Zwanger deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 21 mei 2008 16:30

AikonGirl schreef:
lammetje schreef:Kreeg vanmiddag een brief van het kraamzorgbureau, ik krijg 3 tot 4 uur per dag kraamzorg, meer niet want er zijn niet genoeg kraamverzorgenden (of er worden teveel baby's geboren!!) :?

Ik kreeg ook 4 uurtjes per dag (van 9 tot 13),
want er waren ook mensen te kort.
Maar vond dat zat eigenlijk. Heerlijk dat ze 's middags weg waren.

Hier was ze van 8-18 uur, ik vond het vooral voor m'n man fijn dat ik niet van hem hoefde te verwachten dat hij de was op ging hangen en eten koken enzo.
Verder is het ook wel heel erg afhankelijk wie je hebt denk ik, onze kraamverzorgende was echt super.

Er stond pas iets in de krant over extra verlof voor de vader na de geboorte, 10 dagen ofzo. Met dat beperkte aantal uurtjes kraamzorg van tegenwoordig is dat volgens mij niet echt een overbodige luxe...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 21 mei 2008 16:36

Onze verzorgster was ook heel aardig,
en zij deed alle nodige dingen.
Maar was gewoon heerlijk om 's middags weer alleen (of met visite) thuis te zijn.
Manlief is wel altijd vroeg thuis (15:45).

8-18 lijkt me erg lang zeg! Poe he.

En qua eten, eerste avond een pizza,
dag erna kwam m'n schoonmoeder koken,
en daarna heb ik zelf weer gekookt.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 21 mei 2008 17:43

ik kón dus na Sarah dr bevalling een week lang niks!!! Was écht bedlegerig.... dus als dat weer zo gaat :roll:
Maar aan de andere kant, ik moet er ook niet aan denken om 10 uur per dag een kraamverzorgende over de vloer te hebben hoor :lol: Dus erg tegenstrijdig.
Mijn ouders zitten midden in de verhuizing en mn schoonouders wonen veel te ver weg en eerlijk gezegd blijf ik dan liever alleen.
Maarja we hebben vlieger ook nog 8)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 21 mei 2008 17:48

Lammetje, ik was na de eerste ook nix waard. Kon op de laatste dag nog steeds niet alleen de baby in bad doen, zonder dat ik bijna onderste boven ging. Het duurde ook wel meer dan een jaar voor ik me weer mezelf voelde. Maar bij de 2e fietste ik al weer over de winkelstraat op de 8ste dag. En dat was echt niet om stoer te doen, het ging gewoon. Misschien gaat het bij jouw ook wel zo! En ik hoor het van velen, dat ze na de volgende veel sneller opgeknapt zijn, ook omdat het niet zo nieuw meer voor ze is en niet zoveel hoeven te leren in de kraamtijd. HOUD MOED!

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 21 mei 2008 18:16

Wat raar allemaal ja. Sinds de invoering van het landelijk indicatie protocol zou het toch overal hetzelfde moeten zijn? Hier krijg je standaard 49 uur zorg verdeeld over 8 dagen. Als je flesvoeding geeft gaat er half uur per dag af, dus 45 uur.
Hier krijg je alleen 3 uur per dag als je er zelf voor kiest en voldoende mantelzorg hebt of dat je geen eigen huishouding hebt, dus bijv. bij je ouders inwoont. 3 uur is in principe moeder- en kindzorg en dus vrijwel geen huishouding.
Als er bij ons een tekort is aan kraamverzorgenden dan moeten wij of dubbel werken en als dat niet lukt, wordt er iemand van een andere organisatie ingehuurd.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 21 mei 2008 18:38

Iedereen krijgt dan ook de standaard uren, maar zolang er geen kraamverzorgende beschikbaar is voor dat aantal uren moeten ze het minimale aantal leveren, dus 24 uur over 8 dagen: 3 uur per dag.
óf er moeten mensen helemaal geen kraamzorg krijgen zodat er een bepaald aantal het standaard aantal uur krijgt, maar dat kunnen ze ook weer niet maken.... en als je geen personeel hebt houdt het op.
Maargoed het is wel te regelen, alleen had vlieger liever na de kraamweek vrij gehad ipv erin. maar lievere koekjes worden niet gebakken 8)

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 21 mei 2008 19:12

AikonGirl schreef:
En qua eten, eerste avond een pizza,
dag erna kwam m'n schoonmoeder koken,
en daarna heb ik zelf weer gekookt.

