Zwanger deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 21 mei 2008 20:28

Rufi schreef:
lammetje schreef:jaa en wat ik dan nog zo vreemd vind, ik zit op een forum met andere zwangeren die in augustus uitgerekend zijn en eentje daarvan krijgt 79 uur verdeeld over 8 dagen!!!!! Dit ivm bekkeninstabiliteit en 20 uren extra van dr verzekering!

Nou zeg, ik kan bijna niet geloven dat zo'n verzekering dat doet. Nou moet ik zeggen dat ik ook niet zo geloof in dat bekkeninstabiliteitsverhaal, maar dat is een andere discussie. Gelukkig hoor je er bijna niemand meer over, het is overgewaaid.

Totdat je het zelf krijgt, dan piep je wel anders :?

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 21 mei 2008 20:30

bedoel je dat je niet gelooft in bekken instabiliteit of dat je dan geen extra uren krijgt?

Ik moet wel toegeven dat ik regelmatig pijn heb bij mn hechtplaats van linkerbeen/bekken, maar dat komt omdat ik teveel heb gelopen, krijg dan ook meteen weer harde buiken.... Al is mn bekken al mn leven lang instabiel :? Heb er gelukkig ook geen last van.

Als je verloskundige zegt dat je extra uren moet krijgen lijkt me dat je die ook echt moet krijgen, maarja als er écht niemand is... al lijkt me dat ook wel stug hoor!
En het klopt, als je met een ks in het zh hebt gelegen krijg je ook vaak nog maar 2 ochtenden hulp, omdat je dan nog niks kan, maar als het voor de baby was die opgenomen moest worden krijg je niks meer, stom geregeld eigenlijk. Want thuis ist toch héél anders....

zomaar
Mineur
Mineur

Berichtdoor zomaar » 21 mei 2008 20:30

Kreeg hier ook nog 2 dagen extra, omdat onze dochter niet voldoende groeide, en ze had bloed gespuugt, gelukkig was er niets aan de hand, maar toch lekker dat er nog even twee dagen iemand mee kijkt.
En alles is vergoed.

Rufi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Rufi » 21 mei 2008 20:30

rosalie83 schreef:
Rufi schreef:
lammetje schreef:jaa en wat ik dan nog zo vreemd vind, ik zit op een forum met andere zwangeren die in augustus uitgerekend zijn en eentje daarvan krijgt 79 uur verdeeld over 8 dagen!!!!! Dit ivm bekkeninstabiliteit en 20 uren extra van dr verzekering!

Nou zeg, ik kan bijna niet geloven dat zo'n verzekering dat doet. Nou moet ik zeggen dat ik ook niet zo geloof in dat bekkeninstabiliteitsverhaal, maar dat is een andere discussie. Gelukkig hoor je er bijna niemand meer over, het is overgewaaid.

Hoezo, heb jij het dan?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 21 mei 2008 20:32

Rufi schreef:
rosalie83 schreef:
Rufi schreef:

Hoezo, heb jij het dan?

Maakt dat iets uit voor je mening?

Rufi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Rufi » 21 mei 2008 20:34

lammetje schreef:bedoel je dat je niet gelooft in bekken instabiliteit of dat je dan geen extra uren krijgt?

Ik moet wel toegeven dat ik regelmatig pijn heb bij mn hechtplaats van linkerbeen/bekken, maar dat komt omdat ik teveel heb gelopen, krijg dan ook meteen weer harde buiken.... Al is mn bekken al mn leven lang instabiel :? Heb er gelukkig ook geen last van.

Als je verloskundige zegt dat je extra uren moet krijgen lijkt me dat je die ook echt moet krijgen, maarja als er écht niemand is... al lijkt me dat ook wel stug hoor!
En het klopt, als je met een ks in het zh hebt gelegen krijg je ook vaak nog maar 2 ochtenden hulp, omdat je dan nog niks kan, maar als het voor de baby was die opgenomen moest worden krijg je niks meer, stom geregeld eigenlijk. Want thuis ist toch héél anders....

