten in vijandschap met God brengt.

En....wat heeft een man nu aan een man. Niets toch??

Terug naar “Archief”