huizen, tuinen, inrichtingen, hoe leef je?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 20 mei 2008 19:58

Waaaaaah! Ik heb vandaag een dressoir gekocht op de markt in Rotterdam, een heel ouderwetse, met hele gave bewerkingen enzo, gebroken wit geverfd. Ik liep gewoon even een rondje omdat ik niets te doen had, toen liep ik tegen die kast aan(letterlijk) en ik dacht: ''Wauw! Kopen!'' Zodoende heb ik de bijbehorende marktkoopman aangeschoten, nog 25 euro van de prijs afgekregen ook. Ik zal zodra ik tijd heb even een foto posten (donderdag waarschijnlijk) Misschien ga ik hem verven, of behandelen met iets waardoor hij nog ouder lijkt. Het mooie van mijn impulsieve actie was dat ik na mijn aankoop nog moest bedenken hoe ik dat ding thuis moest krijgen :mrgreen: Ik moest namelijk met de trein, hehe. Maar gelukkig was mijn geliefde broeder zo vriendelijk om met de bus even langs te rijden.

Oeh, ik ben helemaal blij met die kast :P Nu nu afwachten wat Arjen ervan vind, al denkt hij dat hij hem wel mooi vind ook, omdat hij denkt dat we dezelfde smaak hebben.. 8)

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 20 mei 2008 20:01

Ah, dat zijn de leukste aanwinsten! Als je niet op zoek bent gewoon tegen zoiets aanlopen :D

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 20 mei 2008 20:11

Inderdaad..ik heb ook nog een soort van oud rekje meegenomen, die ga ik sowieso nog verven ook. Ik weet wel waar ik de komende dinsdagen te vinden ben als ik niets te doen heb :P

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 21 mei 2008 09:57

sela schreef:
*Annet* schreef:zijn er hier veel mensen met een tuin? Wij hebben nu een flinke tuin. Vorige week dacht ik die wel even om te spitten, viel dat ff tegen. Ik hoef echt niet naar de sportschool, kan wel conditie gaan opbouwen met spitten!

klei?

volgens mij wel ja, maar ik denk dat ik het met zandgrond ook gehad zou hebben. Manlief vond het ook al een hele klus, maar goed, het komt goed. We hebben gisteravond besloten om er 2 fruitboompjes in te zetten. Ik wil er 1 voor stoofperen en 1 voor zoete appeltjes. Over het algemeen heb je van eigen fruitboompjes nooit zulk mooi fruit als van de groentenman, dat vind ik wel jammer. Mijn ouders hebben een kennis die kweker is, dus die wil ik vragen om advies.

Enne Smurffie, wat heerlijk als je tegen zo iets op loopt!!! Helaas is mijn huis vol.........

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 21 mei 2008 16:02

Vorige pagina ging het over tuinen en daarom wil ik even over onze tuin praten. Onze tuin is 10 bij 5 denk ik. Lekker stukje gras, lekker terras (met groen tussen de stenen) en ook planten enzo.
Ik vind de tuin doen echt leuk :D Grasmaaien en harken enzo.
En buiten in het zonnetje zitten is natuurlijk helemaal geweldig :D

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 21 mei 2008 20:39

Hier nog een foto van de bewuste kast:

Afbeelding

Goede tips voor een mooie bewerking (zolang het maar roomwit blijft, maar misschien met special effects?) Ik heb namelijk nog nooit een kast bewerkt :P

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 21 mei 2008 20:41

Gááf!
pobody's nerfect

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 21 mei 2008 20:46

Zéker!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 21 mei 2008 20:46

Je zou hem kunnen patineren
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 21 mei 2008 21:06

Smurffie schreef:Hier nog een foto van de bewuste kast:

Afbeelding

Goede tips voor een mooie bewerking (zolang het maar roomwit blijft, maar misschien met special effects?) Ik heb namelijk nog nooit een kast bewerkt :P
wel supergaaf smurffie!! Echt vet! Ik hou wel van die oude spulletjes.. 8) heb je al verder een inrichting uitgezocht of in je hoofd? Want zoiets past natuurlijk niet bij alles.. (sorry als je mij een bemoeial vind :oops: ) ben alleen belangstellend! :P
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 22 mei 2008 11:48

Galateia schreef:Je zou hem kunnen patineren

Watte? :P

Zoek ik straks wel even op op internet :mrgreen:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 22 mei 2008 11:51

kwebbel schreef:
Smurffie schreef:Hier nog een foto van de bewuste kast:

Afbeelding

wel supergaaf smurffie!! Echt vet! Ik hou wel van die oude spulletjes.. 8) heb je al verder een inrichting uitgezocht of in je hoofd? Want zoiets past natuurlijk niet bij alles.. (sorry als je mij een bemoeial vind :oops: ) ben alleen belangstellend! :P

Jep, ik heb we weten ongeveer hoe we het willen hebben. Globaal dan..je kunt namelijk met kleine dingen het huis aankleden, maar dat doe je pas helemaal op het laatst. Maar we hebben twee hele gave kastjes gezien, die ga ik vanmiddag kopen als ze er nog zijn. Wel gewoon in de winkel, maar ook nostalgisch (roomwit) Daar wil ik dus ook die kast op aanpassen :)

Ik ben bang, dat als ik die kast echt ga verven, dat het oude effect weg is..en dat vind ik zonde. Dus daar moet ik nog iets op verzinnen.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 22 mei 2008 11:52

Een hele makkelijke manier om nieuwe of nieuw geverfde meubels te verouderen. Ik heb het zelf bij twee lampen van gips gedaan (van die halve maantjes die tegen de muur aan zitten zeg maar). En ik heb het laatst op een kastje van mijn moeder gedaan: eerst mooi geverfd in precies de kleur roomwit die ze wilde hebben en daarna verouderd door het te patineren. Daarbij kun je zo ver gaan als dat je zelf mooi vindt, dat is het leuke eraan.

O ja, die verf die je er voor nodig hebt, kun je niet in elke bouwmarkt krijgen. Wel bij een verfspeciaalzaak. Je hebt er ook aparte doeken voor en die kan ik je aanraden, het effect wordt toch wel mooier dan wanneer je met een eigen doek aan de slag gaat...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 22 mei 2008 11:55

Smurffie schreef:Ik ben bang, dat als ik die kast echt ga verven, dat het oude effect weg is..en dat vind ik zonde. Dus daar moet ik nog iets op verzinnen.

Patineren dus 8)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 22 mei 2008 11:56

Blijkbaar :mrgreen:

Terug naar “Archief”