Ik geloof niet in het modeverschijnsel bekkeninstabiliteit. Het is wel zo dat bijna iedere zwangere vrouw een min of meer instabiel bekken heeft, dat is normaal en gaat vanzelf weer over na de bevalling. Maar midden jaren negentig ontstond ineens een epidemie van zwangere vrouwen met ernstige bekkenklachten, die soms zelfs in een rolstoel belandden, terwijl er niks bijzonders aan hun bekken te zien viel. Nu hoor je er bijna niemand meer over. Dokters krijgen bijna geen vrouwen met deze klachten meer op hun spreekuur. Dus het is overgewaaid, zo gaat dat met modeziektes.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 21 mei 2008 20:37

Rufi, je weet duidelijk niet waar je het over hebt. Dat 'modeziektes' zoals jij die noemt er 100 jaar geleden nog niet waren, wil niet zeggen dat ze niet 'echt' zijn.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 21 mei 2008 20:37

Rufi schreef:

Nou zeg, ik kan bijna niet geloven dat zo'n verzekering dat doet. (...)

Als jij goed verzekerd bent, betaal je daar natuurlijk wel gewoon voor. Ik kan ook tot 80 uur 'gratis' krijgen, maar niet zomaar, dan moet er wel een medische reden voor zijn. Alleen moet je tegenwoordig een eigen bijdrage van 3 euro ofzo per uur betalen, dat heb ik gelukkig niet.

Rufi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Rufi » 21 mei 2008 20:40

rosalie83 schreef:Rufi, je weet duidelijk niet waar je het over hebt. Dat 'modeziektes' zoals jij die noemt er 100 jaar geleden nog niet waren, wil niet zeggen dat ze niet 'echt' zijn.

Hoe kan het dan zomaar zijn ontstaan en nu zomaar weer verdwijnen.
En hoezo zou ik niet weten waar ik het over heb en jij wel?

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 21 mei 2008 20:40

dat het een modeziekte is weet ik zo net niet, ik ken genoeg mensen die na de bevalling nog een jaar of langer met deze klachten liepen!
Ga maar eens rondkijken op kindjeopkomstforum.nl bij zwangeren, daar zit in iedere 'maand mama's-topic' wel een of meer met bekkeninstabiliteit die dus écht niet meer normaal kunnen lopen/tillen! Dus overgewaaid geloof ik niet! Het komt nog steeds erg vaak voor, al belanden mensen tegenwoordig niet meer in een rolstoel maar krijgen ze fysio of andere therapie.

De chiropractor kan trouwens ook goed helpen bij bekkeninstabiliteit voor hen onderons die er last van hebben!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 21 mei 2008 20:43

Rufi schreef:
rosalie83 schreef:Rufi, je weet duidelijk niet waar je het over hebt. Dat 'modeziektes' zoals jij die noemt er 100 jaar geleden nog niet waren, wil niet zeggen dat ze niet 'echt' zijn.

Omdat ik zelf een zogenaamde 'modeziekte' heb.

Rufi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Rufi » 21 mei 2008 20:46

rosalie83 schreef:
Rufi schreef:

CVS, fibromyalgie, whiplash, rsi?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 21 mei 2008 20:47

Rufi schreef:
rosalie83 schreef:
Rufi schreef:

Ten eerste is het offtopic. En ten tweede weet ik niet of ik het er met jou over wil hebben, je gaat zó kort door de bocht in je reacties :|

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 21 mei 2008 20:48

Inderdaad erg kort door te bocht afkappen! voordat er *) vallen :lol:

Rufi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Rufi » 21 mei 2008 20:52

rosalie83 schreef:
Rufi schreef:
rosalie83 schreef:
Rufi schreef:

Ten eerste is het offtopic. En ten tweede weet ik niet of ik het er met jou over wil hebben, je gaat zó kort door de bocht in je reacties :|

Ik moet zeggen dat ik jou ook erg kort door de bocht vind reageren, dus dan hoeven we elkaar alvast niets meer te verwijten.
Goed, het kan niet hier, maar ik zou er best eens over in discussie willen gaan. Misschien kunnen we er een openen, lijkt me interessant.

Terug naar “Archief”