Muzikale ontdekkingen

Moderator: Moderafo's

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 22 apr 2008 22:34

Oei, zware fout.
Overigens (om dat woordekijn wederom van stal te halen) is het posten van youtubejes hier niet verboden, Jero.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 23 apr 2008 11:46

Giovannino schreef:
Gershwin schreef:
Giovannino schreef:Company Flow: irriteert hevig...

Was voor mij dus ook de enige die ik niet trok. Hoe komt het, wat is het verschil met de andere?

Haha, dat vroeg ik mezelf ook tegelijkertijd af. Er zitten niet erg geniale melodielijnen in, en het gerap is gewoon te overdone, te wannabe, zoeits 8)

Clipje van Bubba al gekeken Gersh?

Te niggah ook, misschien. Een te hoog "ik kan geen normaal engels en ben cool omdat ik me misdraag"-gehalte, qua uitstraling :P

Clipje is vet, maar de film natuurlijk veel vetter :wink:
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 23 apr 2008 15:42

EMILE ZRIHAN - Mariage a Mogador zowee, die heeft een aardige longinhoud (op +/- 3 minuten).

Deze is ook mooi: http://youtube.com/watch?v=hX6Z46wl9RE&feature=related :mrgreen: :mrgreen:

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 24 apr 2008 10:34

Hafids Huld
Één van de mensen van Gus Gus, welk lieve muziek, ik gok dat onze Hippieblijhoofd dit wel leuk kan vinden ;)

Triosk
Experimentele Jazz/Electronica rare muziek, maar wel lekker om bij te relaxen.

Paul Kalkbrenner
Een van de betere minimal techno artiesten naar mijn doen, vooral de remix van Ellen Allien & Apparat's nummer Jet vind ik echt heerlijk. Ook het nummer Dockyard is heerlijk. Misschien wel wat voor T.Lindeman
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 24 apr 2008 10:43

Die track op z'n MySpace is wel vet.
Auf Wiedersehen!

Mariska vd Peijnacker

Berichtdoor Mariska vd Peijnacker » 06 mei 2008 07:47

Zijn er hier ook nog mensen die van Coldplay houden?! :!: :D

André

Berichtdoor André » 06 mei 2008 11:42

Mariska vd Peijnacker schreef:Zijn er hier ook nog mensen die van Coldplay houden?! :!: :D
Jazeker wel. De laatste single is wel iets anders als dat ik gewend was van hun te horen.

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 06 mei 2008 12:54

Het album X&Y is zeer goed te verteren.
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 06 mei 2008 23:56

In Salzburg waar ik laatst een week verbleef, bleek een heel gezellige Ierse pub te zitten alwaar twee gemigreerde inboorlingen van dat eiland hevig fan van The Pogues zaten te zijn. Ik kende deze legendarische band wel, maar niet goed nog. Opruiende punkfolk, deze band zette geloof ik de toon voor al die navolgende Ierse folky punkbandjes: http://www.youtube.com/watch?v=DrBLqp-s ... re=related

Fairytale (Of New York) is hun bekendste lied.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 07 mei 2008 10:58

Giovannino schreef:In Salzburg waar ik laatst een week verbleef, bleek een heel gezellige Ierse pub te zitten alwaar twee gemigreerde inboorlingen van dat eiland hevig fan van The Pogues zaten te zijn. Ik kende deze legendarische band wel, maar niet goed nog. Opruiende punkfolk, deze band zette geloof ik de toon voor al die navolgende Ierse folky punkbandjes: http://www.youtube.com/watch?v=DrBLqp-s ... re=related

Fairytale (Of New York) is hun bekendste lied.
The Pogues zijn fijn inderdaad, ze zijn echter gemiddeld wel iets langzamer dan de nieuwere folk punk bandjes...

Persoonlijk vind ik The Real McKenzies en Great Big Sea echt leuk :)

En nog wat leuke muziek voor oin'Giovanniooo Hackensaw Boys ik zag ze maandag live in Wageningen en het is echt meesterlijk vrolijke folk/country/bluegrass muziek.

http://www.myspace.com/hackensawboys

En nog wat vrolijke klezmer/balkan/gypsy uit Delft: http://www.myspace.com/lchaimklezmer

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 07 mei 2008 11:55

De Hackensaw Boys kende ik wel een beetje, leuke band!

Je hebt in Amerika ook een scene van punky folk/bluegrassdingen. Ik hou dat niet heel erg bij, maar er zitten leuke bandjes tussen.
The Legendary Shackschakers heb ik vorig jaar een keer gezien. Dat was best heftig, die frontman heeft waarschijnlijk een zeldzaam sterke vorm van ADHD ... Pure punk.
Hayseed Dixie, ook wel eens live gezien. Spelen vooral covers. Grappig en erg faud.
http://www.myspace.com/grahamlindsey Hij is erg goed, stem à la Dylan, ex-punker.
Als je zoekt zijn er nog wel tientallen andere alternatieve of punky bluegrassdingen te vinden.
Die Ierse bandjes zoals Raido noemde, Dropkick Murphy's of The Young Dubliners ga ik maar (weer) eens luisteren binnenkort.

L'Chaim is leuk. Ken je de Klezmatics en The Amsterdam Klezmer Band ook, Raido?

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 07 mei 2008 21:22

Ja en ze zijn echt heerlijk.. Vooral de Amsterdam Klezmer Band (heb ook nog ergens een paar remixed gehad die waren ook wel lekker)... Ook de Warsaw Village Band vind ik persoonlijk erg fijne muziek maken, alleen is dat echt nergens te vinden ...

André

Berichtdoor André » 08 mei 2008 17:15

Raido schreef:Ook de Warsaw Village Band vind ik persoonlijk erg fijne muziek maken, alleen is dat echt nergens te vinden ...
Mhaw, hier in Hgl wel te vinden, idd fijne sound.Wel album zocht je precies?;/

André

Berichtdoor André » 21 mei 2008 19:53

Voor mij een nieuwe band: Sweet Smoke
Genre: Rock
Styles: Prog-rock, Art-rock, jazz-rock, psychedelic

Hier en ook hier nog wat meer info.

Similar Artists:
Pink Floyd, Electric Light Orchestra, The Move, Roy Harper, Pete Brown, Kevin Ayers, Deep Purple, Edgar Broughton.

*Luistert nu: Silly Sally 16:13 van het album Just A Poke. (1970)

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 09 jun 2008 09:39

Natuurlijk kende ik Jewel wel, maar hier in haar eentje met gitaar boeit ze me meer dan op haar albums.
Pas op, ze zingt wel (erg) zwaar country, met snik, noten oprekken etc.
Jewel

Terug naar “Kunst, Cultuur & Muziek”