hoeveel kinderen??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 19 mei 2008 21:21

Marie Popelin schreef:Berijmd, berijmd..in de berijmde psalmen staat wel meer, wat in de Bijbel niet staat.

In Psalm 127 staat alleen: Ziet, de kinderen zijn een erfdeel des Heeren; des buiks vrucht is eene belooning.

Hier wordt niet gesproken over dat kinderen een kroon op je huwelijk is.

Dat zei ik toch ook niet? Ik vraag toch ook waar je dat dan uit zou kunnen opmaken in de Bijbel?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 mei 2008 21:23

Dat bedoelde ik idd Laura :) Dank je :D
En wie zegt dat het hier niet kriebelt? Het kriebelt wel degelijk (deels dan, deels vind ik het nog niks). Maar dat staat hier totaal los van. Het gaat niet om kriebels of wel of geen kinderen willen, het gaat erom of het een kroon op je huwelijk is, of uberhaupt met de basis van je huwelijk te maken heeft. Mijns inziens dus niet. Wij zijn het huwelijk aangegaan, ons eventuele toekomstige kind neit.
Maar dat is al duidelijk verwoord in bovenstaande reacties ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 20 mei 2008 11:33

LauraC schreef:
Race406 schreef:
MissF schreef:Nee, een kroon op een huwelijk noem ik het absoluut niet. Want dat zou betekenen dat je dan pas een echt 'volmaakt' huwelijk hebt. En dat is niet zo.
Een huwelijk heb je samen. En al heb je 20 kids, je huwelijk is van jullie samen. Helemaal geen kroon o.i.d. Wel kun je het een kroon op de liefde noemen.
Maar mijn huwelijk blijft die van mijn man en mij samen. En dat zal zo blijven tot de dood ons scheidt.
Als we ooit kinderen mogen krijgen zullen die vast en zeker geluk brengen (naast alle ellende ;) ), maar het heeft, vind ik, niks met ons huwelijk te maken.

Misschien ga je wel anders denken als je zelf wat langer getrouwd bent. Dat zie ik veel in mijn omgeving gebeuren. Eerst zegt men dat kinderen niet belangrijk zijn, maar na enige tijd begint het toch te "kriebelen" bij de mensen..

Ik denk niet dat MissF bedoelt dat kinderen onbelangrijk zijn, ik denk dat ze het meer heeft over de validiteit van een huwelijk. (Ik hoop dat ik haar nu geen woorden in de mond leg). Kijk, zo'n uitspraak als: kinderen zijn een kroon op je huwelijk is min of meer zeggen dat een huwelijk zonder kinderen minderwaardig is. En ik hoop van harte dat niemand hier dat denkt! Want is het niet zo dat huwelijk is ingesteld voor kinderen in plaats van kinderen voor het huwelijk? Misschien een beetje vaag verwoord...

Ik denk ook niet dat zij geen kinderen wil, ik wilde alleen aangeven dat ze NU nog geen directe kinderwens heeft misschien, maar dat het bij de meeste mensen wel gaat kriebelen na enige tijd. Ik denk zelf ook absoluut niet dat een kinderloos huwelijk minder waard is! En men moet ook niet kinderen als DE kroon op het huwelijk zien, maar wel ALS een kroon. En dat is wel een verschil. Net zoals het samen fijne dingen doen een kroon op het huwelijk is. Maar DE kroon is en blijft Gods zegen, en de liefde onderling!
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 20 mei 2008 16:36

Marie Popelin schreef:Waar in de Bijbel staat dat kinderen de kroon van de man zijn?

tante-tortel schreef:Als je in de berijmde psalm 127:3 leest dan staat daar dit:
Zie, kinderen zijn een gave Gods,
waarmee de moeder wordt beloond,
waarmee de vader wordt gekroond.
zie vorige pagina :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 mei 2008 18:20

Voor wie liever de bijbel zelf leest en geen berijming:

3 Kinderen zijn een geschenk van de HEER,
de vrucht van de schoot is een beloning van God.
4 Als pijlen in de hand van een schutter,
zo zijn kinderen, verwekt in je jeugd.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 21 mei 2008 08:10

Gelukkig is het inderdaad niet zo dat een huwelijk zonder kinderen "minderwaardig" is.

Toch snap ik ook niet hoe mensen huwelijk en kinderen los kunnen koppelen.
Volgens mij staan het "en die twee zullen tot één vlees zijn" en het "weest vruchtbaar en vermenigvuldigt" met elkaar in verband.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 21 mei 2008 08:32

TheKeimpe schreef:Gelukkig is het inderdaad niet zo dat een huwelijk zonder kinderen "minderwaardig" is.

Volgens mij staan het "en die twee zullen tot één vlees zijn" en het "weest vruchtbaar en vermenigvuldigt" met elkaar in verband.

Dat je je moest vermenigvuldigen was sowieso een opdracht in het OT. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de aarde nu behoorlijk vol is, én dat er stapels kindjes zijn die dringend hulp en een thuis nodig hebben.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 21 mei 2008 09:52

TheKeimpe schreef:Gelukkig is het inderdaad niet zo dat een huwelijk zonder kinderen "minderwaardig" is.

En dan is het weer: wat moet je met wat vermenigvuldigen? Mijn man is 1 persoon en ik ook, dus 1 x 1 = 1

Wij zijn met zijn tweeën een, 1 x 2 = 2

ben ik al te ver doorvermenigvuldigd met mijn 4 kinders.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 21 mei 2008 10:02

Wij zijn met z'n 2-en soms zo druk als 5 personen tegelijk: 2 x 5 = 10 :shock: :wink:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 21 mei 2008 10:19

Galateia schreef:Wij zijn met z'n 2-en soms zo druk als 5 personen tegelijk: 2 x 5 = 10 :shock: :wink:

En als ik jou en je man zou waarschuwen dan tellen jullie voor 2 .... dus 20 ...... heb je genoeg eten en drinken in huis?
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 21 mei 2008 10:21

Nou... uhm... ik zal mijn man om boodschappen sturen. Maarre... 20 kinderen... pfoe, als ik die allemaal zou moeten baren dan ben ik uitgelubberd! :|

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 21 mei 2008 10:24

Galateia schreef:Nou... uhm... ik zal mijn man om boodschappen sturen. Maarre... 20 kinderen... pfoe, als ik die allemaal zou moeten baren dan ben ik uitgelubberd! :|

Je mag ook adopteren 8)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 21 mei 2008 10:24

Was ik ook wel van plan 8)
Maarre 20... wow, dan moet ik even op zoek naar een grote zak met geld!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 21 mei 2008 10:25

Hihi nou, dat kan je wel zeggen!

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 21 mei 2008 10:32

Galateia schreef:Was ik ook wel van plan 8)
Maarre 20... wow, dan moet ik even op zoek naar een grote zak met geld!

Een gekke vraag misschien, (ik kreeg deze recent van vrienden die ook willen gaan adopteren). Zijn de kosten van adoptie ook een aftrekpost voor de belastingen? (Het lijkt net op voorbereidende kosten voor de zorg van kinderen die nog niet onder de kinderbijslag of andere vergoedingsregelingen vallen)

Weet iemand van de (toekomstige)adoptie ouders dat?
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Terug naar “Archief”