Mijn tante kan echt super lekker koken dus daar heb ik echt van genoten een week lang. En mn moeder neemt om de dag een paar biefstukjes mee omdat we toch aan moeten sterken.. Jaja, papa ook :mrgreen:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 mei 2008 19:19

Ikhoorde het gisteren al op het journaal dat er te weinig kraamhulp was. Ik heb er nog niets van gehoord.....ik wacht het welaf. Volgens het nieuws was vooral de situatie rondom Rotterdam nijpend.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 21 mei 2008 19:31

er komt een geboortegolf in augustus, dat is wel wat ik weet....

verder heeft alwin hire alles gedaan, ondanks het werken.. gewoon pech! al zijn de uren vergeleken met 2007 wel weer met zes ofzo meer geworden.. standaard,

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 mei 2008 19:43

als het bij ons zo ver komt, dan heb ik m'n moeder en schoonmoeder nog in de buurt!

Rufi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Rufi » 21 mei 2008 20:13

Mijn zoontje moest de derde dag naar het ziekenhuis. Toen we terugkwamen, waren de dagen bijna op. Dag kraamzorg. Ik vind dat ook zo'n vreemde regeling. Van de verzekering mochten ze niet een extra dagje komen, terwijl het kraambureau dat wel kon. Dus toen hebben ze een beetje gesjoemeld met de uren, een beetje uitgesmeerd, zodat we nog een dag extra hadden. Dat had ik ook wel nodig, want in het ziekenhuis hebben ze ook geen tijd om alles uit te leggen en mijn kind was behoorlijk ziek dus dan doe je er ook al niet veel mee. Bovendien was ik toen we thuiskamen echt doodop van de hele dag heen en weer sjouwen in dat ziekenhuis. Op het laatst kon ik bijna niet meer lopen, ik had het gevoel dat mijn hechtingen tussen mijn knieën hingen.

Rufi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Rufi » 21 mei 2008 20:18

lammetje schreef:ik kón dus na Sarah dr bevalling een week lang niks!!! Was écht bedlegerig.... dus als dat weer zo gaat :roll:
Maar aan de andere kant, ik moet er ook niet aan denken om 10 uur per dag een kraamverzorgende over de vloer te hebben hoor :lol: Dus erg tegenstrijdig.
Mijn ouders zitten midden in de verhuizing en mn schoonouders wonen veel te ver weg en eerlijk gezegd blijf ik dan liever alleen.
Maarja we hebben vlieger ook nog 8)

Het scheelt wel dat het je tweede is. Dan hoeven ze niet meer alles uit te leggen.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 21 mei 2008 20:20

van de verzekering?? als de verloskundige toch tekent voor meer uur, dan moet je die toch krijgen?

ik heb nog twee dagen extra gekregen in totaal 16 uur... de vk tekende en het is allemaal gewoon vergoed!

Rufi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Rufi » 21 mei 2008 20:21

lammetje schreef:jaa en wat ik dan nog zo vreemd vind, ik zit op een forum met andere zwangeren die in augustus uitgerekend zijn en eentje daarvan krijgt 79 uur verdeeld over 8 dagen!!!!! Dit ivm bekkeninstabiliteit en 20 uren extra van dr verzekering!

Nou zeg, ik kan bijna niet geloven dat zo'n verzekering dat doet. Nou moet ik zeggen dat ik ook niet zo geloof in dat bekkeninstabiliteitsverhaal, maar dat is een andere discussie. Gelukkig hoor je er bijna niemand meer over, het is overgewaaid.

Rufi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Rufi » 21 mei 2008 20:24

paprikameisje2 schreef:van de verzekering?? als de verloskundige toch tekent voor meer uur, dan moet je die toch krijgen?

ik heb nog twee dagen extra gekregen in totaal 16 uur... de vk tekende en het is allemaal gewoon vergoed!

Bij ons niet en de vk heeft dat ook niet gezegd. Ik weet alleen dat het kraambureau de verzekeringsmaatschappij heeft gebeld, maar die hield voet bij stuk. Ze betalen voor 8 dagen na de bevalling. Heb je die dagen of een gedeelte daarvan in het ziekenhuis doorgebracht en dus geen kraamzorg ontvangen dan heb je pech. Als de 8 dagen om zijn, is het recht op kraamzorg verlopen.
Gelukkig heb ik een heel lieve moeder die nog een week bij ons is komen logeren om me te helpen. Ik was moe, vreselijk!

Terug naar “Archief”